In loving memory Elynn

In loving memory Elynn

donderdag 13 september 2012

Woensdag 12 september 2012

Begin van de avond kwam het bericht dat Marnix overleden is. Ondanks dat je weet dat hij gaat overlijden komt het toch als onverwacht.
Marnix had dezelfde zeldzame kwaardaardige hersentumor met uitzaaiingen. Elynn en Marnix waren in Nederland de enige 2.
De diagnose van Marnix was op 21 oktober 2011. Iets meer dan 2 weken eerder dan Elynn.

Ook zij hebben gestreden en in angst geleefd en nu is daar gisteren een eind aan gekomen. Zij moeten Marnix nu missen.

Vrijdag hebben wij weer een gesprek met de oncoloog. Ik ben gespannen om te horen of er al meer duidelijkheid is over het vervolg van de behandeling van Elynn.

Ik probeer zoveel mogelijk van de meiden te genieten en van de momenten met z'n vieren en leuke uitstapje te organiseren zodat we nog wat plezier in het leven hebben en houden.
Vaak is de ziekte en de angst ergens verstopt, maar bij berichten zoals deze dan heb ik het wel even moeilijk en ben ik verdrietig. Het had ook Elynn kunnen zijn.

Net heeft Aimée eindelijk mogen trakteren op school en ohh wat vond ze het spannend en leuk. Ik geniet van deze momenten, maar nu wel weer verdrietig, omdat de kans dat Elynn haar 5e verjaardag op school kan vieren natuurlijk erg klein is.
Ik weet het, dat niemand in de toekomst kan kijken. Misschien gelukkig maar.
Laat ik nu maar per dag genieten en geen zorgen om de dag van morgen.


5 opmerkingen:

  1. hey wijffie,

    eigenlijk weet ik niet zo goed wat ik moet schrijven. het is ook moeilijk om te zien dat een ander mooi jochie deze strijd niet heeft kunnen winnen. maar ik denk nog steeds dat jou kleine kanjer een wondertje is. en zij gaat laten zien dat de wonderen echt de wereld nog niet uit zijn.
    maar wijffie probeer te genieten van elk moment dat jullie samen zijn en ook als gezin.
    dikke kus en knuffel!!
    Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. helemaal met monique eens....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wens jullie heel veel geluk en sterkte. Het nieuws van marnix zal ook voor jullie hard zijn aangekomen.
    Angela
    Tante van kyra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het al dapper dat je de blog van Marnix bent gaan lezen, wat moet dat moeilijk zijn om te lezen. Iedere dag genieten is een goed plan! Samen, van en met elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve familie,

    Wat moet het moeilijk zijn, om te weten dat lieve Marnix is overleden. Ik duim voor jullie. Ik duim voor jullie, dat jullie meiske het wel gaat redden. Ik lees sinds kort mee. Ik ben bevangen door het lachje van jullie lieve dochtertje.

    Knuffel van
    S.
    (oa van kanjerguusje)

    BeantwoordenVerwijderen