In loving memory Elynn

In loving memory Elynn

vrijdag 7 december 2012

Uitslag Mri

Vanochtend lag Aimee al bij ons in bed. In eens hoor ik wat geroep. Bleek de babyfoon van Elynn weer leeg en stond dus uit. De sondepomp was al aan het piepen en Elynn zat op de rand van het bed te wachten.

Rob brengt Aimee vandaag naar school.

We gaan deze ochtend maar vroeg opweg naar het Amc gezien het weer. Eerst even een kleine boodschap doen.

Op de weg was het rustig en we konden gewoon doorrijden. We gaan eerst bloedprikken. Daarna maar naar de afdeling zodat Elynn nog even in de speelkamer kan spelen.

We praten wat met andere ouders en verpleegsters en dan gaan we richting de poli.
Het is rustig op de poli en ook loopt het spreekuur voor het eerst niet uit.

We worden gehaald door de oncoloog en hij kijkt eerst naar de bloeduitslagen. Elynn zit nog steeds in aplasie. Dat hadden we eigenlijk niet meer verwacht. Het duurt even voordat hij over de mri begint dus ik begin hem toch aardig te zweten. Gelukkig zegt hij algauw dat het stabiel is gebleven.

Dan over hoe verder. Tja dat is helaas wat ingewikkelder en de oncoloog vindt het ook moeilijk wat de beste keuzes zijn. Opereren en bestralen is gewoon niet mogelijk dus moeten we proberen zolang mogelijk met chemo stabiel te houden totdat er wel bestraald kan worden. Maarja hoelang houdt Elynn dit vol en hoelang blijft de tumoren stabiel.
Wel gaat de oncoloog overleggen of er iets meer tijd tussen de chemokuren ingebouwd kunnen worden. Dus ipv elke 4 weken elke 5 weken bijvoorbeeld.  Hij belt hier maandag over.

Na het gesprek gaan we Aimee ophalen bij mijn moeder en Pascal.
Om het goede nieuws enigszins te vieren hebben we kinderchampagne gedronken.



Als we weer thuis zijn dan gaan we de kerstboom opzetten en de kerstsfeer alvast in huis brengen.




In de middag nog lekker naar buiten en genieten van de slee en van de sneeuw. Ook Elynn vindt het op de slee erg leuk.





Nu dus maar wachten op antwoord van de oncoloog. Vooralsnog staat de volgende kuur gepland op 14 december.

3 opmerkingen:

  1. Desiree , Amersfoort7 december 2012 om 20:31

    Ik zie jullie blog via Lowie v Gorp. Wat een weg hebben jullie te gaan.!
    Ik ben jullie vandaag tegen gekomen in het AMC, jullie kwamen uit de lift, en ik ging erin (vader ligt op G7) Ik dacht nog, wat een leuk meisje!
    Heel veel sterkte in het hele proces,

    Desiree Amersfoort

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heefd ze eigenlijk ondeugende ogen zie ik nu opeens...ze ziet er gelukkig uit op de slee geniet er van! En een goede december maand

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk dat Elynn heeft kunnen sleeën!!!
    Ik hoop dat jullie verder een fijne decembermaand hebben met elkaar!

    De website hangt nog steeds in het lokaal op peuterspeelzaal de Libelle, ik volg de site regelmatig om te kijken hoe het gaat met Elynn. Elynn had anders bij mijn dochtertje gezeten op de PSZ.

    BeantwoordenVerwijderen