In loving memory Elynn

In loving memory Elynn

zaterdag 20 juli 2013

Nog even uitzitten.

We zitten sinds vanmiddag weer op de oncologieafdeling.

Tot en met zondagavond krijgt Elynn nog antibiotica en dan mogen we maandagochtend vroeg gelijk weg zonder dat een arts haar nog hoeft te zien.

We hebben steeds tussen de 2 afdelingen gelopen. Dan kon Elynn in de speelkamer van oncologie en gingen we op bezoek bij Jary en zijn ouders.

Gister was mijn moeder weer de dag bij Elynn en ze wilt de afdeling oplopen van oncologie en wordt ze gelijk aangesproken door een VPK dat Elynn niet op deze afdeling hoort en dat ze er dus niet op mag.

Toen ik dat hoorde was ik ook een beetje verbouwereerd. Hoe kan het nou dat ze hun eigen patiënten weren op de afdeling, omdat hun zelf geen plaats hebben.

Daarnaast ging Elynn even op bezoek bij Jary en misschien even naar de speelkamer. Wat voor last hebben ze nou van Elynn. Ik vind het een kwalijke zaak en zat er best mee in mijn maag.

We hebben het inmiddels met meerdere vpk en arts over gehad, maar er is geen eenduidig beleid. De ene vpk vindt het blijkbaar niet kunnen en een andere wel.
In iedergeval willen we het er nog wel over hebben wat nou het beleid is.


2 opmerkingen:

  1. wel dat is ook niet leuk voor elynn he ze ligt al niet op haar vertrouwde afdeling en dan zou ze nog eens niet daar op haar vertrouwde afdeling mogen spelen ja sorry kan er bij mij ook niet in

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is te gek voor woorden! Ik zou dit zeker bespeken met het verpleeg kundig hoofd vd afdeling. Dat ze kinderen weren die nooit op de afdeling gelegen hebben, snap ik. Maar kinderen die er tijdens hun lange behandeltrajecten vaak zijn, moet je ook toelaten als ze toevallig op een andere afdeling liggen. Ik denk dat de pedagogisch medewerkers dat ook steunen. Vertrouwdheid is belangrijk voor kinderen!
    Veel sterkte maar weer!
    Groet Marinette, moeder van Chris

    BeantwoordenVerwijderen