In loving memory Elynn

In loving memory Elynn

woensdag 21 november 2012

Elynn is weer thuis

We zijn weer compleet.  Goh wat is dat toch fijn. Weer lekker thuis en Aimee ook weer bij ons.

Gisterochtend ging alles voorspoedig.

De sonde moest vervangen worden want die zat er inmiddels 6 weken in. Het ging helaas de eerste keer niet goed en kwam in haar mond waardoor ze niet kon ademen en in paniek raakte. Ze verzetten zich en de verpleegkundige die het deed was hoogzwanger dus helemaal spannend omdat Elynn in het begin met haar voeten trappelde. De 2e poging ging direct goed. Elynn was helemaal van slag en in zich zelf gekeerd. Mijn tranen zaten ook erg hoog. Dat elynn deze klote handelingen moet ondergaan en dat ik haar zo vast hou en het laat gebeuren. Ik kan mijn moppie niet beschermen. de verpleegkundige vond dat Elynn wel een kado verdiende en mocht later iets uitzoeken.

We liepen weer de afdeling op. Bij de verpleegsterspost was een moeder die een paar weken geleden haar dochter heeft verloren aan hersentumor. Wij dachten na de laatste kuur van hun dat ze klaar waren en dat het goed was. Helaas bleek de kanker te agressief en kwaadaardig. Rob en ik waren erg geschrokken en vonden het moeilijk dat we geen gegevens van ze hadden. Uiteindelijk van de week via facebook contact gezocht en nu was ze op de afdeling. We waren verbaasd over de kracht en haar verhaal. Tot het laatste moment hadden ze hoop. Hun dochtertje is de avond voordat ze 3 jaar zou worden overleden.

Elynn was echt kapot van de handeling van de sonde en lag in bed. Uiteindelijk wilde ze dan toch naar huis. De naald van de pac moest in de behandelkamer van elynn verwijderd worden en daarna kadootje uitkiezen. Elynn koos een barbie die ze later aan haar zus gegeven heeft. Hoe bijzonder. Ik vroeg haar later wat ze nou echt zelf zou willen en dat waren stickers. Dus binnenkort eens op zoek naar mooie stickers en kralen voor mijn meisje.

Rob en elynn hebben me op mijn werk afgezet en na het werk ging ik met mijn team uiteten. Ik was om half 11 thuis.

Vanochtend nadat aimee naar school is gebracht zijn we naar het amc gegaan. We worden snel geholpen. Er werd gevraagd of vandaag iemand anders mocht prikken die het voor het eerst deed. Nou dat was geen probleem. Elynn doet het altijd zo goed. Gelukkig ging ook alles goed.

Morgen moet er wel weer bloed geprikt worden. De kalium bleek wat verlaagd maar nog niet dat ze er iets voor moest hebben maar ze wilt het wel controleren. We zullen wel zien.


1 opmerking:

  1. Respect voor jullie kind, dat ze het zo goed doet allemaal. Heftig voor zo'n klein meisje.
    Wat zullen jullie trots op haar zijn.

    Lenie

    BeantwoordenVerwijderen