In loving memory Elynn

In loving memory Elynn

donderdag 2 januari 2014

Gelijk slecht begin van het nieuwe jaar

Vandaag ben ik met Aimée en mijn zus met haar man en haar de twee jongste zoontjes naar plopsaland geweest.
Rob wilde liever Elynn thuis houden ivm drukte en attracties. Liever geen onnodige risico's voor de operatie. Ondanks dat ze het wel ontzettend leuk vindt.

Op de terugweg belt Rob. Collega oncoloog heeft gebeld met de uitslag van de Mri en helaas slecht nieuws.
Tumor in haar rug is groter geworden. Plekje in haar nek erbij en meerdere oplichtingen in haar rug en hoofd. Ik blijf rustig aan de telefoon. Ik zit in de auto en Aimée zit naast me. Wel komen de tranen regelmatig tijdens de verdere terugrit. Ook als ik Elynn thuis zie, moet ik even naar boven en proberen mijn tranen te bedwingen.

We hadden wel slecht nieuws verwacht. In iedereen van haar rug. Dat er meerdere plekken oplichten en ook in haar hoofd dat zeker niet. Het nieuws slaat dus in als een bom.

Onze eigen oncoloog is ingelicht en waarschijnlijk hebben we maandag een gesprek met hem.

Rob wordt later nog gebeld door afdeling kinderchirugie dat Elynn woensdag om 11 uur wordt verwacht op afdeling grote kinderen. Rob vraagt nog of de operatie nu nog wel doorgaat gezien de uitslag van de Mri.

Nu maar afwachten. Hopen dat er nog mogelijkheden zijn, want we zijn nog niet klaar met "ons" gevecht.

We gaan proberen komend weekend er maar het beste van te maken en te genieten van ons gezin.
Meer kunnen we helaas niet doen en hebben we ook geen invloed op.
Wel hoe wij met dit nieuws omgaan. Vandaag dus nog maar even flink huilen en morgen schouders eronder en weer doorgaan.

27 opmerkingen:

  1. Ik lees al een tijdje jullie blog. Ontzettend veel sterkte voor jullie allemaal!

    Liefs Yvette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een tegenslag!! Heel veel sterkte...hou hoop. X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik lees al een tijd mee via vriendin van mij....wat een hel leven jullie in....heel veel sterkte en kracht voor jullie en ieder om jullie heen.....liefs anita...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een vreselijk nieuws...heel veel kracht gewenst in jullie verdere gevecht. Wij denken aan jullie! Desiree

    BeantwoordenVerwijderen
  5. denk aan jullie xxx maris

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jeeetje wat een heftig nieuws. Ben er stil van. Heel veel sterkte lieverds. Maar dat jullie kunnen vechten is duidelijk, dus knokken!!! Dikke knuffel!! Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ontzettend schrikken, heel veel sterkte om dit slechte nieuws te verwerken!

    Liefs dianne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Top papa en mama zijn jullie. Zo sterk! ik wens jullie alle kracht toe die jullie weer nodig zullen hebben.
    Connie Nieuwendijk

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nee, nee, nee.... dit kan toch niet waar zijn...! Slechter hadden jullie dit jaar niet kunnen beginnen inderdaad. Onze gedachten zijn meer dan ooit bij jullie. Heel veel kracht en energie voor jullie gezin.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een naar bericht in het begin van het nieuwe jaar!
    Woorden zeggen zo weinig nu,en de juiste woorden zijn moeilijk te vinden!
    Jullie zijn in onze gedachten en we hopen en bidden voor kracht de komende tijd,en blijf doorvechten samen! Liefs Willemijn

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik lees dit bericht pas via een link van Claudia, en ben eigenlijk meteen weer onder de indruk. Onze eigen zoon, Arno, is sinds juni 2011 behandeld voor een osteosarcoom in zijn rechterscheenbeen. We hebben elkaar zeker wel een paar keer gezien.. Ik wens jullie bijzondere kracht om tegen deze periode opgewassen te zijn. Arno is helaas sinds augustus uitbehandeld vanwege 2de keer recidief in zijn longen. We leven enorm met jullie mee!! HVHV.....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dit mag toch allemaal niet????? Lieve Elynn, lieve jullie.... Xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mag niet vloeken, maar ik zou het bijna doen!!! Naar plopsaland met haar zou ik zeggen, maar ja........zucht!!! Wat een naar nieuws...wat een gevecht.......
    En dan is naar een understatement bahbah en nog eens bah!!
    Heel veel sterkte, wat meer kan je zeggen((

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een ontzettend naar bericht, wat een onzekerheid. Ik leef met jullie mee. Sterkte. Cin

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat hebben jullie veel kracht in jullie zitten! Blijf vechten voor Elynn. Liefs Kim van der Linden

    BeantwoordenVerwijderen
  16. zo erg :-( heel veel sterkte en huilen mag!!!!!jullie dappere prinses is ook nog niet klaar met haar gevecht dat zie je in haar ogen.heel veel sterkte en hopelijk kunnen jullie maandag op gesprek bij jullie eigen oncoloog

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Nee nee nee dit is geen leuk begin van het nieuwe jaar sterkte voor jullie xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een vreselijk begin heel veel sterkte
    Olga

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik heb grote bewondering voor het gevecht dat jullie al zo lang voeren: natuurlijk doe je dat met alle liefde voor Elynn maar jullie blog volgend, besef ik me hoé vreselijk zwaar dat moet zijn voor jullie allemaal. Zo hard strijden en dan toch weer zo'n vreselijk bericht krijgen. Het wordt tijd dat 2014 jullie betere berichten gaat geven en dat het met die kleine meid weer in een stijgende lijn gaat qua gezondheid. Dat verdient Elynn, dat verdienen jullie!
    Wens jullie allemaal heel veel sterkte en voor kleine Elynn heel veel knuffels!
    Kaartjes en stickers kunnen we gewoon naar het ziekenhuis sturen?

    BeantwoordenVerwijderen
  20. O nee, wat erg....
    Geen woorden voor, alleen maar diep respect hoe jullie hiermee omgaan!
    In gedachten heel veel bij jullie!!!
    Veel liefde, kracht en warmte toegewenst!!!
    Esther uit Numansdorp

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een naar bericht! Dit mag niet, zo'n lief klein meisje. Wat zullen jullie je machteloos voelen, heel veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik lees de blog pas vandaag en ik ben er stil van. Elke dag denk ik aan jullie en heb diep respect voor jullie. Heel veel sterkte. Marcela

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Lieve Rob en Chantal, veel sterkte de komende week. We zijn in gedachtenheeldichtbij jullie. liefs Hans en Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heel veel sterkte toegewenst met dit nare bericht. Via Deborah heb ik dit vernomen. Leef erg met jullie mee. Hartelijke groeten, Katinka Bouma.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ah nee, zo geduimt voor een goeie uitslag,
    of in ieder geval een stabiele uitslag.
    Heel veel sterkte!
    Liefs, een mama uit Brabant.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Heel veel sterkte de aankomende tijd! Ik denk aan jullie..
    liefs Démelza

    BeantwoordenVerwijderen