In loving memory Elynn

In loving memory Elynn

vrijdag 2 november 2012

5 dagen extra antibiotica erbij

Elynn is vandaag al tegen 6 uur wakker. Ze wilt het zandkasteel kijken. Dus zet ik deze voor haar aan en ga zelf nog even mijn ogen dicht doen.

Als het filmpje is afgelopen wilt Elynn ook weer slapen en vervolgens wordt ik pas kwart voor 9 wakker.
Ik ga douche en kleed me aan. Elynn is inmiddels ook wakker en wilt uit bed.

Vandaag wordt er weer bloed geprikt. Ook de kinderarts komt weer even kijken. Haar mond ziet er pijnlijker uit. Grote blaar op haar tong.

Rob komt nadat hij Aimée naar school heeft gebracht.

Als Rob in het ziekenhuis aankomt heeft hij de oncoloog ook gesproken en deze heeft aangegeven dat hij nog niks weet en dus vandaag geen gesprek.

Op een gegeven moment komt de arts met de mededeling dat er een beestje is gevonden in het bloed. De E-coli bacterie. Elynn krijgt nu 2 soorten antibiotica. 1 daarvan daar is deze bacterie erg gevoelig voor dus zaterdag is de laatste van die andere en dan daarna krijgt Elynn nog 5 dagen de andere antibiotica door het infuus.
Ze heeft het eventueel over verplaatsen naar ander zkhs in de buurt omdat ze eigenlijk kamers nodig hebben, maar wij willen geen opname meer in een ander ziekenhuis.

Als maandag blijkt dat Elynn uit aplasie is en ze geen koort meer heeft gehad en het gaat dus opzich goed met haar dan mag de 3 dagen daarna ze thuis antibiotica krijgen door de thuiszorg. Dan komt de thuiszorg haar thuis elke dag een paar uur aan het infuus aansluiten.
De transfer wordt in iedergeval al wel geregeld en de medicijnen etc, omdat er ook een weekend tussen zit. Mocht het niet door gaan dan kunnen zij het nog annuleren.

Het was wel even een shock dat er nu wel wat gevonden is en dat ze dus nog 5 dagen extra antibiotica krijgt.

In de middag komt mijn moeder met Aimée. We gaan even naar Ikea. Ben ik ook even buiten en uit het ziekenhuis.

Het gaat trouwens opzich wel oke met Elynn. Ze mag nu gelukkig wel van haar kamer af omdat het in haar bloed zit kan ze niet andere kindjes besmetten.
Haar billen doen nog wel pijn maar zijn al wel wat aan het genezen.

Om 6 uur wilt ze al naar bed. Ze heeft deze ochtend en middag niet geslapen dus logisch dat ze moe is.

Vanavond is er weer een uitzending van Emmatv en Aimée mag in de uitzending en in de studio. Vandaag is Stacey Rookhuizen te gast. Aimée kent haar niet maar ze vindt het wel spannend dat ze op tv is.
Na de uitzending nog een handtekening en een fotootje.

Zometeen gaan Aimée en ik snel naar het Rmdhuis. het is al veel te laat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten