In loving memory Elynn

In loving memory Elynn

donderdag 15 maart 2012

Lekker thuis

We zijn weer lekker thuis. Morgen laatste dag naar het AMC voor chemo en dan zit de 5e kuur erop en dan hopelijk 3 weken rustig thuis.

Ik zit er nog een beetje doorheen, vandaar dat ik niet zoveel geschreven heb. Af en toe heb ik een paniekaanval. Las vorige week dat genezingskans van hersentumor in stadium 4: 0,0%-0,3% is en verwachte levensverwachting 3-24 mnden.

Dit soort cijfers zet me weer met beide benen op de grond en benauwd me. Toch blijft de hoop, maarja dat is natuurlijk een soort van overlevingsmeganisme, want waar doe je het anders voor. Als je het gevecht niet aan gaat verlies je sowieso.
Ik probeer hier zo weinig mogelijk over na te denken, uit te spreken en hier op te schrijven. Positief te blijven, maar lukt niet altijd helaas.

En dan lees je steeds het bericht over de busongeluk. Echt vreselijk die mensen zijn in 1 klap hun kind kwijt. Wij hebben nog even de tijd om van Elynn te genieten. Maar het is zo oneerlijk. Elynn had gewoon een gezond meisje van 2 1/2 jaar moeten zijn en lekker op de peuterspeelzaal moeten zitten.

Elynn heeft een zeer zeldzame hersentumor, maar net voor Elynn is er in het AMC ook een jongetje opgenomen met dezelfde vorm van kanker. Omdat het bij hem eerder is geconstateerd zijn hun eerder begonnen met hun behandeling en komen we ze eigenlijk nooit tegen. Gelukkig heb ik inmiddels hun blog ontdekt en kunnen we hun volgen. Wat zij schrijven en meemaken en voelen is natuurlijk zo herkenbaar en bijna gelijk aan onze situatie.
Ook lees ik blogs van andere kindjes van de afdeling. Alleen trek ik me het allemaal een beetje teveel aan en als ik dan thuis ben zit ik nog met mijn hoofd bij de afdeling. Ik moet er dan ook eigenlijk mee stoppen, maarja leef ook zo mee met allemaal.

Ben inmiddels ook wel 10kg zwaarder en nou was ik al echt te dik, maar loopt nu echt uit de hand. Zo oneerlijk dat ik in stress situaties ook niet het geluk heb dat ik geen brok in mijn keel krijg en afval.
Dus wil er echt wat aan gaan doen, maar zit zo in die vicieuze spiraal dat ik nog niet de kracht heb om deze te doorbreken.

Gisteren even de kralen geteld op de kanjerketting en met vandaag erbij zit ze op 206 kralen.

Sinds een paar dagen wil Elynn 's middags niet meer slapen. Ik leg haar wel in bed, maar ze blijft maar praten en roepen. Mama ik heb poep, Mama ik heb honger, MAMA!
En steeds heeft ze weer een ander excuus. Na een uur geef ik het op en gaat ze weer mee naar beneden. Dan maar niet.

Gisteravond bij mijn opa in het ziekenhuis geweest. Eigenlijk had ik wel genoeg van ziekenhuizen, maar opa is inmiddels 95 jaar. Hij is opgenomen voor allemaal onderzoeken. Nu afwachten.

3 april op mijn verjaardag heeft ze een gehoortest en 5 april nieuwe opname.
Tussendoor nog een aantal keren bloed laten prikken.

Nu verder hopen dat het deze periode van aplasie met Elynn goed blijft gaan en geen koorts krijgt.

Lekker jumpen in de tuin 14-3-2012


Vanmiddag hebben de meiden nog lekker in de tuin gespeeld en met de Hummer gereden.



 

4 opmerkingen:

  1. Chantal, niet zo gek dat je er doorheen zit. Het is toch ook vreselijk en ook vreselijk onzeker? En dan moet je je misschienvaak ook nog sterk houden voor de meiden. Over de lijn zou ik me nu maar even geen zorgen maken, niet het juiste moment en het levert alleen maar meer stress op. Volhouden hoor! Victor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lieve schat,
    jeetje wat een verhaal weer van je! ben er stil van. lieverd ik hoop zo dat je nog positiever gaat denken. Als je kijkt dat de chemo toch zijn werk doet. En naar de overlevings-kansen moet je helemaal niet kijken. Je moet maar proberen zo te denken jouw/jullie kanjer is anders dan andere kinderen en dat jouw/jullie kanjer nog een mooi leventje te gemoed gaat. na deze ellende, ze doet het zo goed! En lieverd je gewicht komt ook wel weer goed. je hebt zoveel te incasseren. En probeer de rest een beetje naast je neer te leggen, probeer het bij je eigen gezinnetje te houden ( ik weet dat het makkelijker gezegd is hoor door mij) maar ik hoop je hier mee een beetje op te peppen. jullie zijn kanjers!!
    dikke kus Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Chantal. Jullie zijn ontzettend sterk! Wat jullie meemaken is onvoorstelbaar zwaar dus dat je erdoorheen zit, is niet meer dan logisch. Blijf hopen Chantal, dit geeft je kracht.
    Veel sterkte! Liefs Kim

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hoi, ik las al een tijd mee op BB en reageerde daar, maar de nieuwe site kan ik maar niet aan gewend raken. Sinds je daar vertelde van deze blog, lees ik hier mee. Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, het is zo oneerlijk en onbegrijpelijk en zo..... wat jullie Elynn mee moet maken, maar ook wat jullie als gezin en jullie omgeving meemaken. Ik blijf hopen dat de percentages niet kloppen of gelden voor jullie, en dat Elynn er bovenop komt! Heel veel kracht en liefde, liefs petra

    BeantwoordenVerwijderen