In loving memory Elynn

In loving memory Elynn

woensdag 4 december 2013

Woensdag 4 december

Vanochtend begon de dag weer met bloedprikken. Helaas vandaag 2 keer prikken, want ze had wel 4 buisjes nodig. Elynn d'r mond zat helemaal dicht door oud bloed van haar mondhoek. Vpk heeft het voorzichtig met gaasjes en steriel water verwijderd.

Gelukkig vandaag geen koorts.

De fysiotherapeut is langs gekomen en we hebben een paar armoefeningen gedaan en een paar benen. Het is zwaar voor Elynn. Ze heeft zolang niks gedaan dus ze was snel uitgeput.

Mijn moeder, Laura en nichtje Kyra zijn op visite geweest. Ook Elynn haar juf kwam op visite. Ze hadden op school een mooie piet geknutseld en juf had een pietenhoed voor Elynn gemaakt. Elynn kreeg een mooi voorleesboekje en van het jongetje naast haar een kadootje en ook 2 mooie tekeningen.
Elynn is stil, kijkt wat rond of wilt slapen.

Moeilijk om te zien, maar en als je dan ook de reactie van een ander ziet dan breek ik. Even kwamen daar de tranen.

Vanmiddag heeft Rob me even weggestuurd. Ik ben maar even gaan shoppen. Erg goede afleiding voor even, alleen jammer dat het altijd zoveel geld kost. Toen ik terug kwam lag Elynn al in een ander bed. Een groot elektrisch bed met een speciale matras erop.

De arts heeft nog even naar Elynn gekeken en geluisterd.  Zelfs onze oncoloog liep voor het eerst binnen om Elynn te zien.

Elynn heeft nog tekenfilms gekeken, maar toen het weer tijd was om te draaien wilde ze slapen.

Straks wordt Aimée gebracht door opa en oma. Aimée mocht kiezen. Naar school en sint daar vieren of in het Amc en hier sint zien en Ernst & Bobbie, die elk jaar in het Emma kinderziekenhuis komen.
Voor Elynn is het nu de 3e keer dat ze op 5 december in het ziekenhuis ligt. Aimée zei ook gelijk dat ze het in het ziekenhuis wilde vieren, want vorig jaar was ze ook op school.
Vanavond en morgen dus weer even compleet en weer een sintfeest in het ziekenhuis vieren.

7 opmerkingen:

  1. Elynn... Meisje meisje toch...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik lees al heel lang mee, maar heb nog nooit gereageerd. Nu voel ik me toch echt geroepen. Ik ben juf en het raakt me enorm als kinderen niet gewoon als elk ander kind lekker pakjesavond kunnen vieren en op school met vriendjes en vriendinnetjes de Sint kunnen ontvangen. Wat is dit zwaar voor Elynn en ook voor jullie. Ik heb diep bewondering voor hoe jullie 4 het doen. Ik ben er stil van. Grote mensen kunnen er nog veel van leren. Heel veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het contrast tussen Elynn en de Pieten pet aan het einde van haar bed is zeer verdrietig. De foto laat aan mij zien dat er maar 1 ding belangrijk is op dit moment
    en dat is dat Elynn beter moet worden.

    Chantal, heel begrijpelijk dat er tranen vloeiden. Het is duidelijk dat Elynn een zeer zware strijd heeft geleverd. Fysiek en mentaal.

    Erg oneerlijk.

    Sterkte en moed.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve allemaal,
    Ik lees met tranen in mijn ogen je blog,wat is het zwaar voor jullie,en ook nu weer moet jullie meisje Sinterklaas in het ziekenhuis vieren!(en jullie ook)
    Gelukkig zijn jullie wel met het gezin bij elkaar,en maken jullie er het beste van!

    Chantal,het is niet erg als je je tranen laat gaan en breekt,het is voor jou zwaar om steeds in het ziekenhuis te zijn en je wereld wordt ook kleiner.
    Ik begrijp je helemaal hoor!!!!
    Heel goed dat Rob je heeft weggestuurd om eens te shoppen,zo kun je de batterij weer opladen en er weer zijn voor Elynn, even een andere wereld om je heen!

    Fijn dat Elynn nu op een andere matras ligt,en hopelijk zorgt deze er voor dat haar wondjes niet groter worden en dat haar billen minder pijnlijk zijn!

    Probeer er samen met jullie dametjes ondanks alle onzekerheid er toch een leuke Sinterklaas van te maken,en blijf moed houden!

    Een hele dikke knuffel voor jullie allemaal,en een dubbele knuffel voor jou Chantal,je bent een top moeder voor Elynn en Aimee, onthoudt dat als je het moeilijk hebt!
    Je mag trots zijn op jezelf ,en als je dat vergeet,wil ik het je met alle plezier nog een keer zeggen!!!!


    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn Sinterklaas feest!

    Ookal is t int ziekenhuis, toch proberen te genieten.

    Heel veel sterkte en succes en liefs en wat dan ook :)

    X X X zomaar iemand da dit blog volgt en heel erg meeleeft

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn Sinterklaas feest ondank dat het in het Zkh is elynn kom op meissie.....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De foto van Elynn breekt mijn hart.

    BeantwoordenVerwijderen