In loving memory Elynn

In loving memory Elynn

dinsdag 4 december 2012

De dag van de mri

Het gaat goed met Elynn. Ze heeft geen koorts meer en voor de rest gewoon lekker vrolijk en levendig. Vandaag stond de mri op de planning onder narcose. Hij stond om 3 uur gepland dus Elynn mocht vanaf 8 uur niks eten en na 12 uur ook niks meer drinken.

De ochtend duurde lang waarin Elynn toch vaak om iets te eten vroeg. De vrijwilligster ging pepernoten maken en ook een beetje voor Elynn. Ze hebben samen een mooie puntzak gemaakt en ook een tekening die ze morgen aan sinterklaas kan geven. De pepernoten hadden we bewaard.

Rond half 2 werd Elynn losgekoppeld en gingen we samen met een zuster en pm-er naar beneden naar de wachtkamer van de mri. We moesten wel even wachten. De verpleegkundige en de pm-er gingen weer terug naar de afdeling.

Toen Elynn aan de beurt was werd haar bed naar binnen gereden. Even het formele gedeelte en toen was het zo gebeurt. Elynn was al moe dus lag op het bed met haar ogen dicht geknepen. De anesthesist spoot de slaapmiddel in de pac en Elynn viel in diepe slaap.

Het zou ongeveer 3 kwartier duren.  Tot ongeveer half 3.

Toen het klaar was werd Elynn met bed naar de verkoever gereden ipv daar uitslapen wat normaal gebeurt. Nu omdat we met bed waren en opgenomen zijn ging Elynn dus naar de verkoever om uit te slapen en wakker te worden uit de narcose.  Elynn kreeg nog wel extra zuurstof.

Het duurde even voordat ze echt wakker was. Toen ze eenmaal wakker was rond half 4 kreeg ze een waterijsje van de verpleegkundige en werd de afdeling alvast gebeld. Helaas hadden ze het erg druk waardoor het maar duurde.

Ik ben op een gegeven moment maar even naar de winkel gegaan en toen naar de afdeling. De zuster van de avond had het druk en zou Elynn wanneer ze tijd had ophalen. Het was inmiddels al half 5.
Opa Joop kwam gezellig nog langs met oliebollen.

Elynn is nu nog steeds wakker en met de strijkkralen bezig. Ik heb net van half 8 tot half 9 een dutje gedaan. Ik ben zo ontzettend moe. Zoals ik me voel zie ik er helaas ook uit.

Morgen komt sinterklaas in het ziekenhuis. Ik ben benieuwd hoe Elynn het vindt en dan hopelijk lekker s middags naar huis.


2 opmerkingen:

  1. Zal voor jullie duimen en hopelijk kunnen jullie lekker Sinterklaas vieren met zijn allen! !

    Dikke knuffel
    El
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daar duim ik ook voor mee, het fijne avondje van de Sint THUIS vieren, samen met zijn allen.

    Liefs.
    M.

    BeantwoordenVerwijderen