In loving memory Elynn

In loving memory Elynn

maandag 1 oktober 2012

Spoedopname

Vanochtend piept de sonde en Elynn roept. Het is pas half 6. Ik ga bij haar en de pomp kijken. Elynn zit al klaar met het slangetje om ontkoppeld te worden.

Ik zet de sondepomp op stop zodat hij stopt met piepen.

Er ligt iets midden in Elynn d'r bed. Ik ben nog slaperig en het licht is niet heel fel. Ik denk nee he! ze heeft toch niet gespuugd en dat wij het niet gehoord hebben door de babyfoon.

Als ik er goed naar kijk is het een dikke hoop poep. Ik schrik ervan. Hoe komt dit uit de luier.

De hele luier en pyama van achter zit onder de poep. D'r hele achterhoofd zit vol met poep.
Ik zet haar onder de douche. Gelukkig is Rob er nog en kan hij me helpen.

In de douche poept ze weer, er komt flink wat diarree uit.

Als Rob haar aankleed begint ze te spugen. Het komt er met golven uit. Ik temperatuur haar en het is 38.7 graden. We besluiten de kinderarts in het AMC te bellen en ze willen haar zien op de spoedeisende hulp. Rob gaat met Elynn naar het AMC.

Ik blijf bij Aimée en breng haar naar school en wacht op telefoon van Rob.

Er moet eerst gekeken worden dmv vingerprik of Elynn wel in aplasie is. Ze temperaturen 38 graden daar.

Na meer dan 2 uur hoort Rob dat ze in aplasie is en ze gaan starten met antibiotica. De HB is nog wel hoog genoeg 6,1. Bij 5 krijgt ze een bloedtransfusie.

Gelukkig mag ze naar haar eigen afdeling. Ze heeft flink diarree maar gelukkig hoeft ze niet meer te spugen.

Oma Annie brengt mij naar het AMC. Ik heb de koffer ingepakt.

Ze slaapt als we aankomen en ze voelt weer erg warm. De zuster temperatuurt en deze is nu weer 38,5 graden.

Ook krijgt ze weer een allegrische reactie op de antibiotica en krijgt ze weer een rood hoofd en heeft jeuk.

Mogelijk heeft Elynn wel een sallmonella besmetting, want ze heeft vorige week zalm gegeten en nou blijkt net die besmet te zijn. Dus er wordt ook een kweek van haar ontlasting genomen. Morgen horen we of dat de boosdoener is.

Gelukkig heeft ze in het ziekenhuis niet meer gespuugd. Ze krijgt nu de gehele dag sondevoeding op een lage stand, want ze is vergeleken met de vorige opname meer dan een kilo afgevallen.

's avonds komen er weer studenten van de Alo. Omdat Elynn in isolatie/ barriere ligt mag ze niet van haar kamer af. Gelukkig komen een jongen en meisje bij haar op de kamer spelen. Wel moeten zij een short om.

Elynn gaat kegelen en een toren omgooien.

Ze is lekker met hun aan het kletsen en ze moeten haar meehelpen een ketting te rijgen met strijkkralen voor grote oma.

Ze is gelukkig met de kralen de hele dag erg zoet en kan zich opzich best vermaken. Wel vraagt ze meerdere keren of ik haar paal wil duwen naar de speelkamer, Helaas dat mag niet.
De zusters moeten ook schorten om als ze binnenkomen en handschoenen aan als ze bij Elynn in de buurt komen.

Ze ligt nu weer lekker op haar bedje. Ze is gelukkig beter te spreken dan van het weekend. Hopen dat dat zo blijft.

1 opmerking:

  1. laat ons hopen dat z e snel weer naar huis mag maar wat een kanjer alweer zo ziek en nog zo graag spelen mama en papa jullie hebben een kleine mega mindy in huis:-)

    BeantwoordenVerwijderen