In loving memory Elynn

In loving memory Elynn

donderdag 14 februari 2013

transfusies

De meiden hebben bij oma Rini en opa Pascal geslapen. Als ik in de trein naar mijn werk zit krijg ik een berichtje dat Elynn de sonde heeft uitgespuugd. Ze heeft veel bloed in haar mond en ook doorgeslikt, waardoor ze misselijk is geworden en moest spugen.

Elynn zit ook al dagen onder de blauwe plekken en paarse stipjes, kleine bloeduitstortingen omdat er te weinig bloedplaatjes in het bloed zit (trombo's).
Daardoor bel ik met de afdeling, omdat Elynn een nieuwe sonde moet krijgen en er eerst gekeken moet worden of ze voldoende trombo's heeft. Bij minder dan 20 dan moet ze eerst een transfusie krijgen van de witte bloedplaatjes.

Het is druk op de afdeling en even later worden we teruggebeld dat Elynn naar de afdeling mag komen.
Mijn moeder en Pascal gaan met Elynn erheen.

Rond 11 uur is ze aangeprikt en is er bloed afgenomen.

Mijn moeder houdt me op de hoogte en stuurt af en toe foto's. Elynn moet 2 transfusies krijgen. De witte bloedplaatjes, want die zijn minder dan 10 en ook de rode, want de hb is 3.9.

Eerst hangen ze de witte eraan en als deze erin zit gaan ze de sonde bij Elynn inbrengen.
Als de sonde erin zit, is ze erg moe en gaat even lekker slapen.
Daarna wordt de rode bloedzak eraan gehangen en deze moet 3 uur inlopen.

Na mijn werk ga ik richting AMC. Ik ben er rond half 4.
Om half 5 is de zak leeg en na het spoelen mag de naald eruit en kunnen we naar huis.

Elynn is dus nog steeds in aplasie. Morgen hoeft er gelukkig niet nog eens bloed geprikt te worden.
Hopen dat het nu alleen maar beter met Elynn gaat.

D'r mondje is ook al iets beter. Zag net nog wel een grote aft op haar tong.

Morgen de dag van de uitslag van de MRI. Ik hoop dat de oncoloog een beetje snel belt en we niet de hele middag aan het wachten zijn!!!!


1 opmerking:

  1. Lieve allemaal,

    Van de laatste foto van Elynn word ik heel verdrietig! Wat moet dit meisje toch knokken tegen deze verschrikkelijke ziekte! Ik hoop dat ze zich snel beter mag voelen en weer lekker kan spelen, zoals een kindje hoort te doen.
    Ik wens jullie een hoop liefde en kracht toe om door te blijven knokken!

    Een warme groet,

    Esther uit Numansdorp

    BeantwoordenVerwijderen