In loving memory Elynn

In loving memory Elynn

zaterdag 6 juli 2013

Kuur 20 zit erop

Elynn is rond 8 uur wakker en ik ga met haar naar beneden.

Rob komt na 9 uur met Aimée beneden. Om 10 uur moet Elynn in het Amc zijn. Rob gaat met Elynn vandaag richting het Amc en ik ga met Aimée naar dansles.

Iets na half 10 gaat mijn telefoon en het is Rob. Hij verteld dat hij een ongeluk heeft gehad en de voorkant van de auto in de kreukels zit. Ik schrik en ben erg bezorgd. Opa Joop is al onderweg om Elynn op te halen en met haar naar het Amc te gaan voor de chemo. Gelukkig is er met Rob en Elynn niks aan de hand en heeft alleen de auto schade.

Ik ben emotioneel, omdat ik me schuldig voel dat ik er niet bij was en er nu niet voor Elynn kan zijn. Ik vind het moeilijk dat opa met Elynn gaat, terwijl ik weet dat het vast allemaal wel goed gaat. Aimée heeft het telefoongesprek gehoord met Rob en ziet dat ik tranen hebt, dus ze wilt van alles weten. Gelukkig kan ik haar geruststellen dat er niks aan de hand is met papa en Elynn, maar dat de auto wel een deuk heeft. Dat vind ze niet leuk.

Rob gaat als alles met de auto waar hij tegen is gebotst geregeld is naar de garage. Gelukkig is het blikschade en motorisch gelukkig niks stuk. Daarna rijdt Rob door naar het Amc.

Elynn had geen zin in het ziekenhuis en zegt steeds dat ze naar huis wilt. Gelukkig is het de laatste dag.

Als alles klaar is komen ze naar huis. Elynn gaat tv kijken en is ontzettend moe. Haar oogjes vallen steeds dicht, maar lekker op de bank liggen of in bed nee dat wilt ze niet.

Na het eten komt oma Rini en nicht Amber gezellig nog even langs en gaat ook Elynn nog even lekker bubbelen.

Morgen gaat Aimée 3 dagen weg met oma, opa en nicht Amber. Er even lekker tussen uit.
We gunnen het haar zo een fijne vakantie.

Helaas kunnen we het haar zelf niet echt bieden. De komende weken zijn weer de weken van aplasie en de angst voor een spoedopname.
Wel heeft Rob z'n ouders een weekendje geboekt in augustus als Elynn uit aplasie is in België, dus dat hebben we gelukkig nog wel in het vooruitzicht.

Het was vandaag voor mij wel weer een emotionele dag door het ongeluk en vele tranen gevloeid. Gelukkig had alleen de auto schade. Een auto is vervangbaar, Rob en Elynn niet, maar het wordt ons allemaal niet bespaard.

3 opmerkingen:

  1. valt allemaal niet mee , he ? gelukkig zijn Rob en Elynn ongedeerd gebleven , dat is toch het allerbelangrijkste..! en voel je niet schuldig tegenover Aimee, want ze zegt me elke keer hoe blij ze is dat Rob en Chantal haar papa en mama zijn. ze houd zo veel van jullie. er zijn genoeg mensen om jullie heen die een helpende hand bieden en ik zou zeggen ....Grijp ze aan !!!!en die opa,s en oma,s van jullie meiden zijn echt TOP ! Heb diep respect voor ze . ( en ook voor jullie ) Aimee zal zich vast niet vervelen in de vakantie en als dat wel zo is dan bel je me maar . Komt goed hoor. :) nou sterkte met alles en probeer een beetje te genieten van de zon en alles wat er bij hoort. dikke kus voor allemaal
    christa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schrik. Al die gevoelens die je zo goed omschrijft, wat zal je moe zijn. Alle zorgen. Jullie doen het zo goed, en wat ik ook zo knap vind is dat je in elk stukje toch de positieve dingen eruit kan halen. Mms voel je dit zelf soms niet zo, maar echt jullie zijn allemaal kanjers!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah nee, dat kan er dan ook nog wel bij.
    Gelukkig niets aan de hand met Rob en Elynn,
    maar toch, wat een schrik.
    Voel jezelf niet schuldig Chantal, je doet het zo goed,
    kon je jezelf maar in tweeën delen, dan was alles veel makkelijker,
    maar beter dat dit kan je niet, chapeau !!!
    Hou vol, dan duimen wij weer mee voor komende week !

    Liefs, een mama uit Brabant.

    BeantwoordenVerwijderen