In loving memory Elynn

In loving memory Elynn

zaterdag 16 november 2013

Laatste chemodag

We gaan vandaag laat naar het Amc, omdat ze gisteren ook laat chemo heeft gehad en er 24 uur tussen moet zitten.

Ik ga eerst met Aimée naar dansles. Het is over 12e als we op weg gaan naar het Amc. Helaas missen de meiden de Sinterklaas intocht op tv. Ook kunnen ze niet naar de intocht in onze woonplaats. Eigenlijk staat mijn hoofd er ook niet na en wil ik het liefst mee naar het ziekenhuis. Aimée vindt het goed. Ze zal komende weken nog vaak zat de Sint zien en zijn pieten ga ik vanuit.
Ze mogen natuurlijk wel vanavond hun schoentje zetten net als alle andere kindjes.

Als we op de afdeling komen mogen we gelijk naar de behandelkamer en gaat de vpk eerst nog proberen het medicijn in de pac te spuiten. Wonder boven wonder gaat alles erin. Dit verbaast ons allen en hopelijk gaat het toch goed komen met de pac.

We vragen om een bed op de dagbehandeling en Elynn is ook moe en gaat even liggen slapen.

Na ongeveer 2 uur inwerken probeert de vpk het er weer uit te halen en door te spoelen. Helaas, er zit geen beweging in en wordt de kinderarts erbij gehaald om een infuus te plaatsen.

De arts probeert het 3x. 1x in haar hand, in haar voet en in haar arm. Helaas geen 1x goed. Wel lukt het hem uit 1 bloed te halen voor bloed onderzoek.
Dan maar eerst de chemo in haar hoofd. Dit gaat goed en er wordt een collega bij geroepen.

Gelukkig lukt het haar in 1x in Elynn dr handje. Pffff gelukkig, want dat waren weer even heel veel prikken voor Elynn en weer doet ze het super goed.
Nu kan eindelijk de chemo aanhangen. Het is inmiddels tegen 4 uur. De chemo moet 2 uur inlopen en dan nog spoelen. Daarna krijgt ze nog een andere shot chemo en dan is het echt klaar.

Gelukkig dat we 's middags bij voedingsassistente al avondeten voor Elynn hadden besteld. Het duurt lang en we zijn het alle 4 zat.

Vanavond mogen de kindjes op de afdeling ook hun schoentje zetten en gaan we met z'n alle sinterklaasliedjes zingen. Van de vpk heb ik chocolademunten voor de meiden gehad en een kleine chocoladeletter zodat ik deze in hun schoenen thuis kan doen. Wat lief van haar.
Rob loopt wat rondjes met Elynn in de wandelwagen. Déjà vu met 2 jaar geleden, het begin van deze ellende toen Elynn nog geen pac had en ook infuus in haar hand of voet had. Elynn is zo moeilijk te prikken dat we echt niet zonder pac kunnen.
We zullen van de week wel horen van de oncoloog hoe nu verder. In ieder geval is het nu gelukt alle chemo te krijgen en is deze kuur ook weer klaar.

Morgen maar rustig aandoen. We zijn alle 4 moe.

Dinsdag een leuke dag op de planning. We zijn door stichting Opkikker uitgenodigd voor een bijzondere Schipholdag. Elynn vindt vliegen en vliegtuigen geweldig. Ik ben erg benieuwd.
Ik hoop dat Elynn niet zo heel snel in haar dip komt, zodat ze in ieder geval dinsdag kan gaan genieten en stralen.
Ze heeft het echt verdiend, want de afgelopen dagen in het ziekenhuis was ze echt heel rustig en down. Ik heb haar lach en verhalen gemist. Ook is ze zuinig geweest met knuffels en kussen. Ik hoop dat nu ze thuis is weer een beetje haar zelf wordt.

3 opmerkingen:

  1. Elke x weer krijg ik een krop als ik je blog lees. Ik voel alles voor jullie gezinnetje-verdriet, medelijden want geen ouder wilt dat hun kind pijn heeft, of dit allemaal moet meemaken, boosheid maar ook veel liefde voor een gezin die ik niet persoonlijkken maar wel in mijn hart gesloten heb, bewondering voor de vechtlust van jullie allen. Jij schreef in de vorige blog dat je een binnenvetter bent, lieve meid, blijf schrijven over wat je voelt denkt en meemaakt. Wij dragen jullie een warm hart toe want hoe je het draait of keert het is een vreselijk moeilijke situatie en ik vind dat jullie het super doen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat hebben jullie weer veel moeten doorstaan de laatste dagen en wat is Elynn een kanjer,ondanks al die nare prikken die ze heeft moeten krijgen om het infuus te plaatsen,
    Hopelijk krijg je straks thuis weer de 'oude' Elynn terug en haalt ze alle knuffels en verhalen weer in,in haar eigen omgeving.
    Het is ook niet niks wat ze weer allemaal heeft moeten doorstaan!
    Ik hoop dat jullie dinsdag met hele gezin heerlijk kunnen genieten van de opkikkerdag ,jullie verdienen het als gezin om met jullie vieren heerlijk verwend te worden!
    heel veel plezier en ik zal duimen dat Elynn nog een aantal dagen wacht met haar dip na deze chemokuur!
    lieve groeten voor jullie 4-en!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hopelijk genieten jullie vandaag van de opkikkerdag, jullie hebben het zó verdiend!!!
    Liefs een Brabantse mama

    BeantwoordenVerwijderen