In loving memory Elynn

In loving memory Elynn

zondag 7 april 2013

proberen om te genieten

Vrijdagavond zijn Rob en ik naar Scheveningen geweest. Voor mijn verjaardag had ik van Rob kaartjes voor de musical Sister act gekregen. Ik vind het heerlijk om af en toe naar een musical of voorstelling te gaan. Ik kan hier zo van genieten en ontspannen. Even niet denken aan alle zorgen en gewoon helemaal in de musical zitten. Het was dan ook echt een feestje. Wat een super musical.
Gelukkig vinden de meiden het ook super leuk om bij oma en opa te logeren. Dus kunnen we met een gerust hart even weg samen met z'n tweeën.

Gisterochtend kwam het nieuws dat een patiëntje uit het AMC met een hersentumor afgelopen donderdag is overleden. We wisten dat het zou gaan gebeuren, maar wat een schok gaat er door je heen als het bericht dan toch komt.

Een meisje van 4 jaar. Ze had een andere vorm van hersentumor, maar ook een uitgezaaide net als Elynn. Van het begin tijd dat we in het AMC binnenkwamen zijn bijna alle kindjes met een  hersentumor al overleden. Dus de klap kwam gister ook weer hard bij me aan. Is Elynn dan de volgende zit steeds in mijn hoofd??

Rob was gisteravond al moe en ging vroeg naar bed. Ik slaap heel slecht. Tenminste als ik eenmaal slaap dan slaap ik goed, maar het duurt lang voordat ik in slaapt. Ik wil vaak nog tv kijken. Een serie of film even met mijn gedachte ergens anders en niet constant denken aan alle zorgen die ik heb en waarover ik constant over pieker.

Ik lees bijna dagelijks andere blogs van kindjes uit het AMC, maar ook van andere die ik niet ken maar waar ik zoveel herkenbaarheid in lees. Dat ik die andere blogs lees is eigenlijk niet goed voor me, want het beïnvloedt mijn humeur en gevoel. Daarnaast ben ik echt een emotionele eter dus dit weekend was dus zeker geen goede voor me.

Gisteravond ben ik alleen de film "Alles is familie" gaan kijken. Ik vond het een erg leuke film, maar op het einde kwamen de tranen. De tranen die ik alweer een tijdje in me hield, maar nu er allemaal weer uit kwam.

Ik heb wel even tijdje zitten huilen om Elynn, ons leven, de onzekerheid, om andere kindjes met kanker, die inmiddels al zijn overleden, om de ouders die hun kindjes moeten missen en ga zo maar door.

Het was uiteindelijk laat dat ik in slaap viel. Gelukkig liet Rob me vanochtend een klein beetje uitslapen.
Omdat de volgende kuur dinsdag start, vonden we het wel leuk om naar de dierentuin te gaan. Dus we zijn naar dierenpark Amersfoort gegaan. Het weer zat mee. Elynn wilde af en toe naar huis, maar als ze weer iets leuks zag dan was het weer goed. Elynn is dol op de draaimolen en het treintje en ze was dan ook erg blij dat ze dat ook mocht doen.
We hebben heerlijk een paar uurtjes door de dierentuin gelopen en toen naar huis.

Net nog even heerlijk uit eten geweest met oma en opa. Wanneer Elynn in aplasie is mag ze niet uit eten, dus ook nu was het een goed moment. Ze heeft heerlijk gegeten, vooral het toetje en slagroom ging er erg goed in.

Morgen gaat ze een dagje naar oma en dan dinsdag naar het AMC voor chemokuur nummer 18.

Nog wat leuke fotootjes van vandaag






2 opmerkingen:

  1. Pffff heftig zeg, maar je moet door, opgeven is geen optie...
    Wij strijden mee, in gedachte bij jullie!
    Hou vol, sterkte!
    Liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Desiree (moeder van demi)9 april 2013 om 18:32

    Chantal
    Je moet niet vergeten dat elynn ontzettend sterke ouders heeft en dat maakt haar ook sterk om de volgende kuur weer aan te gaan. Het amc is geen leuke plek om te zijn maar ik weet zeker dat jullie er weer samen een leuke tijd van maken en voor je het weet zijn jullie weer lekker met z'n viertjes thuis. Je moet het leven helaas nemen zoals je het krijgt, dus zit er niets anders op dan het beste ervan te maken en dankbaar zijn voor alle tijd die we samen hebben.

    BeantwoordenVerwijderen