In loving memory Elynn

In loving memory Elynn

donderdag 6 september 2012

Donderdag 6 september 2012

Ik heb nogal slecht geslapen. Mijn dekens en onderlaken liggen raar en 's nachts een aantal keren de nachtzuster gehoord. Ik luister dan mee maar beweeg me verder niet.

Om 6 uur was het bed van Elynn nat en moest het bed verschoont worden. Ik hield lekker mijn ogen nog even dicht. Tegen half 7 toch echt wakker. Ook Elynn en wilt tv kijken, maar 10 minuten later zegt ze dat ze moe is en drukt de tv uit en gaat weer slapen.
De nachtzuster verteld dat 's nacht temperatuur boven de 39 graden was maar dat ze ook onder 2 dekens lag en ondanks dat ze om 2 uur de luier van Elynn had verschoont ze om 6 uur toch doorgelekt was.

Ik heb me maar in de tussen tijd gedoucht en aangekleed en om kwart over 8 verveel ik me. Ik heb eigenlijk niks meegenomen, maar zou ook niks weten om mijn tijd goed te besteden de uren dat ik in het zkhs ben.

Ik sms mijn zus of ze zin heeft in een bakkie. Gelukkig heeft ze daar wel zin in.

Inmiddels over 9 uur komt het ontbijt en ook Elynn wordt weer wakker. Eigenlijk best vrolijk en opgewekt. Na het ontbijt worden de controles gedaan. Het bed wordt verschoond. Spullen in de kamer bijgevuld.

Elynn gaat even kleien. Mijn zus en neefje Nick komen gezellig en verwennen ons. Had natuurlijk helemaal niet gehoeven maar wel leuk.

Na het middageten denk ik dat Elynn wilt slapen, maar dat wilt ze helemaal niet. Ik wel heb toch erg kort geslapen vannacht. Mijn broer belt dat hij over een half uurtje langskomt. Ik probeer mijn ogen open te houden.

Zo verveel ik me en zo zijn en mijn zus en broer op visite geweest.

Dan is het ook nog donderdag dus dat betekent dat de konijnen en cavia's langs komen op de afdeling.


Als Elynn daarna weer even op bed ligt en ik in de wc, hoor ik Elynn praten en mij roepen blijkt dat Rob z'n tante en oom er zijn. Ze zijn net terug van vakantie gekomen en waren nog vrij dus komen ze gezellig even langs in het zkhs.

Algauw arriveert Rob en daarna zijn moeder, vader en Aimée.
Goh ik heb het nog nooit zo druk gehad aan bezoek in een hele opname en nu allemaal in 1 dag en ik 's ochtends nog zo verkondigen dat ik me zo verveel.

Ik word wel wat moe en wil even weg uit de kamer. Even mijn benen strekken. Omdat Elynn in aplasie is en aan de antibiotica zit ligt ze eigenlijk in isolatie en mag ze de kamer niet af. Dat betekent dat ik eigenlijk ook de kamer verder niet uit kan als we met z'n tweeen zijn.
Eerst halen Aimée en ik wat drinken beneden en daarna besluit ik met Rob nog even naar beneden te gaan en een broodje in de kantine samen te eten.

Als we weer boven zijn, vragen we aan de zuster of Elynn heel even los mag en uit haar kamer. Het is inmiddels 5 uur en bijna geen mensen op de gang. Elynn rent weer lekker door de gangen heen. We gaan mee naar beneden als iedereen weggaat en lopen mee naar buiten om Rob uit te zwaaien. Daarna gaan we weer naar boven naar de afdeling. We lopen nog wat rondjes maar dan wilt Elynn zitten op de bank bij het koffiezetapparaat. Er zit al een familie van een meisje waarvan het net deze week is ontdekt dat ze leukemie heeft. Voor hun begint het allemaal pas net. Elynn brabbelt lekker tegen deze mensen en is vrolijk. Ze vraagt aan een jongen van 17/18 jaar of hij haar lief vindt. Hahaha ze begint al vroeg.

Ook komt later een andere moeder met een meisje van 4 jaar erbij zitten waar we nog niet eerder mee gepraat hebben. Elynn vindt het meisje erg lief en zegt dat ze mooie lippen heeft en mooie oorbellen. Elynn is zo'n schatje.
Ik hoor hun verhaal aan. Het zijn ook allemaal stuk voor stuk vreselijke verhalen van verkeerde diagnose e.d. Het doet me weer veel. Gelukkig weten alle ouders op deze afdeling hoe het is en dat schept een band. Natuurlijk met de ene ouder of ene kindje meer als met de andere. Het is voor buitenstaanders niet voor te stellen of te voelen in wat voor hel wij zijn beland.
Elynn geeft aan dat ze moe is en we gaan naar de kamer. De zuster wilde Elynn eigenlijk al om 6 uur aankoppelen, maar het is inmiddels al half 8. We poetsen de tanden en wassen en doen de pyama aan en ze gaat lekker op bed liggen. Medicijnen innemen en de zuster sluit de infuus en de sonde aan. Algauw is Elynn in dromenland.

Ik kijk nog wat tv en heb contact met Rob. Het weekend neemt hij het hier van mij over en ga ik naar huis om bij Aimée zijn.

Vanaf eind van de middag heeft Elynn weer normale temperatuur. Morgen moet er weer bloed geprikt worden. We wachten het allemaal wel af.

Het was uiteindelijk dus toch een gezellige dag met veel visite. Morgen weer?
Vanaf 9 uur zijn we wakker hahaha.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten