In loving memory Elynn

In loving memory Elynn

woensdag 30 januari 2013

Gisteravond toch nog even spannend.

Gisteravond ging de vpk toch nog even temperaturen. Over de dag gaf deze een stijgende lijn en inderdaag 38,5 graden. Ik voelde aan Elynn maar ze is helemaal niet warm.

Ik kan het niet echt geloven en de vpk komt over 10 min om nog eens te temperaturen. Nu 38,4 graden.

Ze gaat al wel overleggen met de oncoloog en kinderarts en zou rond 10 uur weer terugkomen.

Ik Rob al een beetje op de hoogte gehouden. Elynn voelde ook in eens heel warm en zag er rood uit.

Na half 11 komt de vpk weer en meet de temperatuur. Nu is deze 39,1 graden. Er moeten bloedkweken genomen worden en ook bloedbeeld en infectiewaardes en de kinderarts wordt gebeld.

Deze zit in overdracht maar wilt Elynn wel onderzoeken. Inmiddels is Elynn klaarwakker en tv aan het kijken.

Pas tegen half 1 komt de kinderarts. Ik kan bijna mijn ogen meer openhouden, maar het zit me allemaal niet lekker en ben bang voor wat komen gaat.

Hij onderzoekt Elynn maar kan niets vinden waarom ze nu koorts heeft. Alles is goed. Dus hij moet de bloedwaarden afwachten en dan eventueel antibiotica starten.

Hij gaat weer weg en ik ga slapen. Ik kan er niet op wachten en ben zo moe. Elynn slaapt ook inmiddels. Op een gegeven moment staat de arts in de kamer en vertelt dat het bloed er goed uitzag dus vooralsnog gaat er niks gebeuren en morgen start gewoon de chemo en ik draai me om en slaap verder.

Tegen 8 uur 's ochtends wordt ik wakker en stuur Rob een berichtje. Blijkt hij al een uur op de afdeling te zijn. Hij had slecht geslapen en kon echt niet gaan werken terwijl hij met zijn hoofd in het ziekenhuis zit.
Hij is al op de hoogte gesteld door de nachtvpk.

Deze ochtend heeft Elynn gelukkig geen koorts meer.

Het gaat goed met haar. Ze is lekker vrolijk en opzich is het een leuke dag.

Bekende gezien en de clini clowns hebben haar flink aan het lachen gemaakt.

Geen last gehad van de chemo's. Alle drie 's middags even een half uurtje een dutje gedaan.

De kralenketting is weer helemaal bij.

Eind van de middag mag ze weer even los en komen mijn vriendinnen gezellig langs met eten.

Ik hoop dat vanavond en vannacht de koorts weg blijft en ik ga vroeg slapen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten