In loving memory Elynn

In loving memory Elynn

vrijdag 4 april 2014

Kuur klaar en nieuwe opname

Maandag kreeg Elynn de laatste chemo. Opa en Oma waren met Elynn gegaan. Het was erg druk op de afdeling, want ze moesten erg lang wachten.

Vanaf dinsdag begon Elynn al minder te eten. Het enige wat ze momenteel eet zijn witte chocolade eitjes. Ze wilt van alles, maar eet niks op. Drinken dat gaat op zich wel.

Dinsdag is ze ontzettend veel gevallen. Zelfs met haar wang op het puntje van de tafel dus daar zit weer een blauwe plek.

Woensdag zag ik een blaar op Elynn dr bovenbeentje. Toch maar gelijk een foto gemaild naar de oncoloog,  maar die vond het niet verontrustend. Als ze koorts zou krijgen of het plekje moest groter, roder etc worden dan moesten we maar weer bellen. Ook werd er een telefonische afspraak voor vrijdag gemaakt.

Gister was mijn verjaardag. Ik vierde het op zich niet. Ik had van mijn schoonzus een prachtige musicaltaart gekregen en wat familie kwam op visite. Ik was afgelopen dinsdag al voor mijn verjaardag naar de musical Jersey Boys geweest.

Elynn voelde s ochtends uit bed al warm. Toch maar even temperaturen, 38.7. Toch maar even aankijken. Ze is verder niet ziek, maar heeft wel diarree.

Nadat we Aimée naar school hebben gebracht ga ik met Elynn naar fysio. Ik zag al paarse speldenpuntjes op Elynn dr lichaam dus dat betekent dat de witte bloedplaatjes/ trombos erg laag zijn. Helaas viel ze een keer en stootte haar been dus dat zijn nu mooie blauwe plekken geworden.

'S middags moesten we naar de revalidatiearts in het Amc. Vandaag was ook de instrumentmaker aanwezig en gingen ze een spalk aanmeten voor Elynn dr rechterbeen.

Ze kreeg gips om haar beentje en na 5 min mocht het er al weer af. Gelukkig maar want Elynn had niet zoveel geduld.

Over 2 weken moet ze passen en over 4 weken is de spalk klaar. Ik ben erg benieuwd en hoop dat het Elynn goed helpt bij het lopen.

Schoonouders zijn blijven eten. Toen we Elynn naar bed brachten toch even temperaturen en die was nu 38.6. Het plekje op haar bovenbeen was rood en voelde warm.
Toch maar even dienstdoende arts opbellen. Die ging het overleggen met de oncoloog. De oncoloog vond het onwaarschijnlijk dat Elynn al in aplasie zou zijn dus we mochten ons melden op de spoedeisende hulp.

Rob ging met Elynn erheen en ik bleef met Aimée thuis.

Eerst werd de pac aangeprikt alleen helaas gaf die weer geen bloed terug. Dus het werd een arm prik bij Elynn om bloed af te nemen en ook bloedkweken.
Er werd foto's gemaakt van het plekje op haar been.

Toen de uitslagen bekend waren, was Elynn toch wel in aplasie en dat betekent opname.
hb 4.7 en trombos <10. Leuco's 0,1.

Ze waren rond 10 uur op de afdeling.
Natuurlijk werd in het ziekenhuis geen koorts gemeten.

Sinds vanochtend ligt Elynn in isolatie, gezien ook het plekje op haar been in verband met voorzorgmaatregelen. Dat betekent ook jas aan en extra handenwassen.
Nu maar afwachten wat er uit de bloedkweken komt. Voorlopig ligt Elynn dus nog wel een paar dagen in het Amc.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten