In loving memory Elynn

In loving memory Elynn

zaterdag 13 juni 2015

Elynn bijna thuis...

De urn is vandaag bezorgd. Net na de crematie hebben we de urn besteld en van de week kreeg ik bericht dat de urn klaar was.
Vandaag kregen we de urn over de post. Ik vond het erg emotioneel om de doos open te maken. Zo bizar dat je blij bent dat de urn er is en dat Elynn thuis kan komen.

Toen we terug kwamen van de Alpe d'huzes lag er al een brief met de crematorium wat we met het as van Elynn wilde doen. Maandag dus gelijk een afspraak maken om haar as in de urn te laten doen en kan ze mee naar huis. Nu nog een mooi plekje maken in de woonkamer.


Mijn zus was van de week aan het knutselen en had mooie harten gemaakt met foto's van Elynn en Aimée. Gelukkig mocht ik ze hebben en ben er erg blij mee. Langzaam aan ben ik Elynn haar kamertje aan het opruimen en vindt het fijn om mooie foto's van haar op de muur te hangen.


Donderdag zijn we begonnen met een herinneringsdeken te maken van de kleertjes van Elynn samen met mijn moeder, zus en schoonzus. Het is fijn om met Elynn bezig te zijn.

Af en toe komt er nog post binnen voor Aimée en soms voor Rob of mij met soms iets erbij waar "ik vind je lief" op staat. Bijzonder dat wanneer mensen die zin zien ze gelijk aan Elynn denken en ook fijn dat ze dat dan naar ons toe sturen als steun.

Ik mis best eigenlijk ook alle aandacht en post die Elynn ontving. Het is zo stil thuis.

Nog steeds wordt er dagelijks op het blog gekeken. Ik zelf ook. Steeds even teruglezen. Foto's van Elynn bekijken. De filmpjes op youtube zijn ook al meer dan 1000x bekeken. Soms kijk ik ze ook en direct komen de tranen. Wat mis ik me meisje. Waarom mochten we haar niet langer vasthouden.

Inmiddels alweer 6 weken dat ze is overleden. Elke donderdag een week langer geleden. Ik krijg steeds meer moeite om de foto's van haar laatste week te zien. Ook de avond van overlijden komt steeds terug.

Donderdag ben ik ook weer voor het eerst sinds eind december naar mijn werk gegaan. Ik wil weer proberen mijn werk op te pakken. Het is moeilijk, maar dat is thuis ook.

Gelukkig hebben we ook goed nieuws gehad. Gisteren kreeg Aimée haar rapport en ze is gelukkig over naar groep 5. Nog een paar weekjes en dan zit het schooljaar er alweer op.

Wat gaat de tijd toch snel :'-(.

7 opmerkingen:

  1. Lieve Rob, Chantal en Aimeé, wat een mooie urn is het geworden, een exemplaar dat Elynn weergeeft en wat goed dat Elynn naar huis kan komen naar haar eigen plekje dicht bij jullie...
    Een hartverwarmende knuffel ❤️⭐️

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie herinneringen....maar o, wat zou je willen dat het niet nidig was he!!! Veel kracht toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige herinnering ! Alleen zo oneerlijk .....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ben je toch een lief, mooi mens Chantal!
    Jullie hebben echt een mooie urn laten maken, past helemaal bij Elynn.
    Ik hoop van harte dat jullie langzaam aan in jullie eigen tempo weer toe komen aan "gewone" dingen. Het was zo'n ander leven, het "ziekenhuisleven"en dan de tijd die jullie thuis nog hadden met Elynn en dan nu de periode sinds Elynn naar de hemel is gegaan. Elynn is voor altijd bij jullie, in jullie herinnering, in jullie hart, in wie jullie zijn en waar jullie ook gaan, ze hoort voor altijd bij jullie. Jullie zijn trots op Elynn en Elynn op jullie, Lieve Rob, Chantal en Aimee, ik wens jullie alle goeds! En Aimee, super dat je over gaat naar groep 5 !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Elke keer als ik je blog lees voel ik zoveel oneerlijkheid. De vraag waarom gaat tijdens het lezen ook regelmatig door mijn gedachten.
    Dit moet voor jullie 1000 x erger zijn.
    Wat een mooie urn heeft Elynn. Het past echt bij haar.
    Fijn dat Aimee het zo goed doet op school.
    Wij wensen jullie heel veel kracht en sterkte toe!

    Een hele warme groet,

    Familie Bos

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De urn ja dat is Elynn. Ze krijgt straks een mooi plaatsje. Aimee kanjer wat goed dat je over gaat. Toppie hoor vooral na zo'n turbulent jaar. Chantal en Rob elke dag zo'n diep respect gevoel voor jullie.
    Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi idee om een herinneringsdeken te maken en ook fijn om dit samen met je moeder, zus en schoonzus te doen
    Heel begrijpelijk dat het stil is, geen zorg meer, geen ziekenhuis, de aandacht & post die elynn kreeg. Het leven gaat dan door, hoe hard en triest het is. Elynn is voor altijd in jullie hart en herinneringen. Deze dappere lieve meid wordt niet vergeten. Ze had heel veel kracht en die kracht helpt jullie ook.
    Liefs van ons

    BeantwoordenVerwijderen