In loving memory Elynn

In loving memory Elynn

woensdag 27 november 2013

Nog steeds hetzelfde.

Het zijn vermoeiende lange dagen, waarin ik opgesloten zit in een klein kamertje met mijn kleine zieke meisje die nog steeds hard aan het vechten is. Frisse buitenlucht heb ik al een aantal dagen niet meer geroken.

Mijn geheugen is weer een zeef. Niet normaal wat er zo'n dag allemaal gebeurt en wat ik allemaal niet kan onthouden. Als Elynn een beetje zou opknappen dan zal ik me ook wel beter gaan voelen. Dit is echt verschikkelijk om de hele dag naast je slapende dochter te zitten, terwijl ze anders zo lekker praat.

Ik mis haar zo. Ook Aimée die ik sinds zondag niet meer gezien heb en liever niet met me praat of langskomt, want anders wordt ze zo verdrietig als ze weer weg moet zegt ze.

De koorts is gelukkig weg. Ze krijgt paracetamol, maar hoger dan 38 graden wordt het niet.

Vanochtend weer bloed geprikt. De artsen willen binnen 24 uur wel verbetering gaan zien anders moeten ze verder gaan zoeken.

Er is een nieuwe longfoto gemaakt. Zo fijn dat het apparaat gewoon op de kamer komt. Op de foto niks te zien, maar ze zit nog heel laag in de bloedwaarde dus daar kan het ook aan liggen. Ze horen wel wat in haar rechterlong en Elynn heeft nog steeds zuurstof nodig.

Rob komt in de ochtend wel even langs. Hij maakt zich natuurlijk ook zorgen dus om gewoon thuis te zitten terwijl Aimée op school zit, ziet hij ook niet zitten.

'S middags komt gelukkig ook mijn moeder langs. Zo fijn om bezoek te krijgen.
Elynn begint op een gegeven moment ontzettend te trillen alsof ze het ontzettend koud heeft. Vpk licht gelijk de arts in en komt een infuus prikken voor een bloedkweek. Gelukkig gaat het al vrij snel beter. Ze had helemaal een grijze kleur, gelukkig trekt ze weer snel bij.

Elynn dr lever is iets vergroot en haar zouten zijn lager, hierdoor krijgt ze nu ook fosfaat erbij. Ook extra pijnmedicatie. Elynn wordt op een gegeven moment weer rood op de armen. Gelukkig wordt het na een tijdje beter.

Elynn zit een paar keer rechtop en wordt ook even gewassen en een schoon bed. Het is allemaal van korte duur, want na een paar minuten valt ze weer in slaap.


De longarts is zelf nog even langsgeweest om Elynn te zien. Ze zou Elynn nog bespreken met haar collega's. Op de longfoto is niks op gevonden en antibiotica loopt die heel breed bestrijdt. Ook voor eventuele infectie in de longen.

Vandaag weer veel kaarten en stickers binnengekomen. ook van medepatientjes. Echt zo lief. Iedereen leeft zo ontzettend mee. Helaas dat Elynn er nog niet van kan meegenieten.

Rob is vandaag met Aimée naar de kinderchirurg geweest in een ander ziekenhuis en ze wordt aankomende maandag al geholpen. Ze zijn gelijk naar anesthesie geweest en de afdeling waar ze maandag heen moet. Aan de ene kant wel fijn dat het zo snel gebeurt. Aan de andere kant niet zo handig met Elynn nu.
Ik wil er natuurlijk ook volledig voor Aimée zijn, want die vindt het natuurlijk hartstikke eng en zij verdient het ook dat beide ouders met haar meegaan en er voor haar zijn.

Ik hoop zo dat Elynn morgen weer wat actiever wordt en het vanaf nu alleen maar beter gaat. ik hoop het zo.

7 opmerkingen:

  1. Er is zo weinig te zeggen op dit moment,alleen dat ik aan jullie denk en jullie heel veel sterkte wens.
    Wat moet het moeilijk zijn Chantal om je aandacht tussen de 2 dames te moeten verdelen,dat is het meest lastige als moeder als je graag bij allebei wilt zijn,
    Ik hoop dat jullie binnenkort weer in een iets rustigere periode komen,en weer met jullie gezin thuis samen kunnen zijn!

    Liefs Willemijn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoop met je mee! Ik lees al een tijd mee, en vind het zo indrukwekkend wat jullie moeten doorstaan. Het is een gevecht voor het hele gezin. Ik vind het heel knap dat je alles toch van je af schrijft. Heel veel kracht voor jullie allen, succes voor Aimee en heel veel beterschap voor Elynn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Door het blog over kanjer Guusje ben ik op jullie blog terecht gekomen en ik heb bewondering voor jullie en ook al ken ik jullie niet toch wil ik even laten weten dat ik aan jullie denk!!
    Lieve groet Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Chantal, in gedachten ben ik steeds bij jullie. Ik wens je heel veel sterkte in deze lange dagen in het ziekenhuis. Ik duim dat Elynn snel opknapt en dat de operatie van Aimée goed verloopt en jullie goede berichten krijgen. Lieve groeten, Marcela

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Rob en Chantal, Wij hopen dat Elynn snel gaat opknappen en weer lekker vrolijk haar ding gaat doen. Voor Aimee: zet hem op maandag. Ik hoop zo voor jullie dat het verder geen gevolg heeft. Voor jullie: wij denken elke dag aan jullie. Hou vol, dat is alles wat je kan. Liefs Hans, Carla, Esme* en Luke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve mensen,

    Via een ander blog ben ik op jullie site gekomen, en ik herkende Elynn. Wij hebben elkaar gezien in de speelkamer van f8. Eind februari. Nu lees ik elke keer mee met jullie. Vreselijk wat jullie moeten doormaken. Wij hebben als gezin maar een heel klein beetje moeten voelen van jullie nu doormaken, en dat kleine beetje was al vreselijk.

    Ik wens jullie heel veel sterkte en zal vaak aan Elynn denken.

    Groeten Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ken je gevoel wij hebben ook 1,5 jaar op de oncologie van het amc geleeft met ons zoontje van 1,5 hopelijk knapt ze snel wat op een ziek meisje hebben is niet niets

    BeantwoordenVerwijderen