In loving memory Elynn

In loving memory Elynn

donderdag 30 april 2015

Wanneer laat ze los?

Het gaat steeds een beetje slechter met Elynn. Bij contact zegt ze minder. Wel even haar oogjes open, maar ze rollen al snel weer weg.

Gisteren hebben we een gesprek gehad met de uitvaartverzorger. Beetje kijken hoe het gaat en wat er mogelijk is en onze wensen al kenbaar maken. Bizar gesprek terwijl Elynn gewoon nog in de woonkamer ligt. Aan de andere kant fijn als een aantal dingen in werking worden gezet zodat we straks niet voor verrassingen staan.

Muziek al proberen te zoeken wat we eventueel zouden willen draaien bij de uitvaart. Maar elk nummer is emotioneel om te beluisteren. Dus dat kost best veel tranen om daar mee bezig te zijn.
Ben al erg blij met 1 nummer. Echt bijna geschreven voor Elynn. Gisteren moest ik gewoon contact opnemen met de zanger dat ik zo blij ben met het nummer en dat we die gaan draaien op Elynn haar uitvaart. Hij was vereerd. Helemaal, omdat het nummer officieel nog niet uit is. Het moest blijkbaar zo zijn dat ik het nummer vond.

Vanochtend moest het bed van Elynn verschoond worden. Wat heerlijk dat ik even haar op schoot kon nemen. In mijn armen dicht tegen mij aan. Kon dit moment maar voor eeuwig duren. Daarna nog even bij Aimée op schoot en toen snel weer in bed.

Vandaag kwam de pedagogisch medewerkster weer. Ze is lekker met Aimée en vriendinnetje van Aimée naar een indoor speeltuin geweest. Even van huis en haar energie kwijt raken.
Thuis ging Aimée vrij snel naar boven om op haar kamer te spelen. De pedagogisch medewerkster had een boek mee over een egeltje. Even later kwam Aimée huilend naar beneden en rende in mijn armen en daarna ging ze naar Elynn en heeft ze Elynn heel veel kusjes gegeven. Aimée vindt het moeilijk om haar emotie te uiten en zodra het haar te emotioneel wordt wilt ze vluchten. Vandaag kwamen in iedergeval even de tranen.

Het is hartverscheurend deze situatie. Hoelang houdt Elynn het zo vol. Ze heeft natuurlijk een jong hart en is altijd een bikkel geweest. Voor ons als ouders een lijdensweg om te moeten zien hoe onze mooie dochter steeds verder wegglijdt om ons uiteindelijk voorgoed te verlaten.

Ik zeg steeds tegen Elynn. "Mama gaat je missen". Nu zei ze van de week voor het eerst "Ik jou ook". Dit was wel even slikken , maar gelukkig zei ze toch nog er achterna zoals ze altijd doet "Maar ik kom wel terug"




36 opmerkingen:

  1. Warme knuffels, heel veel liefs...mijn hart is bij jullie...xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo oneerlijk wat jullie moeten meemaken....
    Heel veel sterkte en liefs xxx
    Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Warme gedachten voor jullie... Was het maar waar, dat Elynn gewoon terugkwam, dan zou je nog verdrietig afscheid nemen maar kon je ook verlangen naar de dag dat ze terugkwam... Lieve mensen, we leven mee, ook al kennen we je niet xxx Heike (Vlaanderen)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De foto's zeggen alles,
    liefde, een warm gezin en heel erg veel verdriet..
    Sterkte, ik denk aan jullie.
    Liefs, een mama uit Brabant.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi gezin zijn jullie, met jullie prachtige meiden!
    Hoe kun je zo iets moois, zoiets kostbaars, zoveel liefde nou los laten.
    Onbegrijpelijk , heel veel sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een vreselijk zwaar gevecht voor jullie allemaal.ik kan alleen maar zeggen, handel vanuit gevoel, dan klopt het altijd! Ik zou gaat ook zoveel mogelijk vasthouden en knuffelen, nu kan het nog.Ik leef enorm met jullie mee, kijk continu of er al wat nieuws is, wat knap dat je jullie verhaal zo mooi kan verwoorden.koester jullie prachtige gezin en die kleine dappere meiden.ik hoop dat ze mijn ballon nog hebben gekregen.heel veel knuffels voor jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. The smallest coffins are the heaviest.

    Thinking of you.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb geen woorden meer over.... Ik denk aan jullie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mijn hart huilt met jullie mee... Liefs, aroena (mama van ishana)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh tranen schieten steeds meer in me ogen bij het lezen van jullie blog heel strekte de komen minuten uren dagen en weken

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh tranen schieten steeds meer in me ogen bij het lezen van jullie blog heel strekte de komen minuten uren dagen en weken

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Met dichtgeknepen keel zitten lezen. Zo vreselijk. Zo oneerlijk. Wens jullie alle kracht toe. Weet dat Ellyn en jullie een plekje hebben gevonden in heel harten.

    Tako

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lief meisje,

    Ook vandaag moest ik even kijken of mama wat geschreven had.
    Weet dat we voor jullie bidden en steeds aan jullie denken.

    Een hele dikke knuffel!

    Annelies

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het is verbazingwekkend hoe ik elke keer enorm moet huilen bij jullie verhaal, zo vreselijk ingrijpend, zo mooi verteld, zo puur en zoveel liefde.je krijgt het idee dat je jullie persoonlijk kent en het voelt bíjna als een enorm persoonlijk verlies....en het verdriet dat ik voel bij jullie verhaal is nog niet de helft van dat van jullie.Ik zou ipv een kaarsje voor jullie een heel bos in brand willen steken als dat zou betekenen dat elynn hier op haar plekje mocht blijven waar ze zo nodig is en hoort te zijn.xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Indrukwrkkende foto's, de liefde spat ervan af.
    Liefde en kracht gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Indrukwrkkende foto's, de liefde spat ervan af.
    Liefde en kracht gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Tranen in me ogen, sterkte voor jullie allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Vreselijk! En ik weet het als geen ander. Hou haar vast, ze is er nog en die uitvaart komt wel. Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Vreselijk! En ik weet het als geen ander. Hou haar vast, ze is er nog en die uitvaart komt wel. Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Geen woorden voor....alleen dat jullie de hele dag in mijn gedachten zijn!!!
    Ik wens jullie enorm veel liefde en kracht toe in deze onmenselijke tijd!!!
    Liefs, Esther uit Numansdorp.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat ongelooflijk heftig allemaal, volgens mij amper te verwoorden. We huilen met je mee.
    Al zal je blog een uitlaatklep zijn om alles een beetje van je af te kunnen schrijven,
    blog niet te veel, gebruik elke seconde die hebt voor Elynn, Aimée, je man en familie. Nu kan het nog. Je volgers wachten wel.
    Ongelooflijk veel kracht en sterkte.
    MrsP.










    BeantwoordenVerwijderen
  22. Is er iets waar aimee helemaal gek op is, zoals elynn op peppa? Misschien kunnen we haar daar iets van sturen en helpt het haar?!een beetje....

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Geen woorden voor, heel veel sterkte, ik denk aan jullie en leef met jullie mee

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Veel sterkte voor allemaal. Wat zijn jullie lieve ouders. Wat is Aimee een lieve zus. En wat is Elynn zelf een lieve meid. Ik zou even niet weten wat ik nog meer kan schrijven. Ik weet ook niet wat Aimee zou kunnen helpen met haar verdriet, al is het maar een beetje. Het verdriet van jullie allemaal is zo groot. Het is voelbaar.
    Maar wat is de reactie van Elynn er ook weer 1 om te koesteren. Dat ze je/jullie gaat missen net zoals jullie haar, maar dat ze zegt dat ze terugkomt. Hoe moeilijk ook, misschien geeft het een heel, heel, heel klein beetje troost. Jullie zijn zo'n mooi dapper gezin. XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een enorm verdriet om jullie lieve meisje straks af te moeten staan.
    Daar zijn gewoon geen woorden voor.
    Ik denk aan jullie en bid voor jullie.
    Heel veel sterkte gewenst met elkaar.
    Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Neem haar lekker tussen jullie in of ga lekker bij haar liggen neem haar in je armen nu kan het nog sterkte denk aan jullie xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Gecondoleerd.
    geen woorden voor
    Maar slechts 5jaar geworden . ... oneerlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Verdrietig zijn....gecondoleerd!
    Alle sterkte gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Lees net je tweet #elynnislief. Dag klein dapper meisje tot ooit. Voor allen die haar lief hadden gecondoleerd met dit immense verlies. In gedachten bij jullie ��

    Patricia veth

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Slik. Ik kom nog even kijken en lees met tranen in mijn ogen je stukje. Wat is dit ongelofelijk zwaar. Loslaten wat je zo kostbaar en dierbaar is. Sterkte. ( ongeloof ik lees twee reacties boven mij en schrik Geen woorden meer alleen stilte) xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Veel te jong veel te vroeg. Lieve Elynn dapper meisje. Zo oneerlijk dit gevecht. Rust zacht lieverd. Wat zal jij gemist worden. Rob,Chantal,Aimee en alle andere naasten ik wens jullie heel veel sterkte toe met dit onmenselijk verlies. Lieve Elynn. Ik vindt je lief.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Als geen ander weet en voel ik wat jullie doormaken. Zelf onze zoon van 33 jaar aan deze tumor moeten loslaten. Neem en pak zoveel mogelijk de momenten om met haar te kunnen zijn. Zo lang het kan. Heel goed dat jullie er zo open over praten daar krijg je zo veel warmte voor terug. Zo hebben wij het ervaren. Ook na het overlijden de naam blijven noemen. Zo blijft ze waar je ook bent altijd bij je. Nergens zonder JOU! lieve familie heel veel sterkte. Lieve Elton een knuffel voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. ik ken jullie niet maar dit doet mij echt pijn dat alles te lezen ! ik ben ook heel ziek maar mag er niet mee naar buiten komen schaam mij er voor ! petje af voor de Familie en i wens jullie veel sterkte toe Respect gr uit Huizen

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Chantal deze foto de zwart witte vind ik de mooiste foto van jou en elynne zo puur zo veel sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Veel sterkte met jullie enorme verlies. Na jullie oproep op sbs6 heb ik Elynn nog wat gestuurd omdat ik haar zo'n lief kind vind. Ik vind het ook heel zielig en triest voor haar.

    Marcel

    BeantwoordenVerwijderen