In loving memory Elynn

In loving memory Elynn

vrijdag 6 februari 2015

Bijzondere dagen

Goh zaterdagmorgen niet meer kunnen slapen door het idee om nog een laatste kaarten verzoek te doen voor Elynn. Daarnaast de bekende Nederlanders die Elynn o.a. in het Amc heeft ontmoet ook vragen om een persoonlijk kaartje.

Dus blog geschreven, tweets op twitter gestuurd en blog gedeeld op facebook.

Mijn verwachting/ hoop was misschien 400 kaarten. Mijn telefoon bleef zaterdag maar afgaan met retweets van de tweet die ik naar Andrè Kuiper had gestuurd. Ik was zelf even trending op twitter.

Normaal heeft dit blog per dag ongeveer 5000 views. Die zaterdag 35.000 keer. Ongelofelijk, Rob dacht bedenkelijk wat ik nu toch eens gestart had, dat gaat vast uit de hand lopen.
'S avonds stond het al op de website van rtvnl.

http://www.rtvnh.nl/nieuws/158836/huizer-stel-doet-emotionele-oproep-voor-terminale-dochter-5-elynn-stuur-haar-een-kaartje

Zondagochtend is een dag van lekker uitslapen. Ik was net wakker en de telefoon ging. Het was rtvnh over de oproep en vroeg me de situatie van Elynn. Na een aantal minuten vroeg ze of ze die middag mochten filmen. Slik dit had ik niet verwacht. Wie zit er nou op ons te wachten. Ik dacht Rob zou dit vast ook niet willen. Ze zou me terugbellen zodat ik het met Rob kon overleggen dus ik riep hem naar beneden.

Hij zei in eerste instantie oh nee he! Maar na het douche kwam hij beneden. We gaan het wel doen. We willen toch herinneringen maken en zoveel mogelijk foto en beeldmateriaal. Hoe bijzonder is dit dan. Dus toen we later werden teruggebeld zei Rob volmondig ja.

Ik was zo zenuwachtig toen we op tv kwamen, maar we kregen gelijk al zoveel lieve reacties.

Maandag hart van Nederland aan de telefoon en de Gooi en Eemlander. Jeetje het wordt nog groter opgepakt.

maar eerlijk is eerlijk het zijn leuke reportages geworden en Elynn zag er super uit.

Helaas werd ze zaterdag nacht al zieker. Veel hoesten, moeite met ademhalen en koorts.
Maandag is dan ook de huisarts op huisbezoek geweest en heeft antibiotica voorgeschreven.

Maandagmiddag was het interview met de Gooi en Eemlander. Ik merkte dat ik eigenlijk het hele verhaal ook wilde vertellen en zoveel meer. De afgelopen 40 maanden waren zo zwaar en we hebben zoveel nare, maar ook hele leuke en bijzondere momenten beleeft.
Het is nog steeds een wonder dat Elynn nog bij ons is.

Dinsdagochtend kwam de fotograaf een foto maken voor bij het interview. Foto's van Elynn alleen en een paar van mij en Elynn. Uiteindelijk is het een foto van mij en Elynn geworden. Ook weer een mooie foto en een super mooi stuk in de Gooi en Eemlander.

http://www.gooieneemlander.nl/regionaal/article27302633.ece/Actie-in-Huizen-kaartjes-voor-doodziek-meisje-Elynn_?lref=SL_5

Foto Studio Kastermans/ Ben den Ouden
Ik ben echt heel blij met de foto. Volgens mij is wel te zien hoeveel ik van Elynn hou.

Dinsdag was het een spannende dag. Hoeveel kaarten zal Elynn gaan ontvangen. Aimée tussen de middag mee naar huis om er ook bij te zijn, want de postbode en de filmploeg van Sbs6 zouden er om half 1 zijn.

Wauw gewoon 3 zakken vol. Echt bijzonder en hartverwarmend om dit mee te mogen maken hoeveel mensen Elynn nog een kaart willen sturen.

http://www.hartvannederland.nl/top-nieuws/2015/kaartenactie-voor-zieke-elynn-5/

We hebben alle kaarten samen open gemaakt en gelezen. Wat een mooie kaarten en mooie, lieve en steunende woorden. Prachtige tekeningen,  kadootjes en witte chocolade. Elynn is nu al super verwend.

Rtvnh wilde woensdag ook de post filmen. Natuurlijk zij hadden onze oproep zondag gefilmd dus woensdag weer een cameraploeg in huis. Nu werden ook alle kaarten opgehangen door de oma's, opa en mijn zus.

Ik heb me groot gehouden toen ik geïnterviewd werd,  maar toen oma en opa gevraagd werden heb ik toch wel even wat traantjes gelaten.

Daarna nog even live op de radio van rtnvh en toen bleven we achter met de tweede lading kaarten.

http://www.rtvnh.nl/nieuws/159033/al-1500-kaartjes-binnen-voor-doodzieke-elynn-5-video

Wauw gewoon al zo'n 1800 kaarten. Terwijl ik er maar op 400 hoopte en dit is nog maar het begin volgens mij.

Vandaag weer de Gooi en Eemlander over de vloer.
Iedereen is verbaasd al over de hoeveelheid en onze woonkamer hangt inmiddels vol met kaarten en Elynn haar bed vol Peppa Pig knuffels.

http://www.gooieneemlander.nl/regionaal/gooivechtstreek/article27305802.ece/Meer-dan-drieduizend-kaarten-voor-zieke-Elynn-in-Huizen?lref=L1


Ik wil bij deze in ieder geval iedereen ontzettend bedanken voor het sturen van een kaart.
In deze rare, verdrietige tijd waarin we sinds 31 december in zijn belandt, zorgt door de kaarten en de lieve attenties alsof we niet alleen zijn. Er wordt met ons meegeleefd en we maken hierdoor mooie bijzondere momenten mee die we anders misschien niet hadden gehad. Iedereen kan ook nog even zien wat voor bijzonder meisje Elynn eigenlijk wel niet is, want dat is ze!! Wij zijn super trots op haar en dankbaar dat zij onze sterke, dappere, vrolijke dochter is.

Ik heb er nog zeker geen spijt van dat ik het verzoek gestart ben. Nogmaals bedankt.

8 opmerkingen:

  1. Ik ben blij dat jullie blij zijn met alle welverdiende aandacht die jullie hebben gekregen en zo verdienen want jullie alle 4 zijn toppers, en ondanks dat we jullie graag op een andere manier hadden willen leren kennen, wij zijn heel erg blij met jullie vriendschap die al 3 jaar mag duren, dikke kus jerry joyce en de meiden

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kleine moeite om jullie dappere, sterke , vrolijke , kanjer een Peppa Big kaart te sturen. Een bijzondere actie voor jullie vrolijke meid. Wij wensen jullie veel kracht toe in deze moeilijke tijd. Lieve groetjes René, Mary en Luuk uit Eemnes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag,
    ik ken jullie niet persoonlijk, maar jullie verhaal heeft me geraakt! Hoe gaat het met jullie andere meisje? Zij zal het vast ook leuk vinden om persoonlijke post te krijgen. heeft ze ook een favoriet?
    mvg Jet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En er komt nog meer post aan. Onze kaart is gisteren pas verstuurd. Wat een superactie voor een supermeisje. Bloglezer uit Assen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo fijn, door een kleine moeite, een lach op jullie gezicht te krijgen,
    in deze afschuwelijke tijd.
    Sterkte voor de komende tijd !
    Liefs, een mama uit Brabant.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het andere meisje houdt van Frozen (een disney tekenfilm).

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mijn kaartjes voor de meiden worden maandag verzonden!!

    Liefs, Esther uit Numansdorp

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Elke dag kijk ik wel 3-4 keer even hier. Pfff leef zo enorm mee. Vindt het dan ook spannend als er plots ( maar wel heel begrijpelijk jullie hebben nu wel hele andere dingen aan jullie hoofd dan deze blog) het een hele tijd stil is. Dan besef ik me des te meer hoe diep jullie er bij inzitten sta er mee op en ga er mee naar bed. Dikke virtuele valentijns knuffel van mij voor jullie allemaal. Anja

    BeantwoordenVerwijderen