In loving memory Elynn

In loving memory Elynn

maandag 6 januari 2014

De operatie gaat door.

Gisteren zijn we nog met zijn vieren naar sprookjeswonderland in Enkhuizen geweest. Elynn heeft het dagelijks over Violinde. Elke dag zegt Elynn wel, maar Violinde lust niks niks niks.
Het was de laatste dag dat het park open was,  vandaar dat het ook erg druk was.
Het voelde eigenlijk een beetje beladen en echt een vrolijk uitje werd het niet. Althans zo voelde het niet voor mij.

Als eerste in de bootjes, want daar was het nog rustig. We zijn daarna naar de show van Violinde geweest en rondje over het park. Voor de andere attracties stond een wachtrij en we hadden geen puf om in de rij te staan. Dus we gingen al snel weer op weg naar huis. Wel mooie foto's van de meiden gemaakt.




En dan is het maandag en zijn we in afwachting van telefoontje van de oncoloog. Gelukkig heb ik het weekend het nieuws wel een beetje van me af kunnen zetten.
Om 11 uur kwam de fysiotherapeut. Ik ben even boodschappen gaan doen en Rob bleef thuis.
De fysiotherapeut vertelde dat Elynn al sterker is in haar rug en het strekken van haar voet.

Ze constateerde wel dat als Elynn loopt haar voetjes naar buiten gaan staan. Ook loopt ze anders. Dit kan mogelijk zijn dat de tumor in dr rug al aan het beknellen is en dat dit een begin van verlamming is. Pfff dat kwam wel even binnen hoor.

Na 2 uur belt eindelijk de oncoloog. Even kort samengevat en wat ik begreep van Rob die de telefoon heeft opgenomen.
De operatie van a.s. donderdag gaat door. Alleen gaat het nu om minimaal reduceren van de tumor zodat het minder belastend is voor Elynn en zij snel opknapt van de operatie. De ommayadrain wordt ook gelijk geplaatst. Het is daarna de bedoeling dat Elynn zo snel mogelijk weer chemo krijgt ivm al een te lange tussenpozen. Hij ziet het wel somber in dat wel niet tot 5 jaar kunnen rekken om te bestralen. Elynn is in september jarig.

Eerst maar focussen op de operatie.
Elynn wordt woensdag om 11 uur verwacht op afdeling grote kinderen.

Graag doe ik nog een oproepje met het verzoek of jullie een kaartje naar Elynn willen sturen in het ziekenhuis. Vooral kaarten met een muziekje erin is favoriet.

Amc EKZ
verpleegafdeling G8 Grote Kinderen
t.a.v. Elynn van den Brink
Meibergdreef 9
Postbus 22660
1100 DD Amsterdam

Alvast bedankt. Alles voor een lach!!!



6 opmerkingen:

  1. Blijf volhouden, jullie doen het geweldig met zijn allen. Zelfs nu het weer zo moeilijk is.
    Ik wens jullie alle kracht en liefde om hier ook doorheen te vechten.
    Jur, vader van Marnix*

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wens jullie maar in het bijzonder Elynn heel veel sterkte toe. Ik lees jullie blog altijd. En telkens wil ik wat schrijven maar ik weet nooit je juiste woorden te kiezen. Bovenaan mijn boodschappenlijstje staat een kaartje met muziek erin en stickers erbij. Komt helemaal goed. Voor mij een kleine moeite voor jullie kanjer een groot plezier. Nogmaals heel veel sterkte toegewenst de komende tijd. Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoi ik wens jullie veel sterkte wat moeten jullie mee maken als ouders en familie, en ik ga gauw een kaartje zoeken met muziek. voor een bijzonder meisje gr

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sterkte voor elynn donderdag en voor jullie natuurlijk ook....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kaartjes zijn onderweg...

    Esther uit Numansdorp

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel veel sterkte donderdag voor jullie allen ! Wij denken aan jullie. Hans en Carla

    BeantwoordenVerwijderen