In loving memory Elynn

In loving memory Elynn

zondag 24 juni 2012

zondag 24 juni

Rob mag deze ochtend uitslapen. Aimée ligt al tussen ons in tv te kijken. Wanneer Elynn wakker wordt wilt ze niet mee naar beneden. Elynn wilt altijd Nickjr kijken op tv en tja dat vind Aimee niet meer leuk.

Wanneer Aimée ook beneden is gaan we ontbijten. Rob komt inmiddels ook naar beneden. Het is een rustig ochtendje. Aimée wilt koekjes bakken. Dus dat gaan we doen. Ze vind het leuk om de koekjes te versieren.

Begin van de middag gaan we naar tante Deborah, Hans en kleine neefje Thijs. Vandaag zijn ze uit het ziekenhuis gekomen. Opa en Oma zijn er ook.

Wanneer we 's middags weer thuis zijn gaat Aimée heel even buiten fietsen, maar er is niemand buiten om mee te spelen. Ook begint het te regenen. Aimée wilt de DVD van Roodkapje kijken van van Hoorne Theaterproducties. Nadat we laatst naar Kleinduimpje waren geweest heb ik inmiddels alle dvd's gekocht en ze zijn allemaal hartstikke leuk.

Na het avondeten ga ik achter aan tafel verder in het boek over Kanjer Guusje. Aimée zag gister al op de achterkant de kanjer ketting van Guusje en vroeg ze zich af waarom Elynn niet het hartje heeft. Ik heb haar maar de waarheid verteld dat Guusje heel erg ziek was en de dokter haar niet meer beter konden maken en zij overleden was. Het hartje is omdat ze er niet meer is.

Vandaag ziet Aimée me weer in het boek lezen. Ze zegt tegen papa dat ze denkt dat Elynn ook dood gaat. Dat ze dan vraagt aan ons waar Elynn is en dat wij dan zeggen dat ze dood is en dat zij en mama dan heel erg verdrietig zijn. Papa zegt dat hij dan ook heel erg verdrietig is, maar dat de dokter nu Elynn nog proberen beter te maken.

Ik zit achter aan tafel met tranen in mijn ogen. Tranen om onze situatie en tranen om Guusje die zoveel pijn had.

Als ik aan Elynn denk dat ze geen pijn heeft en de hele nacht gewoon doorslaapt ben ik daar opgelucht over. Hoe vrolijk en nu weer veel energie heeft. Ook begint ze nog beter te praten.

We proberen te genieten van elke dag en van elkaar. We willen veel leuke dingen doen zolang het nog kan. Vakantie naar buitenland zit er helaas nog heel lang niet in. Raar om voor te stellen dat Aimée over 4 weken al zomervakantie heeft en wij dus niet op vakantie gaan terwijl iedereen lekker weg gaan.

Morgen ga ik weer een paar uurtjes werken. Een nieuwe week. Vrijdag weer naar het AMC voor de volgende chemokuur.

1 opmerking:

  1. wat confronterend dan zeg, maar wel heel eerlijk zoals kinderen zijn. Ik hoop dat jullie nog heel veel mooie dagen samen zijn en kunnen genieten van elkaar. En het liefst natuurlijk dat die dagen, maanden en jaren worden.
    heel veel liefs, petra

    BeantwoordenVerwijderen