In loving memory Elynn

In loving memory Elynn

zondag 9 september 2012

Het weekend

Zaterdagmorgen doen Aimée en ik rustig aan. Ik heb in het ziekenhuis op de tocht gelegen door de airco denk ik want ik heb last van mijn keel, neus en waterige ogen.

We gaan fietsend naar zwemmen, maar onderweg vliegt de ketting van de fiets. Gelukkig zijn we vlak bij oma en opa dus bel ik ze op of ze al wakker zijn. Ze zijn die nacht namelijk terug gekomen van een korte vakantie.

Gelukkigt neemt opa op en lopen we snel naar hun huis. Oma denkt dat we gezellig langs komen maar we hebben haast. Volgens opa moet de ketting gesteld worden maar daar is geen tijd voor dus hij zet hem er weer op en Aimée en ik gaan snel weer onderweg.

Ik moet flink doortrappen helaas wordt onze wegversperd doordat het huizerdag is en de straten zijn afgezet. Snel loop ik met de fiets door de mensenmassa. Als we de kleedkamer binnen komen, komen net de kindjes van de zwemles daarvoor uit het zwembad. We hebben het gehaald.

Als ik buiten sta moet ik eerst even bijkomen. Wat is het warm en ik voelde me al niet lekker en dan ook die drukte van de braderie. Ik moet nog wat kadobonnen halen. Mijn moeder is inmiddels ook in het dorp. We doen even een bakkie en kletsen bij en dan is het alweer tijd om naar de kleedkamer te gaan.

De zwemles loopt uit. Kinderen halen 1 voor 1 hun ouders naar binnen. Ze krijgen te horen dat ze volgende week met kleren aan moeten zwemmen en dan over 3 weken mogen afzwemmen. Ik mag als 1 van de laatste naar binnen. Ik dacht dat ze nog helemaal niet klaar waren voor afzwemmen en dat het nog wel een half jaar zou duren, maar ook Aimée heeft het super gedaan. Als ze volgende week ook met kleren aan goed zwemt dan mag ze eind september afzwemmen voor haar A diploma.

Mmmm later denk ik eind september dat zal dus precies in het weekend zijn dat de wens van Elynn in vervulling gaat van stichting Make a wish.

We heben afgesproken met mijn broertje, Laura, Nina en oma om nog even over de braderie te lopen, maar hebben het algauw gezien en gaan naar huis.

Thuis aangekomen komt mijn zus even langs om wat op te halen en te brengen en ook mijn broertje, Laura en Nina komen langs. Ik heb namelijk gevraagd of Laura mijn haar wilde knippen.

Uiteindelijk wordt eerst mijn zus geknipt. Aimée wilt ook geknipt worden en wilt tot op haar schouders. Ze heeft best mooi lang haar. Eerst toch maar even aan Rob vragen, maar die heeft zo iets van doe maar. Aan de ene kant vind ik het ook zonde, maar nu is ze toch nog jong en het groeit toch wel weer aan.

Het staat haar harstikke leuk en gelijk een stuk voller lijkt het.

Ik vraag Laura of ze mij ook kort wilt knippen, zodat ik het wel los moet dragen.

Als iedereen weg is gaan Aimée en ik nog even wat boodschapjes doen en eten een heerlijk ijsje.
Daarna fietsen we door naar mijn moeder en Pascal. Ik heb ons een beetje uitgenodigd om te komen eten.

We eten heerlijk gamba's op de plaat. Zelf Aimée eet mee en proeft het allemaal. Verder is ze heerlijk aan het spelen.

Pascal kijkt mijn fiets nog een beetje na, want de fiets standaard komt tegen mijn band waardoor ik niet lekker fiets. Hij heeft alles aangedraaid en het lijkt of alles weer goed zit.

Het is in ene donker en Aimée en ik gaan snel terug naar huis fietsen, want we hebben beide geen licht.

Als ik de brug bij ons op fiets kom ik de brug niet eens meer op. De standaard is in ene weer tegen mijn band aan gekomen, maar hij is nu zo strak aangedraaid dat ik hem niet kan buigen. Gelukkig hoef ik nog een klein stukje. Wel goed voor je conditie. Ik ben kapot.

Met Aimée had ik afgesproken om zondag ochtend nog even te gaan zwemmen maar zo gaat het niet want ik kom geen meter vooruit met deze fiets en de auto staat bij het AMC.

Pascal komt nog even langs als Aimée al op bed ligt en kijkt naar de standaard, maar het blijkt aan de band te liggen. Hij komt 's morgens weer terug om het te repareren.

Over de gehele dag heb ik contact met Rob en sturen we foto's door.

Het gaat goed met Elynn. Met hem wat minder want hij heeft last van zijn hernia en het liggen op de bedbank is niet bevorderlijk.




's avonds is hij met 2 andere vaders lekker aan het kletsen en bier aan het drinken. Ze hebben de koffiehoek omgetoverd als Plurk cafe (Plurk is het woord voor kanker wat hier gebruikt wordt door sofie en d'r ouders)

Meerdere keren kijk ik op de blog over Marnix. Hij is bezig aan zijn laatste reis en het zal niet lang duren voordat hij zal overlijden. Het doet mij pijn om het allemaal te lezen en voor te stellen hoe het voor hun nu is.

Ik ga weer laat naar bed. Midden in de nacht wordt ik wakker met pijn in mijn keel en ik haal snel wat paracetamol en keelpastille.

Rond half 7 hoor ik Aimée ,ze komt huilend naar boven. Ze zegt dat ze papa mist en dat ze tv wilt kijken.

Ik ga wat strijken en gaan wat eerder naar beneden omdat ik niet weet hoe laat opa precies voor de deur staat.

Uiteindelijk komt oma ook gelijk mee en gaat gezellig met ons zwemmen.
Opa maakt mijn fiets, Hij is nogal verbaasd over de staat van mijn fiets. Hij piept, rammelt en het voorwiel blijkt los te zitten. Gelukkig is hij erg handig en is mijn fiets zo gemaakt.

We gaan even vrij zwemmen in het bad waar Aimée zwemles krijgt om te oefenen voor het afzwemmen. Aimée vindt het alleen maar leuk om onder water te zwemmen en is lekker aan het dollen. Uiteindelijk zijn we 3 kwartier in het water geweest.

 We moeten een beetje opschieten want we hebben vanmiddag een verjaardag in st. Willebrord van mijn tante die 50 jaar is geworden. We rijden met oma en opa mee.
Het is gezellig en na het eten gaan we richting Amc. Rob is het zat. Elynn slaapt inmiddels al en voor Aimée moet het ook niet al te laat worden, want die moet morgen ook weer naar school.

Uiteindelijk is het 8 uur als we op de afdeling aankomen. Rob maakt in zijn blijheid Elynn wakker die daardoor heel huilerig en hangerig is. Uiteindelijk als iedereen weg is leg ik Elynn weer op bed, maar het duurt even voordat ze weer lekker gaat slapen.

Morgenavond krijgt Elynn de laatste antibiotica en dan mogen we dinsdagmorgen gelijk naar huis.
Morgen ga ik weer een paar uurtjes naar mijn werk en heb ik weer een gesprek met de bedrijfsarts en komt mijn moeder naar het ziekenhuis om bij Elynn te blijven.

Ik hoop dat ik vanavond een beetje kan slapen. Ik zet de intercom zelf vanavond maar niet aan want volgens mij snurk ik nu echt heel hard.

1 opmerking:

  1. Je leest de blog over Marnix lees ik in je blog. Wat confronterend moet dat zijn. Respect voor hoe jullie het doen en ik vind de lange bob bij Aimee heel leuk staan!

    Geniet van elkaar!

    Een onbekende bloglezeres en ook moeder van twee dametjes

    BeantwoordenVerwijderen