In loving memory Elynn

In loving memory Elynn

maandag 16 september 2013

"Normaal leven"

Afgelopen week hadden we geen ziekenhuisbezoeken of bloedprikken. Elynn is elke ochtend naar school geweest. Het gaat gelukkig steeds beter op school. Je merkt wel dat het vermoeiend is voor Elynn en als ze thuis komt na een ochtend school eet ze 2 boterhammen. Voorheen waren we al blij als ze er 1 op at.

Voor is Aimée is het ook wennen en niet zo heel leuk. Bij het wegbrengen naar school wordt eerst Aimée naar haar klas gebracht en daarna door naar de klas van Elynn. Hierdoor blijven we niet zolang bij Aimée, waardoor zij erg verdrietig wordt en toch wel veel moet huilen. Ook als Elynn om 12 uur wordt opgehaald en Aimée moet overblijven is het huilen geblazen. Nu ik het schrijf komen de tranen omhoog bij mij. Het liefst neem ik natuurlijk Aimée ook gewoon mee tussen de middag, maar dit kan gewoon niet altijd vandaar dat ze moet overblijven.

Woensdag had Aimée een kinderpartijtje. En de hele tijd zei Aimée maar "ik wil niet. Ik wil bij jou blijven". Uiteindelijk is ze natuurlijk wel geweest en vond ze het super leuk.

Deze week heb ik ook voor het eerst weer mijn normale uren gewerkt op het werk. Daarnaast ook gesprek gehad met de werkgever en bedrijfsarts over hoe nu verder, want in december ben ik 2 jaar ziek. Gesprekken die je eigenlijk niet wilt voeren, omdat je genoeg zorgen en verdriet hebt. Maar natuurlijk wel noodzakelijk. Werk is gelukkig op dit moment een goede afleiding en gelukkig heb ik een werkgever die echt wel het beste met mij en mijn gezin heeft. Dat is zo ontzettend fijn. Zeker omdat ik weet en hoor dat dit helaas bij andere gezinnen wel anders is.

Zaterdag ochtend na streetdansen van Aimée met de meiden en mijn zus met de jongste naar de open dag van de brandweer geweest en er was ook huizerdag. Even in de hoogwerker geweest, in de brandweer auto gezeten, Aimée heeft water gespoten en daarna naar het plein en is Aimée nog mooi geschminkt. Gelukkig was het in die tijd droog. Net voordat we thuis kwamen begon het te regenen.




Zaterdagavond heerlijk met mijn zus een avondje weg geweest naar de musical Jersey boys. We hadden eigenlijk kaartjes voor donderdags, maar die werd afgelast. Uiteindelijk vrijdags de kaarten omgeboekt.

Ook weer echt iets voor mij, komen we aan bij de kassa, blijken we kaartjes te hebben voor de voorstelling van zondag. Of het nou een fout is van de ticketsservice of ik het nou helemaal niet goed gehoord en begrepen had. Ik was in iedergeval in de veronderstelling dat we kaarten voor zaterdag hadden. Gelukkig is het allemaal goed gekomen en hadden we gewoon goede plekken. En wat een super geweldige musical is Jersey boys. Zo blij dat we geweest zijn.

Het geeft weer even zo'n boost niet normaal. Maar het gaat dus allemaal niet normale weg bij mij. Zo blij dat we uiteindelijk konden omboeken.

Gisteren zijn we met het gezin dat we nu bijna 2 jaar geleden in het WKZ hebben ontmoet naar kidzcity geweest. Elynn zegt ook altijd, Maicylyn is mijn vriendinnetje. Elynn heeft genoten. Heerlijk van de grote glijbaan en heel veel rondjes in de draaimolen. Het was weer een gezellige dag en de meiden hebben zich vermaakt.


Nu hopelijk nog een normaal weekje, voordat de volgende chemokuur weer begint. Woensdag hebben we nog wel een afspraak in het AMC bij de ergotherapeut. het bedrijf van de rolstoel komt Elynn opmeten voor de rolstoel en driewieler. Ik hoop dat daarna de rolstoel snel komt, want de buggy is echt niet meer te duwen.

1 opmerking:

  1. Ja het is moeilijk, helemaal in jullie geval, om je als moeder in tweeën te delen. Misschien hebben jullie iets aan deze tip: poog alléén met Aimée een ochtendje of middagje, of misschien wel een hele dag, door te brengen zodat zij op dat tijdstip het middelpunt is waar alles om draait. Wellicht is een keer naar de bios al genoeg. Wie weet helpt het haar om makkelijker te kunnen overblijven want zij is immers mama's en papa's grote dochter! Succes!
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen