In loving memory Elynn

In loving memory Elynn

vrijdag 15 juni 2012

Het bezoek van Make-A-Wish

Vannacht lag Aimée al rond 2 uur tussen ons in en Elynn werd ookal weer vroeg wakker voor 6 uur.

Aimée klaagt bij het aankleden dat ze last heeft van haar oor. Ze heeft sinds zaterdag nieuwe oorbellen in, die ze van oma heeft gekregen. Mooie roze vlinder oorknopjes. Toen ik achter haar oortje keek zat het knopje helemaal in haar oorlel vast.

Niet zo'n leuk begin van de dag. Uiteindelijk lukte me het om los te maken, maar wel met veel pijn en gehuil van Aimée. Zelfs Elynn begon er van te huilen. Tja toen moest ik ook even flink slikken.

Gelijk maar weer ringetjes aangedaan, maar voelde me wel even schuldig.

Vandaag is het Juffendag op school en de kinderen mogen verkleed. Aimée wil als Roodkapje met mandje en hakschoentjes. Twee staartjes in en een rood kapje en ze is helemaal mooi.

Aimée helpt met de medicijnen inspuiten bij Elynn door de sonde, maar helaas Elynn begint al gauw te spugen. Gelukkig blijft de sonde zitten.

Als ik Aimée naar school breng begint ze bij het afscheid weer te huilen. Ik begin het ook steeds vaker moeilijker te vinden. Mijn moederhart begint ook te huilen en het liefst wil ik haar weer mee naar huis nemen en lekker knuffelen.

Oma past op Elynn zodat ik nog wat boodschappen kan doen en naar de bank kan gaan.
Met oma afgesproken dat zij Aimée van school haalt omdat het zo regent.

Ik ruim het huis een beetje op, want om 1 uur komen de wenshalers van stichting Make-A-Wish. Ik merk dat ik wat gespannen bent.

Een andere reden is dat de ouders van het andere jongetje met dezelfde kanker soort vandaag horen wat het vervolg traject is na de afgelopen MRI. Volgende week kunnen wij dat gesprek hebben met de Oncoloog dus we zijn reuze benieuwd hoe dat is afgelopen.

Wanneer Aimée thuis komt met oma is ze reuze chagrijnig omdat oma haar ophaalde. Ik begrijp haar wel maar soms is het gewoon praktischer.

We lunchen gezellig en al gauw gaat de bel.

De meiden rennen naar de deur en doen open. Daar staan 2 mevrouwen van de stichting Make-A-Wish.

Elynn is gelijk hyper.

Iedereen lekker aan de thee.

De meiden worden verwend. Ze hebben voor allebei een mooi kado.

De wenshalers zijn natuurlijk getraind in het communiceren met kinderen en vragen heel veel aan de meiden.
Hun lievelingskleur, eten, knuffel je kan het zo gek niet bedenken of ze vragen het. Kinderen beantwoorden alle vragen. Ik bedenk me dat ik benieuwd ben met wat ze allemaal met deze informatie doen en hoe ze de wens dan gaan vormgeven.

Elynn kan niet een specifieke wens vertellen en Aimée ook niet.

Ze vragen ook aan mij waar ik aan zat te denken. Ik vertel dat we graag hopen om iets met een overnachting en misschien de Efteling.

Kinderen zijn allebei gek op sprookjesverhalen, hebben al die knuffels en poppetjes, dvd's en boeken. Lijkt mij dat daarmee al iets leuks georganiseerd kan worden. Ook zijn ze beide gek op schminken en nagellakken etc. Het zijn echte meisjes meisjes.

Aimée gaat op een gegeven moment knutselen en Elynn d'r aandacht begint ook te verslapen. Ze wilt nog een foto van de meiden maken maar dat vind Elynn niet zo leuk. Ik geeft haar een foto van de fotoshoot dan kan ze die meenemen.

Datum is nog moeilijk omdat wij niet verder dan 4 weken afspraken krijgen en ook de komende periode is onzeker voor ons met chemo en afspraken etc. Wel aangegeven dat het niet heel snel hoeft dat het ook na de zomervakantie mag plaatsvinden.

Zij gaan dit uitwerken en Make-A-Wish moet het dan gaan goed keuren en dan gaat er een wensvervuller mee aan de slag.

We zijn reuze benieuwd en gaan ons hopelijk lekker laten verrassen.

Ik ben daarna wel helemaal op en als ik even op de bank ga zitten dut ik zo in. Beetje moeilijk met 2 kinderen om me heen dus probeer me over de vermoeidheid heen te zetten.

Ik merk dat als er op een dag veel afspraken staan ik daarna geestelijk op ben. Zo was ik laatst ook een afspraak vergeten omdat er die dag teveel dingen gepland stonden.

Net met Aimée nog even bij mijn broertje op visite geweest, want die is vandaag 30 jaar geworden.

Morgen een dagje uit met mijn moeder naar Utrecht en de musical Miss Saigong. Even ontspanning hopelijk.


1 opmerking:

  1. Hey dat was een spannende dag met de wens halters, ben idd benieuwd wanneer jullie gaan... Heel veel plezier vandaag! Hopelijk geniet je ervan en kun je dingen heel eventjes vergeten. XxxxJacq

    BeantwoordenVerwijderen