In loving memory Elynn

In loving memory Elynn

dinsdag 23 april 2013

Helaas toch koorts!!

Ik ga altijd voordat ik naar bed ga, nog even bij de meiden kijken.
Ik voel dan even aan het hoofdje en leg het dekbed goed. Zo ook gisteravond Mmmm Elynn voelt warm aan.

Met Rob overlegd en haar luier verschoond en getemperatuurd. Deze was 38.9. Ook had ze weer bloed uit haar mondje of van een kapotte lip, want er zaten rode vlekken op het laken.

Het was inmiddels al laat en besloten, omdat Elynn toch alweer lekker lag te slapen om haar een zetpil te geven.

Normaal gaat Rob altijd rond 6 uur 's ochtends van huis, maar nu wel besloten om voordat hij weg zou gaan om nog te temperaturen. Ik zit met mijn hand en mag niet auto rijden.

De thermometer gaf 39.6 aan. Veels te hoog en dus belde Rob gelijk met de dienstdoende kinderarts van het Amc. Hij mocht zich om 7 uur melden op de spoedeisende hulp.

Hij was er iets later. Er werd in Elynn dr oor temperatuur gemeten en die gaf 38 graden aan. Rob nog eens rectaal en gaf die 39.4. Elynn dr oren zitten vol met oorsmeer en hierdoor niet goed te meten.
Rob was binnen het half uur op de afdeling en hoefde gelukkig niet de bloeduitslagen af te wachten.

Elynn kreeg een dapperheidsdiploma. De zoveelste, maar ja het is ook een heel dapper meisje.

Later kwam de uitslag van het bloed. Hb 4.6 en trombo's minder dan 10. Dus voor beide krijgt ze een bloedtransfusie.
Daarnaast zijn ze dus wel gestart met antibiotica. Dus dat betekent minimaal een opname van 5 dagen.

In het verleden hebben we weleens 1 of 2 dagen gewacht met het starten van antibiotica, maar dan kreeg Elynn vervolgens toch nog koorts en dat betekende dus een totale opname van 6 a 7 dagen. Nu dus gewoon gelijk maar starten.

Elynn vindt het allemaal prima en heeft zich heerlijk op bed vermaakt met tekenfilms. Eten gaat niet zo goed begreep ik, maar dat is ook logisch met een kapotte mond.

Morgen nadat ik Aimée naar school heb gebracht ga ik richting Amc. Helaas omdat ik nog met hechtingen in mijn rechterhand zit en deze zo min mogelijk mag belasten kan ik gewoon niet voor Elynn zorgen. Ik heb er wel moeite mee hoor dat ik er gewoon nu niet voor Elynn kan zijn. Rob stuurt gelukkig af en toe een foto.

Voordeel is nu wel dat ik er helemaal voor Aimée ben en dat is natuurlijk ook belangrijk. Ze ligt nu lekker naast me in bed te snurken.

Gelukkig heb ik een hele goede hulp aan Aimée thuis die me met van alles helpt en al heerlijk zelfstandig is. Vanochtend toen ze wakker was geworden had ze uit de kast kleren uitgezocht en kwam ze al helemaal aangekleed beneden.

En mijn lieve mams die me de afgelopen dagen weer erg fijn geholpen heeft in huis.
Gelukkig hebben we een goede achterban met lieve ouders, familie en vrienden die ons met alles willen helpen. We bedanken misschien niet altijd en soms voelt het als vanzelfsprekend, maar we waarderen het zo ontzettend. Zonder die hulp zouden we ons gezin niet zo goed draaiende kunnen houden. Ooit komt hopelijk de dag dat we wat meer terug kunnen doen.
Het is allemaal niet niks en geeft zo'n impact op alles en we moeten er maar het beste van zien te maken.

Al is dat soms behoorlijk moeilijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten