In loving memory Elynn

In loving memory Elynn

maandag 17 juni 2013

Genieten

Het gaat goed met Elynn. Vrijdag belde de oncoloog dat Elynn uit aplasie is. Telefoongesprek duurde wel 36 seconde.

Weekend heerlijk genoten en veel op visite geweest.

Zondag brillen gepast en een leuke gevonden. Schoonzus had brillen mee genomen, zodat we op ons gemak konden passen. Elynn had er in eerste instantie niet zoveel zin in, maar toen we haar omkochten met een snoepje pasten ze ze allemaal :-).

Vandaag moesten we weer naar het AMC voor een gehoortest. 1 van de chemo's kan gehoorbeschadiging veroorzaken en daarom wordt er geregeld getest. Ook moesten we een formulier inleveren bij de Anesthesie, maar daar bleek de MRI al te zijn vrijgegeven. Dus eigenlijk overbodig.

In de wachtkamer iedereen gedag zeggen en knuffelen. Ook heeft ze hele gesprekken. Vaak wel het zelfde. Vind je me lief? Vind je me schoenen mooi? Er zitten geen lampjes in. Vind je me ketting mooi? Ga zo maar door. Elynn kan dan moeilijk stil zijn en stil zitten. Heerlijk om haar zo te zien, maar af en toe krijg ik rode wangen van de schaamte. Gelukkig reageren iedereen altijd wel erg leuk op haar en tja anders maar niet. 

Elynn deed weer erg goed mee met de testen, maar wat is het toch een grapjurk.

Ze kreeg bij 1 van de test een koptelefoon op en dan mocht ze een poppetje in de bus doen als ze een piepje hoorde, maar af en toe probeerde ze het expres als grap er al in te doen. Echt met zo'n heerlijk lachje. Ook vroeg ze aan de mevrouw of ze haar lief vond. Dus de mevrouw zei. ssssst je moet stil zijn en naar de piepjes luisteren en dan begon ze te fluisteren. vind je me lief?

Af en toe duurde het lang voordat Elynn reageerde, dus was ik al conclusies aan het trekken. Gelukkig werd na afloop gelijk verteld dat Elynn gewoon goed hoort en er nog geen beschadiging aanwezig is na zoveel chemokuren.

Vandaag hadden we rapportgesprek met de juf van Aimée. Aimée gaat naar groep 3. Helemaal top en Elynn gaat als ze 4 jaar wordt naar de klas waar Aimée nu zit. Spannend vind ik het. Ook nog omdat het nog zover weg is. Ik weet dat de tijd ontzettend snel gaat, maar er kan in de tussentijd zoveel veranderen en gebeuren.
Dus maar niet teveel aan denken, maar dromen mag altijd.

Eerst lekker binnenkort een paar daagjes weg met z'n vieren. Ik heb er zin in en ontzettend aan toe.

2 opmerkingen:

  1. Sorry maar lich helemaal in een deuk van je verhaal vandaag met de gehoor test zie dat al helemaal voor me....en dromen moet je vooral doen want de hoop moet blijven...ze gaat die 4 jar halen en de 5 6 7 tot minstens 90 altijd positief denken zolang er hoop is....

    BeantwoordenVerwijderen