In loving memory Elynn

In loving memory Elynn

woensdag 3 oktober 2012

woensdag 3 oktober 2012

Vanochtend worden we uiteindelijk om 8 uur wakker. Vannacht heeft Elynn nog wel koorts gehad en is er weer bloed uit de pac gehaald voor op de kweek.

Er wordt 's ochtends weer bloed geprikt en ook de arts komt Elynn nog onderzoeken. Ze verwacht niet dat het salmonella is omdat ze dan veel zieker zou moeten zijn. Ook omdat Aimée nu ook aan de diarree en aan het spugen is verwacht ze dat het een virus is geweest,
Dus waarschijnlijk weer voor niets aan de antibiotica.

Later blijkt dat de hb van Elynn 5 is. Morgen wordt er opnieuw bloed geprikt en ook kruisbloed. Als de hb onder de 5 is krijgt ze morgen een bloedtransfusie.

De dag vullen we met kralen rijgen, puzzels maken en tv kijken. 's middags doet ze nog een dutje.

De arts komt vertellen dat de kweek negatief voor salmonella is en dus de barriere voor de verpleging vervalt. Ze hoeven dus niet meer een gele jas aan en handschoenen aan als ze de kamer binnen komen. Elynn moet wel nog steeds op har kamer blijven.

Rob komt na zijn werk en gaat voor het eten alweer naar Aimée.

Elynn is erg moe en ziet de hele dag al wit. Om 6 uur wilt ze al gaan slapen. Ik ga ook even liggen en val ook in slaap. Na een uur wordt ik weer wakker.

Net zat bijna de sonde verstopt na het inspuiten van de medicijnen. De sonde moet wel deze week vervangen worden, want hij zit er al weer 6 weken in alleen de trombo's zijn minder dan 10 en dan mag het niet omdat de kans op bloedingen erg groot is. Elynn zit ook onder de blauwe plekken inmiddels.

Dit is mijn laatste nachtje in het AMC. Morgen gaat Rob een nacht slapen en ben ik lekker bij Aimée. Aimée heeft het nodig en ik ook. Alleen blijf ik ook altijd met mijn gedachten bij Elynn en het ziekenhuis. Als we niet samen zijn voel ik me niet compleet en ook niet gelukkig.

Weer een aantal baal en huilmomentjes gehad dit weekend en deze week. Het blijft zo verdomde moeilijk en oneerlijk.

1 opmerking:

  1. Natuurlijk is het emotioneel en moeilijk. Dan mag je best even huilen. Jullie doen het zo ontzettend goed vind ik. Groetjes, Victor

    BeantwoordenVerwijderen