In loving memory Elynn

In loving memory Elynn

dinsdag 21 mei 2013

Opname dag chemokuur 19

Deze ochtend moesten we ons al om 10 uur op de afdeling melden. We kwamen net voor 10 uur aan.

Aimée had vandaag nog een vrije dag dus die is meegegaan. We mochten naar een tweepersoonskamer en gelukkig waren we de eerste en konden we dus de plek bij het raam innemen.

Aimée ging lekker knutselen en schilderen in de speelkamer.

Ik ging met Elynn naar de behandelkamer. Eerst werd Elynn nagekeken en besproken hoe de afgelopen weken gingen.

Toen de chemo in haar hoofd. De eerste dag wordt het hersenvocht altijd opgestuurd om te onderzoeken of deze nog schoon is. Ik vroeg nu voor het eerst hoelang het onderzoek duurt of alles nog goed is. Dit zou een paar dagen duren.

Daarna het aansluiten aan het infuus en dus prik in haar pac. Gelukkig geeft Elynn hier geen kik en ging alles in 1x goed.

Omdat er tussen de kuren nu steeds 6 weken zit moet de sonde ook elke kuur opnieuw geplaatst worden.

Het ging wonderbaarlijk goed. Elynn bleef heel rustig zitten zonder tegensputteren. Wel duurde het daarna even voordat ze weer haarzelf was. Ze is dan een tijdje stil en in zichzelf gekeerd. Pfff blijft moeilijk om elke keer maar er bij te staan als er van alles moet gebeuren bij haar en ik laat het ook gebeuren. Ik moet helaas wel. Ik ben zo trots op mijn meisje dat ze alles zo goed doet en laat doen. Mijn tranen lopen nu al wanneer ik erover schrijf.

Ik probeer mij groot te houden, maar ik huil veel van binnen.

Vanochtend was er bezoek van theater Tik.
Helaas was Elynn het al gauw zat en wilde naar haar kamer.

Ook de sdd kweken gingen vandaag goed. Ze doen dan een wattenstaafje in haar neus, mond en kont en urine en dat wordt dan op kweek gezet om te kijken welke bacterieen ze allemaal bij zich draagt. Zo kunnen ze eventueel medicijnen of antibiotica er op aanpassen.

De chemo werd er ook al snel aangehangen. Elynn en aimée hebben lekker filmpjes op bed gekeken.


'S middags kwam stichting Gilat met een meet & greet met Jim Bakkum en Fraukje de Both. Ze kwamen ook even op Elynn d'r kamer. Helaas hadden ze niet heel veel tijd, dus even een fotootje. Ja ook mama is op de foto geweest met Jim Bakkum. Ik kon deze kans natuurlijk niet laten lopen als musicalfan.




Opa Joop kwam na zijn werk nog even langs en Rob en aimée zijn gelijk mee gegaan naar huis.

Elynn was moe en lag om 6 uur al te slapen. Er werd getemperatuurd en ja hoor 39.3 graden. Bloed en bloedkweken afgenomen.
Daarna is Elynn nog wel even wakker geweest.

Op een gegeven moment kwam mijn moeder de kamer inlopen, die was gisteravond terug gekomen van vakantie en kwam nu als verrassing langs met mijn zus.

Gezellig nog even met Elynn in de speelkamer geweest en kon oma toch Elynn ook nog even zien.
Daarna Elynn naar bed gebracht.

Net Elynn weer getemperatuurd. Nog steeds koorts dus voor de nacht krijgt ze paracetamol en nu maar weer hopen dat het morgen over is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten