In loving memory Elynn

In loving memory Elynn

woensdag 13 november 2013

2e dag

Elynn wordt pas rond half 9 wakker. Gisteravond is temperatuur opgelopen tot 39.1 en heb ik een paracetamol aan haar gegeven.

Nu is temperatuur 37.6. Elynn wordt gewogen en daarna gaan we ontbijten.

Na het ontbijten doe ik haar kleren aan en dan loopt de meester binnen en gaat Elynn met de meester aan de slag. Ik ga uit de kamer en ga even op de gang zitten.

Als de meester mij weer roept na een klein uurtje laat Elynn 2 puzzels zien en heeft ze ook 2 werkjes gedaan.

We gaan naar de speelkamer. Ik ben duf en zit wat te gapen. Elynn is aan het puzzelen. Dan komt mijn moeder en Pascal de speelkamer binnen lopen. Zij zijn net met de boot teruggekomen uit Engeland/ Schotland.

Ik ben gesprek met een moeder dat zij graag iets terug wilt doen voor de kindjes in het ziekenhuis. Zo mooi om te zien. Zoveel mensen die een stichting op starten, boeken uitbrengen, het verhaal van hun kinderen vertellen.
Ik ben van af het begin bevroren. Ik sta stil. Ik ben een binnenvetter, emotionele eter en ontzettend passief. Naast onze situatie en de wereld waarin wij nu leven ben ik ook nog eens doodongelukkig met mezelf. Ook vind ik het moeilijk om hulp te vragen en over mijn gevoelens en angsten te praten. Als ik er maar niet teveel over praat dan is het er niet. Proberen een soort van struisvogel te zijn soms. Wat niet echt helpt helaas. De gehele dag wordt je geconfronteert met onze situatie en mijn hersenen blijven maar malen.
Ik hoop dat bij mij ook eens de knop omgaat en ik eens goed voor mezelf ga zorgen, zodat ik dan nog beter voor mijn kinderen kan zijn.

Er wordt een groot pakket geleverd voor Elynn. Daar zit een mooi ballon in van mijn vriendin.

Elynn loopt er een rondje mee.

's Middags komt Aimée en opa en oma. Rob en ik hebben een gesprek met de psychosociale afdeling om over de meiden te praten. Kijken of er eventueel voor de meiden begeleiding of ondersteuning mogelijk is.

Ook zien we Zoë op de afdeling. Zoë was 1 van de eerste kindjes op die we zagen op de afdeling f8 noord. Afgelopen zomer was zij klaar met haar behandeling tegen leukemie en ze komen vandaag de mooiste kraal halen voor aan de kralenketting. De bloemetjeskraal, de kraal die staat voor einde behandeling. Super fijn om te zien. 

Vandaag is er ook weer een uitzending van Emmatv op de gang. Vandaag is Kim Lian vd Meij als gast. Aimée heeft haar vorige maand gezien en mag nu ook in de uitzending. Elynn is moe en heeft gespuugd.



Vandaag is Man bijt hond ook weer op de afdeling. Helaas wordt Elynn niet gefilmd. Misschien vrijdag dan zijn ze er ook weer.

Als Rob en ik weer de afdeling oplopen is Aimée verdrietig. Ze is gebeten door Thijs. Ze gaan snel naar huis en Elynn en ik blijven achter.

We gaan eten en daarna nog even tv kijken.
Deze dag is ook weer bijna voorbij. Nog 3 dagen chemo te gaan.

2 opmerkingen:

  1. Lieve Chantal,
    Vergeet jezelf niet in deze moeilijke tijden,jij mag er zijn,een lieve moeder die ondanks de zware onzekere tijden toch probeert het voor jullie kinderen allemaal zo normaal mogelijk te laten doorgaan,vooral voor Aimee!
    Op dit moment kun jij niet meer doen dan in je macht ligt.
    Dat binnenvetten herken ik,alleen levert het zo weinig op,en wordt het steeds moeilijker om je hoofd in het zand te steken,en probeer toch je meer te uiten!
    Het is ook niet niks waarin jullie nu zitten,en je doet wat binnen je macht ligt.
    Je bent een topmoeder,neem dat van mij aan!!!
    Een hele dikke knuffel voor jullie allemaal,en stop met twijfelen aan jezelf!

    lieve groeten Willemijn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het valt allemaal niet mee!! Ik hoop echt van harte dat jij ook met iemand kan praten, alhoewel het nu echt is zoals het is en je niet ff uit kan stappen uit deze achtbaan. Maar wat een leuke foto's weer en zo bijzonder geinig die plank op die paal!! Heel veel sterkte!!

    BeantwoordenVerwijderen