In loving memory Elynn

In loving memory Elynn

woensdag 19 februari 2014

Kuur gestart

Vandaag chemokuur 25 gestart. Het getal 25 best bijzonder, een jubileum. Zo voelt het natuurlijk niet. Al 25 keer gif in het kleine lijfje van mijn dochter, maar oh zo nodig om nog van haar te kunnen genieten en haar te zien opgroeien.
Dus aan de andere kant blij dat ze nu haar 25ste kuur krijgt, want ze is er nog.

Nadat ik vanochtend eerst Aimée naar school hebt gebracht heeft opa Joop ons naar het Amc gereden.
Zonder file dus we kwamen ruim optijd aan. We mochten naar een twee persoonskamer en gelukkig we waren de eerste dus konden we het bed aan het raam nemen.

De arts ging Elynn al vrij snel nakijken en haar chemo in haar hoofd geven. Gelukkig was ik een beetje oplettend, want de arts had de chemo en zout verwisseld. Elynn had dus bijna te weinig chemo ingespoten gekregen.  Nu kreeg ze alleen wel meer vocht ingespoten dan er uit is gehaald. Gelukkig heeft Elynn hier geen last van gehad.

Er was heel veel post en zelfs nog valentijnskaarten. Ook zaten er hele mooie en veel stickers bij. Elynn wilde gelijk plakken. Ook kaartjes voor Aimée. Ik kan jullie niet vaak genoeg bedanken, maar het is zo fijn om post te krijgen. Super bedankt!!!


In de middag heeft Elynn lekker geslapen.

Aimée had vandaag weer een afspraak op de psychosociale afdeling van het EKZ. Vandaag hebben we een beloningssysteem gemaakt voor het afscheid nemen op school en bij 3 stickers gaan we wat leuks doen. Gewoon even wat extra aandacht. Samen een spelletje of koekjes bakken dat soort beloningen. Ik ben erg benieuwd of het gaat werken. Helaas heeft ze vanaf morgen vakantie dus kunnen het nog niet gelijk uitvoeren.

Net na het avondeten zag ik bloed in Elynn dr mondje dus ik kijk, is haar tand eruit.
Dus haar bordje bekeken en gelukkig lag het tandje op het bord.


Vandaag ging alles voorspoedig, waarbij de chemo er gelukkig snel inzat. Morgen en vrijdag overdag past oma Rini op. Nu hopen dat de andere dagen ook allemaal zo makkelijk gaat.

Trouwens vanaf a.s. maandag 24 februari start man bijt hond van de NCRV elke dag voor zo'n 4 weken lang een item over de afdeling kinderoncologie van het Amc. Elynn is ook een aantal keer gefilmd. Ik ben erg benieuwd.




2 opmerkingen:

  1. Heel veel succes met deze kuur !
    Ik begrijp jullie dubbele gevoel,maar de positiviteit die jullie uitstralen speelt ook een grote rol in het hele traject van chemokuren.
    Wat een goed idee om een beloningskalender te maken,maar ook voor Aimee zijn dit spannende tijden waarin zij zit en regelmatig ook afscheid van jullie moet nemen voor een aantal dagen.
    Eerst lekker vakantie en dan maar het beloningssysteem uitproberen,gaat zeker lukken ,Aimee is ook een echte kanjer.

    Veel succes en sterkte deze kuur en hopelijk is Elynn niet al te ziek van de chemo!

    Dikke knuffel voor jullie alle 4!!

    Liefs Willemijn



    BeantwoordenVerwijderen