In loving memory Elynn

In loving memory Elynn

maandag 25 november 2013

Pac eruit

De nacht heeft Elynn weer zuurstof bijgekregen. Gisteravond heeft ze nog wel even een opleving gekregen en heeft ze nog even gestickerd en gepuzzeld.

Vanaf 6 uur is de sondevoeding afgesloten. Er wordt vandaag weer bloedgeprikt, maar Elynn heeft het zwaar en ligt op haar zij en laat het allemaal gebeuren.
De arts komt en wilt de operatie toch door laten gaan ondanks hoge koorts. Ze hoopt vanmiddag meer uitslagen te hebben. Ze kijkt Elynn na en hoort wat in haar rechter longetje. Er moet ook een thorax foto gemaakt worden.

Elynn staat om 12.20 voor operatie. De anesthesist wilt haar eerst zien en goedkeuren.

De foto wordt gewoon op de kamer gemaakt. Temperatuur is nog 40 graden.


Ik ga met Elynn de operatiekamer in. Ze is slaapt en heeft het echt zwaar. Er wordt besloten de operatie door te laten gaan, want misschien is ze wel door de pac zo ziek.

Als Elynn onder narcose is ga ik terug naar mijn moeder en Rob. Gelukkig duurt het niet zo heel erg lang en mag Rob naar Elynn. Elynn wordt uiteindelijk naar de verkoever op h1 gebracht.

Ik en mijn moeder gaan er ook heen.
Elynn ligt nog diep in slaap. Na ongeveer een uur mogen we terug naar de afdeling.
Opa Joop is er ook al. Elynn blijft slapen en kreunt ook een beetje.

Nadat opa en mijn moeder weg zijn komt de arts.

Op de foto zagen ze niks op haar longen, maar dat kan nog komen omdat ze nu nog zo diep in aplasie zit. In de urine is de e-coli bacterie gevinden. Deze heeft Elynn al langer bij zich. Ook in de bloedkweek van gister is een bacterie gevonden. Het is nog niet bekend of dat van de urine komt of dat er een 2e bacterie op is gekomen waar ze echt ziek van is geworden.

Ze zijn al in de operatiekamer al gestart met nieuwe antibiotica. Dus we zitten hier nog minimaal 5 dagen. We moeten rekening houden met ook wel 7 a 10 dagen.

Elynn blijft koorts houden nog en heeft het zwaar. Ze kreunt ook en kan haar ogen niet openhouden.


Nu maar hopen dat het vanaf nu beter gaat en Elynn het ergste achter de rug heeft.

Post en lieve berichten kan Elynn nu wel gebruiken.

Adres:
Amc Emma kinder ziekenhuis
T.a.v. Elynn van den Brink
Verpleegafdeling f8zuid
Meibergdreef 9
Postbus 22660
1100 DD Amsterdam

9 opmerkingen:

  1. Lieve Elynn,

    Hopelijk ga je nu opknappen nu de PAC is verwijderd,en de beestjes die je zo ziek maken weggaan!
    Rust maar goed uit en fijn dat papa of mama in je buurt zijn om je te troosten!
    Lieve Chantal en Rob en natuurlijk Aimee,ik wens jullie veel sterkte in deze nare aplasie periode en ook dat de ingreep bij Aimee woensdag goed zal verlopen!
    Jullie krijgen ook alles tegelijk deze week,en hopelijk gaat het daarna weer met beide dames de goede kant op!
    Gaat Aimee trouwens naar de kinderchirurg in het AMC?

    Heel veel beterschap voor jullie en fijn dat er veel lieve mensen om jullie heen staan!

    Lieve groeten en zet hem op!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn hemel wat is dit heftig allemaal!!! Ongelooflijk wat zijn jullie allen een vechters en wat een oerkrachten hebben jullie. We denken veel aan jullie!
    Tip: mijn dochtertje heeft ook heel erg kapotte billen gehad, ik kreeg toen het advies
    om Seba Med creme (voor volwassenen) te gebruiken, binnen 3 á 4 dagen waren de wonden grotendeels dicht. Ik moet er wel bij opmerken dat mij dochtertje toen niet ziek was zoals Elynn maar het was bij haar een allergische reactie op de Pampers.
    Overleg voor de zekerheid met doktoren/verpleging.
    Heel veel sterkte voor allemaal!
    Dikke kus en knuf,
    MrsP.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik heb dit verhaal gevolgd en kan niet eens bedenken al het verdriet en angst dat dit voor jullie meebrengt ik wens jullie zo veel sterkte toe en de kracht om verder te gaan
    heel veel sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Al vele malen begonnen met schrijven en al vele keren gewist.
    Wat moet je schrijven???
    Ik vind het verschrikkelijk wat jullie allemaal mee moeten maken.
    Tranen in mijn ogen bij het zien van de foto's van Elynn.
    Wat moet jullie dappere, stoere, lieve meisje een hoop doorstaan....
    Ik wens jullie heel veel sterkte, kracht en liefde toe.
    Jullie zijn veel in mijn gedachten!!!
    Ik heb diep respect voor jullie alle 4!
    Een warme groet van Esther uit Numansdorp

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve familie
    Wat een ellende zeg allemaal,wat jullie allemaal moeten doorstaan,is onbegrijpelijk,heel verdrietig.
    Ik wil jullie heel veel sterkte wensen en ondanks dat ik jullie niet ken,elynn een virituele knuffel geven.
    Er is een envelop onderweg naar elynn
    Groetjes kimm (een bloglezer)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel veel sterkte voor jullie allemaal! Het is vreselijk voor de kleine Elynn wat ze allemaal mee moet maken.. Als moeder kan ik me voorstellen dat het voor jullie als ouders ook verschrikkelijk is om je kind zo te zien.. En dan is er ook nog de grote meid die ook haar aandacht nodig heeft.. pffff knap hoor, hoe jullie het doen en bedankt voor het delen daarvan. Ik blijf meelezen en hoop op veel goed nieuws!
    Liefs Melanie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je bent meer dan 30 jaar jonger dan ik en zo veel kleiner toch ben je sterker meid. Ongelooflijk wat een kracht jij hebt. Heel veel respect en liefs boi oskam.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Sprakeloos ...Heel veel sterkte voor Elynn ,ouders en iedereen die er omheen staat ...Je bent een kanjer Elynn !!!

    BeantwoordenVerwijderen