In loving memory Elynn

In loving memory Elynn

maandag 21 januari 2013

heftige dag voor mij en kuur 16 uitgesteld

Ik stond vanochtend met hoofdpijn op. Vandaag zou ik gaan werken en mijn moeder was er al vroeg om op de meiden te passen.

Ik heb al jaren last van slapende en tintelende handen en vingers, maar nu had ik er in mijn hele lichaam last van en raakte in paniek en kreeg last van hyperventilatie. Ik kreeg het niet onder controle en moest erg huilen en was bang dat ik mijn bewustzijn zou verliezen. Ik was zo blij dat mijn moeder er was voor mij en voor de meiden.

Gelijk werden hulptroepen opgetrommeld om Aimee naar school te brengen, mij naar de huisarts te brengen en Elynn moest naar het ziekenhuis om bloed te prikken.

In de wachtkamer van de huisarts werd het allemaal nog niet minder en barsten ik in een flinke huilbui.

De dokter heeft me vragen gesteld. Mijn bloeddruk gemeten, naar mijn hart geluisterd en gaf me een pil om rustig te worden. Gelukkig werd ik al snel rustiger.

De tinteling in mijn handen denkt hij aan carpaal tunnel syndroom en heeft mij direct aangemeld bij de neuroloog. Ik kan daar 6 februari terecht. Verder heeft hij me nog een pil meegegeven voor in de middag en als ik niet rustiger zou worden moest ik 's middags weer contact met hem opnemen.

Thuis ben ik erg misselijk geworden en flink gespuugd. Ook de hoofdpijn werd erger. Ik heb gelukkig een paar uur kunnen slapen en werd al beter wakker.

Ik probeer gezien de situatie zo goed mogelijk te functioneren en wilde zelf uren gaan uitbreiden op mijn werk en dan ineens komt de klap. En hij kwam heel hard aan. Alle emoties, zorgen en stress van bijna anderhalf jaar komt er nu uit, terwijl ik dus dacht dat het beter met me ging.

Net bij het avond eten ging de telefoon het was de oncoloog. De kuur is uitgesteld, want de bloedwaarde ten opzichte van vorige week was dalend. Toen Rob vertelde dat ze vorige week een dag koorts had kan dat weleens de reden daarvan zijn.
Woensdag moet er opnieuw geprikt worden. Is het dan nog niet goed dan moet Elynn bij hem op de poli komen en wilt hij haar zien. Als het wel goed is dan start chemokuur 16 zaterdag.

Zelf nu zien we maar weer dat we gewoon niets kunnen plannen.

Oncoloog vertelde verder dat hij nog steeds geen reactie uit Amerika heeft gekregen.


4 opmerkingen:

  1. Heel veel sterkte, het is niet zo verwonderlijk dat je nu zo reageert. Het is ook niet niks wat jullie 4tje voor jullie kiezen hebben gehad.....en het einde is nog steeds niet in zicht.
    Dikke knuffel voor jullie allemaal, jullie doen het zo goed en jullie meiden zijn zulke kanjers!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg veel sterkte!!!

    Dikke knuffel,
    S

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Och jee, wat heftig dat je dit nu meemaakt ! Alles komt er in één keer uit, pas goed op jezelf meid,
    ook al ben je als een leeuwin voor je meiden !
    Het is afschuwelijk wat jullie meemaken, je wil er zelf voor 300% voor gaan, dat vond je lichaam even voldoende, nu een stapje terug en dan ga je er weer vol tegen in,
    daarbij wens ik je dan ook heel er veel kracht, en sterkte, hou vol !!!

    Liefs, M.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aimee naar school brengen kan ik ook ALTIJD doen voor jullie hoor
    je hebt mijn telefoon nummer en als er iets is kun je me altijd bellen. geen probleem. ben binnen 2 minuten bij jullie :)
    groetjes voor jullie van ons allemaal
    christa burggraaf

    BeantwoordenVerwijderen