In loving memory Elynn

In loving memory Elynn

zondag 24 november 2013

Het gaat nog niet goed.

Rob belt me deze ochtend wakker.Hij en Aimée hebben in het ronald mc donaldhuis geslapen en hij wilt weten hoe hij moet opruimen om uit te checken.

Ik zie een extra slangetje op Elynn haar gezicht. Ik denk in eerste instantie het infuus, maar het blijkt extra zuurstof te zijn.

Wanneer Elynn getemperatuurd wordt geeft deze 39.1 aan. Even later komt de arts een infuus aanbrengen voor bloedkweek en als deze goed zit dan blijft die zitten. Helaas het lukt niet in 1 keer en de tweede keer is genoeg voor het bloed, maar niet om als extra infuus te blijven.

Elynn ziet erg rood en is stil en moe. Haar bedje is vies en wordt verschoond. Elynn moet heel even uit bed. Ze zit tegen Rob aan en kan bijna haar ogen open houden.


De dienstdoende oncoloog komt langs. Als Elynn morgen zo is gaat de operatie niet door. Ze moet daar eerst stabiel voor zijn. Hersenvocht was gelukkig goed. Morgen krijgen ze meer uitslagen en kan er een behandelplan komen. Elynn blijft koorts houden, er rood uitzien en op haar bedje liggen. Ze heeft heel veel schrikmomentjes. Wat voor haar heel vervelend is, maar ik schrik er ook elke keer van.

Opa, oma, tante Deborah en Thijs komen langs. Ze schrikken nogal van Elynn en geregeld worden de oogjes wat nat. Ook Rob houdt het niet droog?

'S middags gaat Rob met Aimée naar het sinterklaasfeest van zijn werk. Zijn hoofd staat er helemaal niet naar, maar voor Aimée gaat hij toch.

Elynn blijft de hele dag op haar zij liggen en probeert te slapen. Helaas doordat ze elke keer schrikt wordt ze wakker. Echt heel naar om te zien.

Rond het eten komt mijn moeder en Pascal even langs. Na een tijdje wordt Elynn wat meer wakker en zet ik haar even rechtop. Ze heeft het echt zwaar, maar stickert toch eventjes met hulp.

De koorts blijft helaas aanhouden en algauw wilt ze weer liggen.

Ze ligt nu eindelijk in een wat diepere slaap. Haar hartslag en de rest van de controles gaan iets omlaag. Hopen dat ze morgen wat opknapt.

Ook hopen we dat de dokters wat meer weten.

In iedergeval wordt om 6 uur wel de sondepomp stopgezet en moet ze vanaf die tijd nuchter zijn. Ondanks dat het niet zeker is of de ingreep doorgaat.

Vandaag heeft Elynn niks gegeten of gedronken. Daarom hebben we besloten de sondepomp ook overdag aan te zetten.
Elynn heeft het deze keer echt heel zwaar.
Echt heel heftig om dit te moeten aanschouwen als ouders.

Rob is met Aimée thuis. Aimée wilde erg graag bij opa en oma blijven slapen. Nadat Rob Aimée naar school heeft gebracht komt hij deze kant op.

10 opmerkingen:

  1. Denk continu aan jullie! Een onbekende bloglezer xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hopen dat jullies snel weten wat haar zo ziek maakt. Dit lijkt me niet enkel een heftige aplasie periode.
    Heel veel sterkte jullie meisje ziet er ziek uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat naar voor Elynn,maar ook naar voor jullie als ouders om machteloos toe te moeten kijken hoe ziek jullie lieve meisje is!
    Ik hoop dat jullie snel duidelijkheid hebben welke boosdoener haar nu zo ziek maakt,en dat de ingreep niet te lang op zich laat wachten,

    Heel veel sterkte en beterschap!

    lieve groeten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik lees al een tijd jullie gebeurtenissen. Wat enorm heftig allemaal. Ik hoop dat jullie meisje snel weer opknapt. Heel veel strekte!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zwaar allemaal en wat moet het naar zijn om te zien voor jullie!! Zo ziek steeds en nog steeds al dat geprik. Hopelijk gaat het snel ietsje beter met haar dat ze zich wat comfortabeler voelt. Sterkte ook voor jezelf!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Rob en Chantal de tranen rolde over mijn wangen toen ik jullie meisje zo zag oo de foto. Ik loop al de hele dag met jullie in mijn gedachten zelfs even overwogen om bij jullie langs te komen in het AMC al is het alleen om even een arm om jullie heen te slaan. Helaas kan ik de reis nog niet aan maar ik ben in gedachten heel veel bij jullie als er maar iets is wat ik voor jullie kan doen moeten jullie het echt zeggen. Echt. Kanjers zijn jullie en wij hebben de harde les geleerd dat heel veel dingen onbelangerijk zijn. Zoveel mogelijk van elkaar genieten en houden maa r dat hoef ik jullie niet meer te vertellen. Dikke kus. Desiree (moeder van engel Demi)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve rob en chantal denk aan jullie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. pffft....wat een heftige periode v oor jullie weer! Hoop dat ze snel wat opknapt zodat de operatie door kan gaan.
    sterkte jullie allemaal......papa, mama, Aimee opa's oma's tantes etc
    groeten en een knuf, Connie Nieuwendijk

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Vreselijk om jullie sterke, moedige, knappe meisje zo te moeten zien.
    Heel veel sterkte en een dikke knuf voor jullie allemaal!
    Liefs, een moeder uit Brabant.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. jeetje hoe erg dat jullie prinses zo afziet hopelijk betert het snel xx

    BeantwoordenVerwijderen