In loving memory Elynn

In loving memory Elynn

zaterdag 17 januari 2015

Alweer een week thuis

We zijn inmiddels een week verder nadat we vertrokken zijn uit het Amc en afscheid hebben genomen van f8zuid.

We hebben alle vier onze draai moeten vinden thuis. Elynn was de eerste dagen erg moe en suf.
Elke ochtend komt nu de thuiszorg om te helpen met het verzorgen van Elynn.

Aimée moet gewoon naar school en heeft de komende 2 weken toetsweken.

Woensdag is er overleg geweest met het Emma Thuisteam, de thuiszorg en de huisarts. Het palliatieve zorgplan is besproken. De stappen die mogelijk komen gaan 1 voor 1 nagegaan. Het is moeilijk en onzeker. We weten niet wat Elynn te wachten staat en we moeten er alles samen aan doen dat Elynn zo comfortabel en zonder pijn het liefst zolang mogelijk bij ons kan blijven.
Het zijn de moeilijkste gesprekken die er zijn. Het waren dan ook zware dagen.

Gelukkig knapt Elynn gedurende de week wel weer wat meer op. Ze wilde weer lekker op de bank zitten en stickeren, op de ipad en tv kijken.
Zelfs een paar keer dat ze in de rolstoel wilde om met ons achter aan tafel te eten. Helaas was dit wel voor korte duur, want je ziet dat ze niet lekker zit en steeds heen en weer probeert te schuiven.

Het is druk met visite. Soms hebben we in de ochtend visite en in de middag. Super gezellig allemaal, maar ook wij komen zo niet echt aan onze rust toe. Het is ook zo dubbel.  We gunnen het iedereen om Elynn in ieder geval nog een keer te zien. We weten niet hoeveel tijd we nog samen met Elynn hebben en we willen die zo goed mogelijk met elkaar benutten en nog mooie herinneringen maken.

Inmiddels is ook Judith deze week met Aimée gestart voor begeleiding. Judith is pedagogisch medewerkster en zal Aimée zo goed mogelijk begeleiden, voorbereiden en gelukkig ook nazorg.

Afgelopen zondagavond kregen we het bericht dat Robin was overleden. Robin vocht al 32 maanden tegen kanker. Wij hebben Robin leren kennen op de afdeling van Elynn, maar pas echt leren kennen afgelopen oktober toen we meegingen met de vakantiereis van Against Cancer. Robin was zo lief voor Elynn en wilde wel met haar in alle attracties. Robin was optimistisch en had ontzettend veel humor. Ongelofelijk hoe flexibel die jonge kids zijn terwijl ze weten dat ze niet meer beter kunnen worden. Hoe bizar en ontzettend oneerlijk dat nu zowel Robin als Elynn na die tijd zo snel achteruit gegaan zijn en hebben zowel zijn ouders als wij te horen gekregen dat het ziekenhuis niks meer voor ze kunnen doen.

Vandaag was Robin zijn begrafenis. Rob en ik zijn er allebei heen gegaan. Aimée hadden we de keuze gegeven. Die wilde uiteindelijk toch liever bij opa en oma blijven. De thuiszorg en andere oma bleven bij Elynn.
Hoe zwaar ook het misschien wel voor ons was. We deden dit echt voor Robin en zijn ouders. Wel kwam het besef hard aan dat mogelijk de volgende uitvaart wel van Elynn zou kunnen zijn en dat wij ipv Robin zijn ouders daar zouden staan.
Het was een mooie, emotionele dag met een traan maar zeker ook met een lach.

Morgen hier hopelijk een rustig dagje. De nachten zijn kort en ik heb ontzettend slaap tekort.

De kaarten die naar het Amc zijn gestuurd worden allemaal doorgestuurd naar ons huisadres.
De meiden blijven verwend worden met post,  een mooie ballon, stickers, doeboekjes, prachtige jurk, boeken, eigenlijk teveel om allemaal op te noemen. Vandaag weer verrast met een prachtige Peppa Pig taart.
Dank jullie wel voor de moeite. De meiden blijven het fantastisch vinden om post te ontvangen.






13 opmerkingen:

  1. Lieve familie,

    Veel knuffels voor jullie. Ik denk aan jullie. In stilte maar ook met woorden.
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel veel sterkte gewenst. Wat dapper en lief van jullie om naar de begrafenis van Robin te gaan. Heb respect voor jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. K denk heel veel aan jullie.
    Veel sterkte.
    Een virtuele knuffel,
    MrsP.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. http://m.youtube.com/watch?v=yGbb8vMUmH4
    http://m.youtube.com/watch?v=4_UG8SpF3Yw
    http://m.youtube.com/watch?v=fXmTLVCTQlc ik heb nauwelijks woorden wat een verdriet en toch ook de momenten die er nog zijn moeten koesteren. Ik denk aan jullie misschien zijn deze nummers te confronterend maar misschien biedt muziek juist troost of dient het als uitlaatklep. Een dikke knuffel en ik hoop dat jullie nog zo lang mogelijk en zo comfortabel als het kan kunnen genieten van elkaars aanwezigheid. Sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kan me hee goed voorstellen dat het eeg moeilijk is allemaal.
    Even checken, is mijn doosje goed aangekomen met de secret diary voor Aimée?
    Heel veel sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Familie,
    Wat is het toch moeilijk allemaal en wat een verdriet. Geniet vooral van elkaar en volg je hart, heel belangrijk. Zoals je schrijft dat het soms wat teveel is de visite, dat snap ik en het is natuurlijk heel dubbel. Veel mensen willen natuurlijk Elynn nog even zien, maar als het teveel is Chantal dan moet je dat echt zeggen, dat snapt iedereen. Het is juist zo belangrijk dat jullie nu met elkaar zijn en nog even erop uit te trekken als dat nog kan met Elynn. Heel heel veel sterkte en een dikke knuffel voor jullie allemaal. Wat een zware tijd! xxx Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik lees je verhaal en ben meteen vijfeneneenhalf jaar terug in de tijd. Ons zoontje had precies hetzelfde als Elynn en we zaten toen in dezelfde fase. Hoe raar en dubbel het ook klinkt, probeer zoveel mogelijk te genieten van de laatste tijd die je met haar hebt. Je vergeet het nooit meer en het zijn nog zoveel waardevolle herinneringen. Volg je hart, je doet het goed. Je weet als ouders precies welke beslissingen je moet nemen, geloof me. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geweldig antwoord. Helemaal mee eens. Respect voor je woorden.

      Verwijderen
  8. Lieve familie,
    Ook al ken ik jullie niet, ik leef erg mee. Woorden schieten te kort.
    Wens jullie veel sterkte en hoop op nog veel mooie herinneringen samen.
    Lieve groet,
    Marty

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een heftige week,
    vol besef, maar niet te bevatten.
    Heel veel sterkte!
    Liefs, een mama uit Brabant.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Veel sterkte en mooie warme knuffels aan elkaar toegewenst! Vreselijk heftige tijd! Wat erg om je kindje te verliezen. Maar de herinnering aan jullie vechter blijft voor eeuwig! Geniet, of probeer te genieten van elkaar zodat zij nog een waardevolle tijd beleefd! Ik denk aan jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve familie
    ik ken jullie niet
    ben bij jullie verhaal gekomen door een pagina op facebook en het feit dat ons neefje op dezelfde afdeling ligt als elynn.
    ik wil jullie alle sterkte die er bestaat wensen in de moeilijke periode nu al en die nog komen gaat.
    ik heb hier geen woorden voor.
    kinderen horen een gezonde jeugd tegemoet te zien.
    ik neem me petje hoog af voor jullie als ouders voor haar zusje voor haar grootouders ooms tantes voor het sterk zijn en blijven.
    vooral me petje af voor elynn zelf tis een echt vechtersbaasje geweest en nu nog.
    lieve familie maak mooie herinneringen zolang het nog kan!!!
    veel liefs van de familie zwarts uit vaassen die vreselijk meeleeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve familie,

    Wat een vreselijk oneerlijke en zware strijd is dit.
    Heel mijn moederhart breekt..
    Op facebook zag ik jullie adres, ik ga snel een kaart met wat lekkers sturen naar jullie prachtige, dappere meid.

    Oneindig veel kracht voor jullie, ik leef intens met jullie mee

    Veel liefs

    BeantwoordenVerwijderen