In loving memory Elynn

In loving memory Elynn

dinsdag 24 januari 2012

Sonde

Vanochtend eerst Aimée naar school gebracht. Weer thuis wilde ik Elynn d'r medicatie gaan geven. Ze lag op de bank en zodra ze de medicatie innam begon ze te spugen. Shit de sonde kwam mee. Echt balen. Ik wist haar bloedwaarden natuurlijk niet dus eerst AMC gebeld om 9 uur wat ik moest doen of ik gelijk bloed moest laten prikken. Ik zou teruggebeld worden.

Rob belde vrij snel daarna dus ik zei tegen hem of hij het aanvoelde dat er wat aan de hand was. Nee Rob had de huisarts gebeld voor een afspraak omdat hij zo een pijn heeft in zijn voet. Hij kon pas om 10 voor half 5 terecht.

De postbode stond aan de deur met een pakket voor Elynn. In het pakket zat een dromenquilt van stichting Jopie's dromenquilt.
 Ze vond hem erg mooi en heeft er al lekker onder gelegen.

Om 11 uur nog steeds niks van AMC vernomen dus ben ik met mijn moeder naar Tergooi gereden. Tijdens de autorit werd ik door AMC gebeld en ma nam op. Ik moest inderdaad bloed laten prikken en dan zou ik vanmiddag worden teruggebeld door het AMC.

Elynn moest wel huilen bij het prikken, maar ze was weer zo dapper en stoer dat ze weer haar prikdiploma heeft gekregen en weer heel veel stickers.

Rob was inmiddels ook thuis want die zag de bui al hangen en zag zich al in het AMC zitten. Gelukkig werden we na 3 uur gebeld door het AMC. Hb is 5,2 en de trombo's 43. We mochten de sonde laten plaatsen door de thuiszorg dus Rob die daarna gelijk gebeld. Gelukkig was de medewerkster nog net in Huizen dus die was vrij snel bij ons thuis.
Ik had de medewerker nog niet ontmoet en ze deed het erg leuk en Elynn reageerde erg goed op haar. Helaas is de sonde inbrengen erg vervelend voor Elynn dus wel gespuugd bij het inbrengen. Ze kreeg heel veel stickers om te plakken.

Rob was in de tussentijd bij de dokter geweest en hij heeft een peesontsteking. Hier heeft hij medicijnen voor gekregen. Aimée was door oma opgehaald van school en zou daar ook blijven eten.

Ik zou met Jacqueline en Simone gaan eten bij Sumo in Hilversum. Elynn was zo moe dat ze op de bank in slaap viel en we haar vervolgens naar bed hebben gebracht om 5 uur. Aimée wilde bij oma slapen dus die wordt morgen door oma naar school gebracht.

Simone haalde me over 5 uur op en hup naar Hilversum. Daar was Jacqueline al op ons aan het wachten. Het eten was heerlijk en natuurlijk weer veel te veel gegeten. Rob belde dat bij het willen geven van de medicatie Elynn weer had gespuugd en ja hoor ook de sonde er weer uit. Wat een pech toch weer.

Bed vies, Elynn vies en vloer vies. Dus Rob alles verschoond en Elynn onder de douche gezet. Vervolgens weer op bed gelegd en heeft hij weer de thuiszorg gebeld. Gelukkig kwam er nog iemand langs om de sonde opnieuw in te brengen. Rond half 10 was ze er. Elynn wakker gemaakt en de sonde ingebracht. Wat is ze toch een toppertje. Zo trots op mijn sterke meisje. Hopen dat de sonde nu wel weer even inblijft.

Vrijdag opnieuw bloedprikken.

1 opmerking:

  1. jeetje wat een verhaal weer zeg, kippenvel maar dat heb ik altijd als ik je verhaal lees. staat er nog niet op maar jullie zijn nu weer opweg naar nieuwegein... weer het ziekenhuis is, zal straks wel oma zien en vragen hoe het met jullie gaat... heel veel sterkte.... meer kan ik niet zeggen. jullie mogen trots op jezelf zijn en op je meiden..respect voor hoe jullie het doen, oke je moet wel doorgaan... maar niet iedereen kan het zo... elke dag op school enz enz...

    BeantwoordenVerwijderen