In loving memory Elynn

In loving memory Elynn

maandag 29 oktober 2012

We zijn er nog

Elynn is deze ochtend al om 6 uur wakker. Ze wilt het zandkasteel zien. Ik zet hem op en ga zelf nog even liggen. Als ik vervolgens weer wakker wordt is het half 8. Elynn wilt uit bed.

Ik kleed me aan en ook Elynn.

Elynn wordt gewogen en ook de controles worden gedaan. Er wordt 38.3 gemeten en vanochtend al 38.2.
De kinderarts komt langs. Hij kijkt in haar mond, luistert naar haar buikje en longen en wilt haar billen zien.

Hij gaat overleggen maar denkt dat we vandaag of morgen naar huis kunnen.

Elynn ziet wit en is wat huilerig. Nog steeds ontzettende pijn in haar billen.
Om 10 uur is ze moe en wilt ze slapen.

Ze slaapt iets meer dan een uur.

De verpleegster komt met een nieuw zalfje voor haar billen en zegt dat we naar huis mogen.

Ook nu is haar temperatuur nog 38.2. Ik vind het moeilijk om naar huis te gaan met de wetenschap dat als ik haar thuis temperatuur die hoger zal zijn dan 38.5.
Hier doen ze het in haar oren. Thuis tussen haar billen, die nu ook nog eens kapot zijn.

Ze is niet in haar hum en helemaal niet vrolijk. We lopen wat door de gang.
Opeens stapt tante Deborah de lift uit met Thijs. Elynn krijgt een mooie ballon. Wat een verrassing en gezellig. We hadden geen bezoek verwacht

We blijven toch nog een nacht is besloten. De verpleegkundige heeft het overlegd met de arts. Voor de pijn krijgt ze paracetamol via de sonde. Ik vraag hoe het dan zit met haar temperatuur, omdat deze natuurlijk dan ook onderdrukt wordt. Wanneer er echt iets aan de hand zou zijn dan schiet de koorts er wel doorheen.

Ik ben wat gerustgesteld.

In de middag komt de Pm-er even op de kamer. We hebben de kanjerketting niet meegenomen dus de kralen kunnen we niet bijwerken. Ze komt even praten hoe het nu gaat en speelt met Elynn mee met de klei.

Rob en zijn vader komen na hun werk even langs en gaan voor het eten weer richting huis.

Elynn wilt in bed liggen en tv kijken. Haar ogen vielen bijna dicht aan de tafel. Ze wilt vervolgens niet avondeten.

Na het eten komen nog de studenten van de Alo langs om met de kinderen te sporten.

Elynn doet wel even mee, maar is erg shagerijnig.

Na het sporten nog heel even op de kamer gespeeld en toen op bed gelegd. Ze sliep algauw. Wel ontzettend onrustig en ze wordt steeds wakker en praat in haar slaap.

In principe als er niets gebeurt en de artsen niet anders besluiten gaan we morgen naar huis. Als er tenminste geen koorts is gemeten.
We zullen het zien.

1 opmerking: