In loving memory Elynn

In loving memory Elynn

donderdag 21 november 2013

Elynn 40 graden koorts

Vanochtend toen ik Elynn uit bed haalde gloeide ze helemaal. Ik heb haar getemperatuurd en de thermometer gaf 40 graden aan.

Even schrok ik en gelijk even Rob gebeld om aan te geven dat Elynn hoge koorts heeft en dat ik het Amc ging bellen. Rob was al aan het werk. Dus hij kon weer terugkomen.

Op zich ging het verder wel goed met Elynn, maar 40 graden daar wil ik echt geen risico mee lopen. Ik belde de dienstdoende kinderarts. Het was tegen half 8 en de kinderarts zou bijna alles overdragen aan de dienstdoende oncoloog.
Mijn moeder was inmiddels gearriveerd, want ik zou eigenlijk vandaag gaan werken nadat ik Aimée naar school had gebracht. Mijn moeder zou op Elynn passen en Aimée van school halen.

Nu bracht mijn moeder Aimée naar school en pakte ik alvast de tassen in. De dienstdoende oncoloog belde dat we naar de afdeling mochten komen.

Dus toen Rob thuis kwam zijn we richting Amc gegaan. Ik besloot om toch mee te gaan en niet te gaan werken.

Op de afdeling aankomend mochten we gelijk naar een kamer. Deze was nog niet schoon en bed werd gehaald.

De vpk komt controles doen en ook zijn meet 39.9 graden.

We mogen naar de behandelkamer. De kinderarts kijkt Elynn na. De pac doet het helaas nog steeds niet. Een pac is een kastje die operatief onderhuids bij Elynn is in gebracht en deze is aangesloten op een groot bloedvat. Zodoende hoeft er in principe maar 1 keer geprikt te worden zonder teveel pijn, omdat je van te voren ook verdovende crème op smeert.
Er moet dus een infuus geprikt worden. De kinderarts probeert het 1 keer. Het lukt niet en ze haalt gelijk een ander erbij. Elynn begint een beetje te huilen en zegt dat ze niet meer wilt en dat ze klaar is. Haar handjes en voetjes zijn koud. Deze arts probeert het 2 keer, maar helaas lukt beide keren niet.
Ze wilt voor nu geen derde prik en wilt eerst bloeduitslagen afwachten of Elynn in aplasie is en het bloed wordt uit haar vinger gehaald.
Elynn heeft een Dora ballon van ons gekregen voor al die vervelende prikjes die ze weer heeft moeten ondergaan.

Dan is het wachten op de uitslagen. De arts wilt ook urine en uitstrijkje van Elynn d'r kontje omdat die kapot is.

Elynn is moe en gaat slapen, maar wordt wakker gemaakt omdat er een plaszakje aangebracht moet worden.

Evi is vandaag ook op de afdeling dus gaan we daar even buurten en Jari komt ook even langs met zijn vader.

De dokter komt op een gegeven moment dat de crp waarde, dit is de ontstekingswaarde, verhoogd is en dat het bloed wat vervuild was dus de uitslagen niet 100% zijn. Elynn zit op het randje net niet in aplasie, maar ze gaan haar toch behandelen alsof ze in aplasie is en dat betekent starten met antibiotica.

In eerste instantie een hele uitgebreide antibiotica en als er iets uit de urine of uit de bloedkweek komt kan er wat gerichter antibiotica worden aangehangen.

Er moet toch weer een infuus geprikt worden. Gelukkig gaat het in 1x goed. Ook moet er gekatheteriseerd worden omdat er veel bacteriën in de urinemonster is gevonden en ze schone urine uit haar blaas willen halen.
Gelukkig ondergaat Elynn dit ook als een stoere meid zonder een kick te geven.

Er is nog een kinderchirurg langs gekomen op de kamer, want er wordt geprobeerd om de pac nog deze opname te verwijderen middels operatie. Wanneer de nieuwe pac komt krijgen we nog te horen. Mogelijk met de komende operatie van haar rug.

Ik rij eind van de middag met mijn schoonvader mee naar huis om naar Aimée te gaan. Voorlopig blijft Rob bij Elynn.
Hopen dat de koorts daalt en ze niks onder de leden heeft.

Rob wordt nog geïnterviewd door de cameraman van Man bijt hond. Erg benieuwd naar de gehele serie over de oncologieafdeling van het Emma kinderziekenhuis. Als het goed is wordt deze begin 2014 uitgezonden.

Het zou leuk zijn als Elynn veel post krijgt. Weer een nieuwe spoedopname en binnenkort de operatie. Dus hier nogmaals het adres. Dank jullie wel.

Emma Kinderziekenhuis AMC

t.a.v. Elynn van den Brink

Verpleegafdeling f8Zuid

Meibergdreef 9

Postbus 22660

1100 DD Amsterdam

3 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend naar allemaal weer voor jullie en jullie meiden!! En dan ook nog al die tegenslagen erbij. Die prikken in haar handjes en voetjes gewoon niet leuk, ze heeft al genoeg te verduren!! Heel veel sterkte weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er is post onderweg, van het stickerpietje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heb ook weer kaartje gestuurd met velletje stickers er in als je goed vind kan ik ook wel eens zomaar kaart sturen als ze niet in ziekenhuis lig doe ik ook bij een nader kanjer vind leuk om post te sturen en als gaat kaarten maken heb zelf reuma ook in me handen, maar maak graag kaarten en gaat niet vinden ze vaak gekochte kaarten ook leuk ik hoor het wel groetjes van bo

    BeantwoordenVerwijderen