In loving memory Elynn

In loving memory Elynn

donderdag 9 januari 2014

Update operatie

Tegen 1 uur heb ik Elynn achtergelaten op de operatietafel.

Dan is het wachten en wachten. Rond 4 uur belde de neurochirurg. Het plaatsen van de ommaya drain is goed gegaan.

Ze heeft in de rug ruimte kunnen maken bij het bot. Helaas geen stukje tumor weg kunnen snijden. Het zit te verweven in de zenuwen. Ze heeft overleg gehad met een andere oncoloog en besloten om niet onnodig schade te maken zodat er nog wel kwaliteit is van leven.
De chemo zou het nu moeten doen.

Later op de verkoever komt de neurochirurg nog even persoonlijk langs. Ze vertelde dat het echt allemaal goed ging. Fijn team en alles ging voorspoedig. Het was dan ook voor hun allemaal een domper en een echte teleurstelling dat ze niets verder voor Elynn kon doen.

Elynn was op operatietafel al wakker geworden en was ook zo lief wakker geworden en wilde met haar handjes onder haar hoofd verder slapen.

En dan is het wachten tot je naar de afdeling mag. Helaas begonnen ze net met etenspauze en moesten wij een uur wachten voordat Elynn werd opgehaald.
Alsof we al niet genoeg moeten wachten.

Het gaat goed met Elynn en ook haar beentjes bewegen.
Nu maar afwachten wat het verdere plan wordt en hopen dat de nieuwe chemo dan wel zijn werk gaat doen en die stomme tumor laat slinken.

10 opmerkingen:

  1. Arm meisje!! Wat heeft ze al veel moeten ondergaan in z'n korte tijd en op haar leeftijd!! Heftig, heel veel sterkte!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vandaag regelmatig aan jullie gedacht. Wat een spanning.
    Ik wil jullie veel sterkte wensen en heb bewondering voor jullie levenskracht.

    Liefs van een mee-lezer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve allemaal,
    Het is toch weer niet niks wat Elynn weer heeft ondergaan, en voor jullie dat wachten( we weten het uit ervaring) dat is verschrikkelijk. Heel veel sterkte weer voor de komende tijd en we duimen dat de chemo zijn werk gaat doen.
    Liefs van Marco, Mariola, Brian, Mandy en Kaylee

    P.s. Jullie hebben ons al even niet op F8 gezien, maar de chemopillen hebben niets bij Brian gedaan, en hij is nu helaas uitbehandeld.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve familie,
      Wat een vreselijk bericht! Voor jullie ook warme knuffels!

      Verwijderen
  4. Hoi Rob en Chantal, wij hebben de hele dag voor jullie geduimd. Zo jammer dat er geen tumorweefsel weg gehaald kon worden. Heel blij dat ze er goed doorheen is gekomen. Het gaat een hele spannende tijd worden. wij bidden voor jullie dat de nieuwe chemo zijn werk gaat doen. Wij denken aan jullie, hou vol ! Hans en Carla, Esme" en Luke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Chantal en Rob, ik heb de hele dag aan jullie gedacht. Ik duim dat de chemo goed aanslaat en alles de goede kant op zal gaan. Veel sterkte. Liefs, Marcela

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve allemaal,
    Ook wij blijven hopen en duimen dat de nieuwe chemo aan gaat slaan en dat het de tumor de baas gaat worden,
    Heel veel kracht en vechtlust de komende tijd,jullie zijn alle-4 toppers!
    Veel liefs Jan en Willemijn Aerts

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve mensen,
    Mijn hart breekt bij het zien van de foto.
    Hoe oneerlijk is het dan zon lief meisje met haar lieve familie zoveel tegenslag voor hun kiezen krijgen.
    Ik wens met heel mijn hart dat de chemo aan slaat en dat de kwaliteit van leven goed wordt voor lieve Elynn.
    Ik zal morgen weer s opzoek gaan naar mooie stickers zodat ze daar weer wat plezier mee kan hebben.
    Lieve mensen, heel veel sterkte de komende tijd.
    Liefs uit Zeeland.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vandaag mocht ik oppassen op mijn kleindochter van 2. Met het verhaal van Elynn in mijn achterhoofd kan ik zo verdrietig worden waarom niet ieder kind zo onbezorgd kan genieten van het leven en gewoon lekker kind zijn. Wat moet jullie meisje toch allemaal ondergaan en wat slaat ze zich daar ongelooflijk sterk doorheen iedere keer. Maar zeker ook voor jullie, als ouders en grote zus is dit een niet voor te stellen beproeving. Ik kan helaas niets meer doen dan jullie enorm veel sterkte en geluk toe te wensen en dat het met Elynn weer heel snel beter gaat. En uiteraard die envelop met stickers morgen op de bus doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik volg jullie al een tijdje en heb enorm veel bewondering voor jullie en jullie dappere meisje. Ik wens jullie heel veel sterkte en duim voor jullie dat de chemo aan gaat slaan. Hier brandt een kaarsje voor Elynn. Heel veel liefs van Monique xxx

    BeantwoordenVerwijderen