In loving memory Elynn

In loving memory Elynn

donderdag 11 april 2013

3e dag

Tegen half 6 deze ochtend is Elynn wakker en wil ze Dora kijken. Ik zet deze voor haar aan en draai me weer om op de slaapbank waar ik op lig. Als tegen half 9 de verpleegster de kamer in komt met medicijnen ligt Elynn alweer lekker te slapen.

Ik ga me snel douche en aankleden.
Als ik mijn haren aan het kammen ben zegt Elynn: "Mama wat zie jij er mooi uit"
Nou dan smelt ik wel even en ik geef haar direct een dikke zoen op haar wang. Mijn dag kan vandaag al niet meer stuk.

Er komt een nieuwe patient op de kamer. Een tiener die nog niet definitive diagnose heeft gehad en nu allemaal onderzoeken krijgt. Het blijft moeilijk om elke keer weer nieuwe kinderen te zien. Later op de dag krijgt zij gelukkig een 1 persoonskamer en bij ons komt er geen andere patientje op de kamer dus vannacht weer lekker met z'n tweetjes op de kamer slapen.

We gaan naar de speelkamer en op een gegeven moment komt mijn moeder binnen. Ze is net terug van een korte vakantie en komt gelijk bij ons op bezoek in het ziekenhuis. Fijn om visite te krijgen. Zo gaat de dag tenminste sneller.

Ook komt mijn broertje met zijn vriendin en zijn 2 dochters gezellig langs.

Ik heb deze ochtend weinig geduld en onrustig van binnen. Elynn rent van hort naar her en ik moet erachter rennen met de paal zodat alles goed gaat. Gelukkig gaat het ook wel goed, maar ik moet wel even een aantal keren flink zuchten. Ze is vandaag niet zo heel lief tegen haar nichtje. Allebei 3 jaar en hetzelfde willen dat gaat niet altijd even goed. Gelukkig is wanneer ze weer weggaan toch weer goed.

De middag ligt Elynn veel in bed en kijkt tekenfilms. Gelukkig voor mij en wel zo fijn omdat de chemo nog inloopt.

Eind van de middag komen opa en Rob langs.

Ik haal eten voor mezelf en Elynn eet wat hapjes nasi.

Na het eten zit de chemo er voor deze dag helemaal in en Elynn mag even los van de paal. We lopen wat rond op de afdeling. Een jongen een kamer naast ons is vandaag 16 jaar geworden en de slingers hangen. Elynn gaat voor het raam staan zwaaien naar hem.

In de grote kamer bij het koffiezetapparaat liggen 2 grote jongens en er is visite binnen. Elynn loopt naar binnen en is iedereen aan het knuffelen en kussen en ze laat haar kettinkje zien en ze laat zien hoe goed ze kan huppelen.

Een neefje van 1 van de jongens vindt Elynn wel erg lief en hij haar ook. Ze blijft hem knuffelen en kusjes geven.

Ik sta met schaamrode wangen er naar te kijken, maar ook met een trots en blij gevoel. Zo lief en grappig om te zien hoe gek Elynn is op mensen en dat ze houdt van aandacht. Ook fijn om te zien dat de mensen ook heel leuk op haar reageren.

Ze loopt rondjes met de jongen. Ze gaan met de strijkkralen spelen in haar kamer. Hij draait haar rond in een stoel op de gang. Zo lief om te zien hoe hij met haar omgaat en het ook leuk vindt.

Op een gegeven moment wordt ze toch wel wat moe en het is dan inmiddels ook wel 8 uur. Dus ze neemt afscheid van de jongen en gaan we naar haar kamer.

Elynn wilt haar pyama niet aandoen en verstopt zich achter het gordijn.


Ze ligt nu nog even op haar bed tv te kijken. Haar oogjes worden al wel wat kleiner. Ze zal zo wel lekker gaan slapen.

4 opmerkingen:

  1. Wat een lekkerding is het toch. En met zo'n bekkie word iedereen toch verliefd op haar. Xxx monique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik lees al een tijdje jouw blog mee en ik kan het niet nalaten om te zeggen wat een heerlijk, lief, sociaal kindje jullie meisje is. Petje af voor jullie allemaal hoe jullie met deze zware situatie omgaan.

    Groetjes en een knuffel van
    Ciska Brantz

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Na al dat pesten en plagen wat je hoort, vind ik ook fijn wat dat er toch nog heel veel sociale kinderen zijn die het niet erg vinden om elkaar te knuffelen en lief en aardig tegen elkaar te doen.
    Voor jullie heel veel sterkte en ik heb heel veel bewondering voor jullie.

    BeantwoordenVerwijderen