In loving memory Elynn

In loving memory Elynn

zondag 28 oktober 2012

koorts en opname

We zitten weer In het Ziekenhuis.

Vanmorgen toen Elynn wakker werd voelde ze al warm aan. We besloten om haar al te temperaturen. 38.8 graden, nu al 's ochtends vroeg. We zouden het even aankijken.  Ze heeft gister pas haar laatste chemo gehad. Ik dacht echt ze zou nu toch niet al in aplasie zijn.

Ik ben met aimee en zus gaan zwemmen. Toen we weer thuis kwamen zag Elynn erg wit. We temperaturen nog een keer 38.5. We bellen amc laten hun maar besluiten hoe of wat. We worden teruggebeld. Ze wordt verwacht op de spoedeisende hulp. Rob gaat met Elynn. Ik blijf met Aimee. We doen de was en kijken wat tv op bed. Ik ben moe en sluit mijn ogen even.

Rob houdt me op de hoogte. Er is bloed afgenomen. Het blijkt dat ze net in aplasie is. Er wordt overlegd gepleegd omdat ze niet ziek oogt en daar 38.3 is gemeten.

Er wordt besloten om het een nacht aan te kijken.  Krijgt ze alsnog koorts dan volgt er toch een antibioticakuur. Zo niet dan mogen we morgen naar huis.

Gelukkig is er plek op onze afdeling. Rob zijn ouders brengen aimee en mij naar het amc.

Als we aankomen is ze macaroni aan het eten. Ze is verder nog lekker actief.

Als rob, aimee en zijn ouders weg gaan lopen elynn en ik nog wat rondjes maar gaan al snel naar de kamer. Elynn kijkt filmpjes. Alles wordt afgestemd met de verpleegster wat we allemaal nodig hebben. De arts heeft ook een zalfje voorgeschreven omdat Elynn schimmel zou hebben op haar billen. Uit bloed kwam wel wat verhoogde ontstekingswaarde maar niet schrikbarend.

Er worden controles gedaan en 38.4 gemeten. Om 10 uur is volgende controle. Verwacht wel dat elynn vannacht koorts heeft. We zullen het zien.

Vandaag is het precies een jaar geleden dat Elynn werd opgenomen in het wkz. Op ct scan was wat gezien in haar hoofd. We mochten thuis nog wat kleren thuis ophalen. Het was het begin van vele onderzoeken. Mri's, biopt en de onzekerheid en angst. Heftige tijd die tijd rond de diagnose. Alles wordt nu herbeleefd en aan gedacht nu alle data er aankomen.

1 opmerking:

  1. Wat is er veel gebeurd in een jaar, heftig allemaal. Ongeloofelijk.
    Veel sterkte, hopenlijk gaat het vandaag beter met Elynn
    Lfs
    Daisy

    BeantwoordenVerwijderen