In loving memory Elynn

In loving memory Elynn

zaterdag 17 augustus 2013

Chemokuur 21 zit er op!!

Woensdagavond was het uiteindelijk half 11 pas dat Elynn sliep. Donderdagochtend werden we dan ook wat later wakker. Ik zat nog duf op het bed wakker te worden toen ik mijn moeder al zag komen aanlopen met koffie.

Elynn werd niet veel later wakker. De vpk kwam de kamer ook al in lopen voor de controles.

Vandaag ben ik weer gaan werken en is mijn moeder bij Elynn gebleven. Mijn broer is nog even op visite geweest. Elynn heeft veel geslapen, wat natuurlijk super logisch is als ze zolaat gaat slapen de avond ervoor.

Toen ik in het Amc aankwam ben ik eerst een verjaardagskaart voor Evi gaan kopen, die zondag 7 jaar wordt en het in het ziekenhuis moet vieren. Bleek dat Elynn en mijn moeder op het plein een ijsje aan het eten waren. Mijn moeder had nog geroepen, maar met 2 dichte oren en dromerig heb ik ze niet gehoord. Nadat ik de winkel uitkwam zag ik ze gelukkig wel.

Er bleek donderdagavond voor de ouders iemand te komen die i.h.k.v. een pilot kwam masseren. Zij zit nu in het 3e jaar van een opleiding en komt nu elke maand masseren. Mijn moeder had me opgegeven. En ondanks dat ik er niet zo van hou. Vond ik het nu heerlijk. Helaas maar 30 minuten, maar wat een traktatie is dat zeg!. Ik hoop dat ze dit voor vast gaan doen. Fijn dat ze ook een beetje aan de ouders gaan denken.

Vrijdagochtend kwamen Rob en Aimée al vroeg,. Ik had om 10 uur een gesprek met maatschappelijk werkster. Ik ben niet zo'n prater, maar merk dat ik dit wel even fijn vind elke opname. De tranen blijven wel vloeien tijdens het gesprek, maar merk dat ik me wel openstelt en aan haar dingen vertel die ik verder aan niemand anders kwijt kan of wil.

Vrijdag na de chemo zijn we lekker naar huis gegaan en vandaag zaterdag terug voor de laatste chemo's in dagbehandeling.
Dan duurt de tijd wel even lang. Gelukkig was Jary er ook met z'n ouders en de moeder van Yasmin* kwam even snel langs met een kadootje voor de meiden en die ook even heerlijk geknuffeld en gekust heeft met de meiden. Even een bakkie bij Evi op d'r kamer die helaas een hele slechte nacht achter de rug had. Met veel spugen en pijn. Ik hoop dat ze zondag toch een mooie verjaardag hebt, want dat verdient ze.

Elynn heeft zich weer dapper en stoer gedragen deze kuur. Ik merk dat nu er meer tijd tussen de kuren zit en ze toch ouder wordt, ze er iets meer moeite mee heeft om in het ziekenhuis te moeten zijn en het liefst naar huis wilt. Ze heeft wel moeite met lopen deze kuur. Ze is niet echt stabiel en zakt steeds door haar voetjes, maar verder geen driftbui of een echte huilbui.

Ondanks dat we net de MRI hebben gehad blijft toch de angst dat de tumoren ineens gaan groeien. Als ze wat vaker valt of onstabiel loopt dan begin ik al de zenuwen te krijgen. Het is en blijft moeilijk, maar zolang Elynn behandelt wordt blijven we hoop houden. En genieten van elke dag met haar en haar grote zus.

Waar is Elynn nou?
Elynn d'r Kanjerketting. 816 kralen t/m woensdag. Inmiddels is die alweer langer.
Zaterdagochtend. De laatste chemo hangt er net aan.
Aimée de nageltjes van Elynn aan het lakken. Kadootje van de mama van Yasmin*
Elynn op de zusterspost. Net alsof ze druk aan het werk is achter de computer.

Nu dus weer lekker thuis en dan komt de periode van aplasie er aan. Ik heb me er al op ingesteld dat er wel weer een spoedopname komt. Waarschijnlijk zelfs rond de verjaardagen van de meiden. Ondanks dat zijn de voorbereidingen al in volle gang.
Hopen op een mooie verjaardag voor de meiden.

Ik wil hierbij ook nog even iedereen weer bedanken voor de mooie kaarten die Elynn in het ziekenhuis heeft mogen ontvangen en ook thuis. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, maar het wordt zo gewaardeerd en het is voor Elynn zo fijn om post te ontvangen. En ook dat Aimée niet vergeten wordt.
Ik kan alleen maar zeggen. Bedankt en ik hoop dat jullie dat blijven doen!

1 opmerking:

  1. Kan je misschien het adres nog eens doorgeven. Ik heb hier wat stickers liggen voor Elynn.

    BeantwoordenVerwijderen