In loving memory Elynn

In loving memory Elynn

woensdag 4 september 2013

Elynn d'r eerste schooldag

Al weken Elynn aan het voorbereiden dat ze naar school gaat. Elynn zegt ook altijd "Als ik 4 jaartjes ben dan ga ik in Aimée's klas".

Elynn komt bij de juf en klas waar Aimée ook in heeft gezeten in groep1/2. Deze klas en juf is al bekend bij Elynn dus is het gelukkig ook niet allemaal nieuw voor haar.

Ik vond het wel erg spannend hoor en bij het idee alleen al dat ik haar achter moet laten werd ik emotioneel.

Vanochtend haar mooie nieuwe Peppa rugzak gevuld. Ik vond het wel leuk om een foto te maken dat ze klaar staat om naar school te gaan met haar nieuwe rugzak om, maar dat vond ze zelf niet zo goed idee.

Elynn wilt de rugzak niet om en zeker niet lachen voor de foto
2 jaar geleden toen Elynn voor het eerst naar de peuterspeelzaal ging (sept 2011)
Op schoolplein wachten we tot de deur bij Aimée d'r ingang opengaat.


We brengen eerst Aimée naar haar klas. Elynn zegt na afscheid met Aimée "en nu gaan we naar huis".
Nee Elynn, nu gaan we naar jou klas.
We hangen haar jas op en haar rugzak en ik pak het fruit en drinken uit de rugzak.
Elynn rent via de deur weer gauw naar buiten en zegt dat ze weg wilt.
Gelukkig luistert Elynn wel goed en gaat dan wel, zonder drama mee naar haar klas.

Ze geeft juf een handje en samen met haar juf gaat ze het fruit en drinken weg leggen.
 De juf laat haar stoel zien en er ligt een spelletje op haar tafel die ze nu mag doen.


Elynn zegt de hele tijd dat ze naar huis wilt. De tranen springen in mijn ogen. Gelukkig kan ik ze weg zuchten en als het tijd is om afscheid te nemen van de papa's en mama's moeten de kindjes in de kring komen. Elynn mag vandaag naast de juf. Gelukkig gaat Elynn gewoon zitten.


Ik zwaai nog bij het raam en Elynn zwaait gewoon vrolijk terug. Op de fiets naar huis komen er wel een paar traantjes te voorschijn.

Raar hoor om in een lege huis alleen thuis te komen. Wat moet ik gaan doen. Ik ruim wat op en stofzuig het huis.
Gelukkig komt mijn zus en neefje mij gezelschap houden en krijg ik een boek kado voor als ik wat tijd overhou. We zitten in de tuin en ik kijk steeds naar binnen met het idee dat Elynn binnen op de bank zit en tv aan het kijken is.

Ik krijg een bericht van mijn schoonmoeder dat ze langs school was gelopen en dat ze Elynn samen met nog een meisje in de zandbak had zien spelen.

De juf heeft niet gebeld. Omdat Elynn nog niet zindelijk is en de juf haar niet verschoont, moet vooralsnog maar ik of oma komen als Elynn echt een vieze poepbroek heeft of doorgelekt is.

Om 12 uur rij ik naar school en mijn zus rijdt mee. We kijken even het klaslokaal binnen en Elynn loopt een beetje rond. Om kwart over 12 komen ze uit. De juf zei dat het goed ging en dat ze wel heel erg moe zou zijn. Wel wilde ze een keer niet luisteren. Ze moest haar tas pakken en dat had ze niet gedaan. Uiteindelijk zegt Elynn oke en pakt ze toch de tas.
Elynn rent gelijk het schoolplein af.
Aimée gaat bij een vriendinnetje spelen.

De eerste schooldag zit erop en is goed gegaan. Elynn zelf zegt niet zoveel alleen dat het leuk was.
Morgen mag ze weer.

4 opmerkingen:

  1. Je mag apetrots op je meisjes en op jezelf zijn!!!!
    Groetjes en we denken aan jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat leuk om te lezen!!!!!!!!(hoe komt het dat de juf de pamper niet vervangt want dit is toch een uitzonderlijke situatie?)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een nieuwe fase! Je mag inderdaad wel trots zijn hoor!
    Overigens is onze Chris ook net naar school en ook nog niet zindelijk door zijn behandelingen het afgelopen jaar. Hij wordt wel verschoond door de juf. Ik moet zorgen dat er voldoende luiers en doekjes zijn en zij houden t in de gaten als hij op school is. Hij gaat wel alleen de ochtenden omdat hij nog geen hele dag volhoudt. S middags valt hij nog vaak in slaap.

    Veel plezier dit weekend met de verjaardagen!
    Groeten uit Alkmaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een kanjer meisjes.
    Ik ben een trouwe blogleester ook al maken jullie heftige tijden door.
    Jullie zijn een top ouders en hebben twee hele grote kanjers van meiden!

    BeantwoordenVerwijderen