In loving memory Elynn

In loving memory Elynn

vrijdag 27 januari 2012

Slechte dag vandaag

Vannacht was een zware nacht. Elynn kreeg pas laat bloedtransfusie. 200ml in 3 uur in spuiten van 50ml. Dus na 50ml pomp piepen en dan knopje indrukken van verpleging en dan werd de spuit weer gevuld. Ook kreeg ze laat de medicijnen. 2 daarvan gaan via de mond en ze lag heerlijk te slapen. Ik maakte haar wakker, maar ze leek wel een monster. Ze was aan het draaien en schreeuwen en was helemaal aan het krijsen. Gelukkig werd ze best snel weer rustig en toen was ze weer gewoon Elynn, die lieverd. Maar wel even schrikken zeg pffff ik dacht al komt het door de tumoren. Ik schrok in iedergeval wel even van haar reactie.

Ging pas laat slapen en vanmorgen vroeg wakker gemaakt door de voedingsassisitente. Elynn werd ook wakker. Haar rechteroogje helemaal dicht en links begon ook rood te worden.
Toen ik de laken optilde was haar romper helemaal rood en de infuuslijn was los. (waarschijnlijk van vannacht dat ze zo wild aan het draaien was).

De verpleging erbij geroepen en die moest kinderarts erbij halen en die kwam pas tegen 9 uur. De kinderarts dacht dat ze de PAC nog kon doorspuiten, maar ik dacht al dat dat niet zou kunnen. Bij Elynn is wel een keer eerder de lijn los geraakt, maar dan gaan ze echt met spoed de pac doorspoelen. Hier was er al uren verstrekken. Toch gingen ze het proberen en helaas de PAC was verstopt. De kinderarts zou contact opnemen met het AMC.

Vervolgens duurde het uren. De pm-er kwam langs met een spelletje voor Elynn en ze vroeg ook of ze speelgoed kon halen voor Elynn omdat ze d'r kamer niet uit mag. Elynn heeft o.a. lekker gekleurd en stickers geplakt.

Op een gegeven moment kwam de kinderarts dat ze al 5x geprobeerd had contact op te nemen met het AMC, maar ze waren in visite. Daarna had ze wel contact met een zaalarts en die zou protocol faxen.
Vervolgens eindelijk werd ze opnieuw in de PAC aangeprikt. Gelukkig ging het in 1x goed.

Daarna konden we middag gaan eten. Mijn moeder, Aimée en mijn broertje kwamen toen langs.

Even met mijn broertje beneden wat gegeten.

Daarna geprobeerd Elynn te laten slapen, maar dat wilde ze natuurlijk niet.
Aimée even gespeeld in de kinderkamer. O.a. een soort muziekstudio met muziekinstrumenten. Aimée heeft d'r prima vermaakt.
Rond half 5 was Rob er. Mijn moeder is toen weggegaan,
Rob z'n ouders kwamen ook gezellig langs.

Tegen half 6 zijn Aimée en ik naar huis vertrokken. In de auto viel ze natuurlijk in slaap. Aimée wilde kibbling eten en ik heb een heerlijke shoarma pizza gehaald.

Rob belde rond  7 uur met je raadt het nooit. Dus ik zag de bui al hangen, de sonde eruit. Nee de PAC was weer verstopt. Voor de antibiotica moeten ze van te voren en daarna bloed hebben om de bloedspiegel te bepalen. Dit bloed halen ze uit de PAC om Elynn niet onnodig te prikken. Maar helaas ze hebben Elynn dus opnieuw moeten aanprikken. Morgen zal ze een vingerprikje krijgen vor bloed. De kinderarts wil niet meer aan de PAC komen.

Gelukkig deed Elynn het super goed vertelde Rob. Inmiddels slaapt ze lekker en kon Rob rond 9 uur avondeten en even roken. Vanavond slaapt Rob een nachtje daar.

Morgen met Aimée naar zwemles. Het is weer kijkdag. Ben benieuwd hoe ze nu zwemt en dan 's middags weer naar Tergooi.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten