In loving memory Elynn

In loving memory Elynn

vrijdag 11 januari 2013

Uit Aplasie

Vorige week was het bloed van Elynn opbouwend. Woensdag hebben we geprobeerd of Elynn de medicijnen via haar mond allemaal wilde innemen, maar het was toch teveel en 1 hele vieze. Tijdens aplasie moet ze 4 verschillende medicijnen innemen op 4 verschillende tijden.

Alle medicijnen gaan via de sonde behalve 1 die moet wel via haar mond. Dat is voor Elynn goed te doen. Die moet ze 4x per dag. De reden dat we dat wilde proberen is omdat Elynn al zeker meer dan een maand geen sondevoeding meer krijgt over de nacht. Ze eet en drinkt de laatste tijd zo goed dat ze alleen maar meer aan bleef komen.

Afgelopen dinsdag zat de sonde eral 7 weken in en normaal moet die rond de 6 weken vervangen worden.
Nadat Elynn woensdagavond alle medicijnen gehad had, hebben we besloten om de sonde eruit te halen.
Ik heb de plakkers eraf gehaald en Elynn trok hem zelf uit haar neus. En trots en blij dat ze was dat hij er even uit mag.
Bij de volgende chemokuur zal er een nieuwe sonde geplaatst worden, omdat ze dan weer medicijnen gaat krijgen.

Gister is ze met mijn moeder en pascal naar Tergooi ziekenhuis gegaan om bloed te prikken en net belde de oncoloog met de mededeling dat Elynn uit aplasie is.

We hebben een nieuwe belafspraak de 22ste. Elynn moet 21 januari bloed prikken voor de nieuwe kuur of die door mag gaan.
De oncoloog belt de 22ste om ons up to date te houden, want hij blijft Elynn bespreken in overleggen en hij had vorige keer nog niet alles met ons besproken over de komende behandelingen, omdat hij zelf ook nog niet alle antwoorden van andere had.
Behalve dan minder chemo en meer tijd tussen de chemokuren.

Pffff krijgt gelijk de kriebels in mijn buik. Ben benieuwd en ach ik weet het de situatie van Elynn blijft altijd spannend.
Ik hoop wel dat er dan meer duidelijk is en een beetje positief nieuws. Dat we in ieder geval nog wel bezig zijn met genezing. Dat is het allerbelangrijkste!!!!!!!

Het gaat gelukkig nu goed met Elynn. Ze is lekker vrolijk en energiek. Vanochtend nog even op bezoek geweest bij haar oude peuterspeelzaal. Meestal wilt ze niet zwaaien naar de leidsters maar vanochtend uiteindelijk wel. Elynn heeft heerlijk even gekleid. Ik vind het zo jammer dat Elynn niet een gewone peuter kan zijn en niet naar de peuterspeelzaal mag. Maar helaas begrijp ik het allemaal wel.

Elynn lekker even zonder een sonde.

3 opmerkingen:

  1. Elke keer als ik haar ondeugende koppie zie dan krijg ik vlonders in mijn buik wat een mooi kind...zo met muts en zonder zonde en weer wat kleur lijkt het een gewoon meisje...jullie hebben 2 mooie meiden ...ik ben trots op hoe ze het doen...als ik het zo lees ..hoe trots zullen jullie dan wel niet zijn als ouders...ik zal duimen dat er de 22e een positief bericht krijg ...liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vond het super om Elynn weer even aan tafel te zien zitten op de peuterspeelzaal. wat ben ik trots op hoe jullie het doen. Een hele dikke knuffel voor jullie alle 4. Liefs Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sluit me bij mijn collega aan.
    En wat gaat haar praten goed zeg, goed duidelijk, SUPER!
    margret

    BeantwoordenVerwijderen