In loving memory Elynn

In loving memory Elynn

vrijdag 4 oktober 2013

Toch opname

Sinds 2 dagen is Elynn naast het spugen ook aan de diarree. Gistermorgen had Elynn weer de sonde uitgespuugd en zijn mijn moeder en opa pascal naar het Amc geweest.

Elynn heeft toen een nieuwe sonde gekregen, maar ook de boodschap dat Elynn minimaal 1100ml vocht moest innemen per dag en als ze meer begon te spugen of als ze koorts zou krijgen moesten we gelijk contact opnemen.

's nacht gaat het toch weer fout. Hele bed onder de poep en ook flink aan het spugen. Helaas blijkt 's ochtends de sondeslang bij een aansluitstuk los te zijn en heeft de sondevoeding op haar bed en de grond gedruppeld ipv in Elynn.

Elynn voelt warm en ik temperatuur haar. Die is 39 graden. Inmiddels is mijn moeder er ook, omdat ik zou werken. Nu toch maar contact opnemen met de dienstdoende kinderarts. We mogen naar de afdeling komen.

Ik breng eerst Aimée naar school en gelukkig mag ze na school met een vriendinnetje mee. Ik pak de koffers in en als opa Pascal er is gaan we richting Amc.

We komen aan op de afdeling en mogen naar kamer 152. Elynn wordt gewogen en getemperatuurd. Ze is 500gram afgevallen en temperatuur is 36.4. Mmm lekker weer. Komen we aan in het ziekenhuis, hoeft ze niet meer te spugen, heeft alleen nog maar natte scheetjes in haar luier en ook geen koorts.

Toch krijgt ze 5 dagen antibiotica. Het spugen en diarree zal van een buikvirus zijn en er wordt vanaf nu opgelet wat er bij Elynn ingaat en uitkomt om uitdroging te voorkomen.

Er is een filmploeg van Man bijt hond, die de komende maanden een aantal medewerkers van de afdeling gaan volgen. Elynn en ik worden ook even gefilmd.
Hahaha ik zie er niet heel fraai uit, maar ach ik zou het leuk vinden om Elynn op tv terug te zien.

Ik word niet zo lekker. Laatste dagen heel weinig geslapen en nog niet ontbeten. Ik word misselijk.

's middags wilt Elynn slapen en ga ik ook een dutje doen. Na een uur is Elynn het zat. Ik moet echt spugen en ga naar de badkamer. Ik hoop dat dit eenmalig was en dat Elynn mij niet heeft aangestoken. Vanavond erg vroeg naar bed. Geen the voice voor mij. Nu maar hopen dat ik me morgen me beter voelt anders mag Rob me aflossen en ga ik thuis uitzieken.

Inmiddels heeft Elynn al 2 antibiotica giften gehad. Ze wilt alleen op bed blijven en stickers plakken. Ze heeft inmiddels de hele voorraad opgeplakt en dan ook allemaal op elkaar.

Ik hoop dat nu wel in het ziekenhuis zijn Elynn opknapt en we dinsdag weer lekker naar huis mogen.

2 opmerkingen:

  1. Beterschap voor jullie allebei, Chantal en Elynn. Hoe herkenbaar: meld je je kindje in het ziekenhuis aan vanwege koorts, is de koorts weg tegen de tijd dat je in het AMC bent. Maar de zorg in het ziekenhuis zal haar goed doen. Ik hoop dat je zelf ook weer een beetje opknapt. Heel veel sterkte de komende dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beterschap!! Jammer zeg dat ze toch weer aan het infuus moet. Heel veel sterkte weer.

    BeantwoordenVerwijderen