In loving memory Elynn

In loving memory Elynn

maandag 17 september 2012

Elynn is thuis

Nadat Elynn gister is opgenomen, heeft ze gelukkig niet meer gespuugd en sinds gisteravond is de koorts gelukkig ook gezakt.

Ze heeft vocht en kalium gekregen via het infuus en de sondevoeding eerst heel langzaam aangezet en later steeds opgehoogd.

Vanochtend waren we laat wakker. We werden gewekt door het ontbijt.
Na de visite kwam de verpleegkundige en de arts dacht aan de norovirus.
Het norovirus is een heel besmettelijk virus. Als je besmet bent kun je last krijgen van misselijkheid, braken en diarree. Het virus wordt meestal overgedragen van mens op mens, maar het kan ook zitten in voedsel.

Als Elynn 24 uur koortsvrij is mag ze naar huis werd gezegd.

Het lab kwam om bloed af te nemen. Het is een bekende laborant. Ze vertelde dat ze in de pauze altijd naar de gebedsruimte gaat en dat ze vandaag voor Elynn gaat bidden.

We moeten verhuizen naar een 1 persoonskamer en in isolatie. Het personeel moet een schort om als ze de kamer inkomen, omdat het rota virus erg besmettelijk is.

In de middag komt de kinderarts langs. Hij kijkt Elynn na. Hij vraagt of we het aandurven om Elynn mee te nemen naar huis. Met Elynn gaat het weer helemaal goed. Ze houdt alles binnen en heeft geen koorts meer.
Ook de oncoloog vindt het goed.

De arts haalt nog wel bloed uit de PAC, zodat we woensdag niet meer hoeven prikken. Hij haalt de naald uit de PAC. Vrijdag moet er nog wel geprikt worden op kalium als de nieuwe kuur weer start.

Opa Joop haalt Elynn en mij op en Rob gaat langs Aimée om haar op te halen. Heerlijk weer met z'n vieren thuis.

Gister heeft iemand anoniem een opmerking gemaakt over dat als moeder in deze situatie, zij niet naar een musical zou zijn gegaan en er ook nog van genoten hebben. Het zegt gelukkig iets over haar dan over mij.

Eigenlijk hebben alle andere reacties het allemaal mooi verwoord en vind het fijn dat er genoeg mensen zijn die het wel kunnen begrijpen.
Ik ben blij dat in deze situatie er nog genoeg momenten en dingen in het leven zijn dat ons nog plezier geven en niet alleen verdriet dat nu al een jaar duurt en nog voor duurt, want de spanning, verdriet en onzekerheid blijft elke dag.

18 opmerkingen:

  1. wijffie laat die mensen maar lullen hoor!! je het het goed gedaan!
    Xxx Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sluit me volledig bij Monique aan. Jullie zijn er voor beide dochters. Je hebt hier zolang naar uitgekeken en je hebt ook tijd nodig om jezelf op te laden. Dat heeft iedere ouder maar zeker ouders van een ernstig ziek kind. Het is heeeel erg vervelend dat het net even wat minder ging met Elynn en jullie niet samen konden gaan. Mensen die niet in jullie schoenen staan moeten niet oordelen. Ik hoop dat jullie ook nog een keer samen van deze voorstelling kunnen genieten zoals gepland.
    Een bloglezeres die meeleeft en niet oordeelt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat Elynn weer lekker thuis is! En niets aantrekken van 1 zo'n meelezende rotte appel. Er hoort meer dan respect te zijn met hoe goed jullie omgaan met deze situatie laat zo iemand er maar eens zelf voor komen te staan. Feit blijft dat je goed voor jezelf moet zorgen als je goed voor een ander wilt zorgen!!

    Ik vond juist fijn te zien dat jij juist je moment nam en zelf kon genieten! Iets voor jou alleen (liefst natuurlijk met Rob zonder opnames dat blijft het beste) is ook belangrijk je bent naast moeder ook gewoon een vrouw!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het juist heel knap van je dat je gister gedaan hebt waar je je goed bij voelde en er dan ook nog van genoten hebt. Soms heb je het als ouder (zeker in zo'n situatie) nodig om even op te laden, dan kun je daarna ook weer beter voor je gezin zorgen. Aan een uitgeputte moeder hebben je dochters niets. Bovendien je dochter was in goede handen, je hebt haar echt niet aan haar lot overgelaten! En lekker dat ze weer thuis is trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Iemand die zou begrijpen in wat voor situatie jullie zitten, zou nooit zo,n opmerking maken. Onbegrijpelijk dat mensen zoiets durven te plaatsen. Niets dan respect voor alle ouders van kanjers. En ik kan het weten. Dus trek je er lekker niets van aan, je moet af en toe ook even de batterij opladen.
    Groet,
    Angela
    Tante van kanjer kyra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. iedereen weet het altijd beter als ze het zelf niet mee hebben gemaakt maar ik heb diep respect voor jullie en de manier hoe jullie ermee omgaan en het ook nog delen met ons!

    yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel veel sterkte en een dikke knuffel voor jullie allemaal

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat fijn dat jullie weer thuis zijn. Vol ongeloof heb ik gelezen wat je schrijft over de anonieme opmerking. Als iemand ontspanning verdient ben jij (jullie) dat. Toen ik las dat jullie kaartjes hadden was mijn eerste gedachte juist: goed van jullie, aandacht voor elkaar blijven houden en samen de druk even van de ketel halen. Dat dan door omstandigheden jullie niet samen konden gaan is dan al een teleurstelling en dan krijg je zo'n reactie er boven op. Ik hoop dat het je niet ontmoedigd om je ervaringen en gevoelens met ons (anoniempjes) te delen, ik vind het juist zo bijzonder dat jullie dat doen en eerlijk gezegd leer ik veel van jullie. Het brengt mij realiteitszin in mijn eigen wereldje met natuurlijk ook zorgen genoeg (iedereen heeft zijn eigen leed)maar het helpt mij alles in perspectief te zien en bemoedigd mij (en ook mijn dochter) om meer voor elkaar te betekenen. Mijn dochter is 19 en mede door jullie blog heeft zij zich aangemeld als vrijwilligster bij het Ronald McDonaldhuis. Jullie kunnen met recht trots zijn op hoe jullie het allemaal doen en wat jullie door jullie kracht ook bij anderen kunnen los maken.
    Misschien halen jullie hier ook weer iets positiefs uit...

    Lenie uit Lekkerkerk

    BeantwoordenVerwijderen
  9. waarom zou je niet iets leuks mogen doen met je dochter als je andere dochter zich niet zo lekker voelt. aimee moet toch ook der aandacht krijgen en hoe rot het ook is voor elynn (bedoel ik niet verkeerd weet t gwoon even niet anders te verwoorden) gaat jullie leven wel door dus ook de leuke dingen!! je kunt moeilijk aimee op dwe bank zetten sorry we gaan
    elynn je bent een kanjer, een dappere lieve kleine kanjer. aimee en papa en mama jullie zijn ook kanjers en hebben het ook niet makkelijk zeker na al dat slechte nieuws vorige week van marnix (rust zacht marnix) komt het weer even binnen maar geniet van de mooie momenten die je hebt ook als je iets met 1 dochter moet gaan doen omdat de de ander nie zo lekker is. elynn ik hoop dat je weer helemaal de oude elynn wordt voor dit alles

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo is t maar net...zegt meer over haar dan over jou.....geen energie meer aan verspillen en heerlijk genieten vant complete gezinnetje thuis !!
    Veel liefs, Yvonne uit Tilburg

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gewoon helemaal niets van aantrekken en beter, niet meer op reageren. Je bent een geweldige moeder die alles voor haar kids over heeft. Jij kunt zelf het allerbeste inschatten (samen met je man) wat je wel en niet kunt doen.

    Groetjes (fijn dat Elynn weer thuis is) en kus,
    van Ciska Brantz (Werlte, Dld)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. juist heel goed dat je er even uit bent geweest, jammer dat sommige mensen gelijk een mening hebbben, hopelijk komen ze nooit in een situatie terecht als waar jullie nu inzitten, respect is wel op zijn plaats lijkt me. Doorgaan en genieten waar het kan. en voor nu heel veel sterkte met jullie mooie meien.

    Liefs tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Laat ze maar lekker kletsen! Ik ben zelfs even naar een bijeenkomst van vrienden geweest toen mijn moeder opgebaard lag. Ik had dat gewoon even nodig en mijn kinderen ook. Het is toch allemaal al zo moeilijk. Je doet het goed hoor! Lekker genieten waar het kan.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Denk vooral aan jullie zelf en wat andere denken so what.
    Jullie moeten ook eens je batterij opladen dus die musical is ook eens leuk en heb je weer meer energie. Andere weten meestal alles beter.

    Sterkte

    Paula Elderhorst

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel begrijpelijk dat je er even tussenuit bent geweest, Elynn heeft meer aan een moeder die ook goed voor zichzelf zorgt.

    Toen mijn dochter (toen bijna 2)in het ZH lag bij te komen van een zware operatie zijn we met mijn ouders en zoon uit eten geweest. Zij lag stoned van de morfine naar de teletubbies te staren, dat maakte haar rustig. Waren wij slecht ouders, nee beslist niet wij deden energie op voor de tijd die nog komen zou.

    Als je de kans krijgt, gewoon weer doen! Dat heb je nodig.

    Liefs,
    Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zoals jij het zelf al zegt, zo´n opmerking zegt meer over haar als persoon dan over jou. Genieten van leuke dingen moet kunnen, om liefde en aandacht te kunnen geven moet je ook zelf wat nemen van leuke dingen. Zo bouw je kracht voor de periode die eraan komt.

    Wel ontzettend laf om de opmerking anoniem te plaatsen. Als je je mening wilt delen dan moet je dat onder je eigen naam doen.

    Liefs,
    Aida

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Chantal,

    De reactie van de anonieme lezer is onbegrijpelijk. Ik denk dat de meeste lezers van jouw blog en andere bekenden weten welke ellende jullie doormaken en gunnen jullie elk moment van plezier en geluk, al is het helaas maar voor even. Blijf die momenten koesteren en trek je niets aan van ondoordachte of domme opmerkingen van mensen die geen idee hebben in welke situatie jullie zitten.

    BeantwoordenVerwijderen