In loving memory Elynn

In loving memory Elynn

zondag 2 december 2012

Bloedtransfusies

Uiteindelijk zijn Rob en Elynn gister terecht gekomen op h7 zuigelingen afdeling van het Amc. Het was inmiddels al kwart voor 12. Rob was moe, maar Elynn inmiddels weer klaar wakker. Na een filmpje valt ze uiteindelijk dan toch in slaap.

Thuis kan ik slecht de slaap vatten. Mijn zus is gebleven totdat Rob had gebeld dat ze een kamer hadden.  Uiteindelijk pak ik rustig de koffer in.

Aimee staat rond half 7 naast mijn bed. Rob stuurt rond half 8 berichten. Elynn heeft vannacht een bloeding gekregen in haar mond die niet wilde stoppen en omdat de trombo's erg laag zijn heeft ze een witte bloedplaatjes transfusie gekregen.

Rob is al vroeg even op de onco afdeling. Ondanks dat er boxen vrij zijn, zitten ze helaas met onderbezetting waardoor Elynn niet kan worden overgeplaatst. Uit de bloeduitslagen blijkt dat hb 4.1 is en dat ze dus ook een bloedtransfusie krijgt.

In de middag wordt Elynn dan toch overgeplaatst naar de onco afdeling. Rob heeft met oncoloog gesproken en hij hoopt dat we woensdagavond thuis zijn.
Antibiotica is gestart.

Vanavond zijn Rob en ik met vrienden naar de musical Hij gelooft in mij geweest. Aimee bij mijn moeder en rob z'n ouders bleven bij Elynn in het zkhs. Voordat we weg gingen bleek Elynn toch weer koorts te hebben. En er zijn weer bloedkweken afgenomen.

Alles is goed gegaan vanavond met Elynn. Ze heeft nog haar schoentje mogen zetten op de afdeling en opa en oma vonden het gelukkig erg gezellig met Elynn.
Rob en ik hebben ook gelukkig een leuke avond gehad.

Morgen vieren Aimee en ik pakjesmiddag met mijn familie waar ook sinterklaas langs komt. Helaas zonder Elynn. Daarna gaan we snel naar Amc om de kadootjes naar Elynn te brengen.

Ondanks de koorts en bloedwaarden blijft Elynn gelukkig vrolijk en opgewekt. Ze heeft er gelukkig weinig last van. Helaas wel weer een opname van minimaal 5 dagen.

En net als vorig jaar is Elynn met 5 december in het zkhs


3 opmerkingen:

  1. Wat een enorme tegenslag, heeft Elynn erge pijn in haar mondje? Heel veel sterkte allemaal!! Margret.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb gigantisch veel bewondering voor jullie allemaal. Hopelijk knapt Elynn snel op en mogen jullie naar huis. En wat ik vooral wil zeggen .... Zorg ook voor jezelf !! Met ontspanning en rust. Anette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heftig weer!
    Weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet zeggen. Alleen dat ik bewondering heb voor jullie moed en dat jullie regelmatig in mijn gedachten zijn!
    X Leonie

    BeantwoordenVerwijderen