In loving memory Elynn

In loving memory Elynn

maandag 24 september 2012

Maandag 24 september 2012

Ik word vanochtend wakker van de sondepomp die piept. Ondanks dat we op de intercom voor de zusters staan zet ik de pomp uit. Het is al half 8 en kleed me aan.
Elynn is ook al wakker. Elynn wordt gelijk gewogen.

Na het ontbijt gaan we de gang op. Met de zuster afgesproken dat Elynn vanmiddag los mag en ze proberen de chemo in d'r hoofd te vervroegen zodat we woensdag allemaal naar het afzwemmen van Aimée kunnen gaan.

Ik krijg de ontslagafspraken. Hier staan alle komende afspraken opgepland tot de volgende kuur. Nu staat er geen nieuwe datum voor volgende kuur gepland.
Ik schrik hier een beetje van, want eerdere keren werd ongeacht uitslag MRI de kuren gewoon door gepland.

9 oktober is de MRI en de 15e hebben we gesprek met de oncoloog. Ik vraag het de verpleegkundige en die zegt dat het wel van de MRI zal afhangen.
Onbewust blijft het de hele dag in mijn hoofd en geeft een zenuwachtig gevoel. Het is niet prettig om niet te weten hoe het verder gaat.

Mijn zus en neefje Nick komen gezellig langs op visite.
Vandaag komen ook weer de cliniclowns langs, maar blijven niet heel lang.

Er is een oude bekende op de afdeling die momenteel behandelingen in Duitsland krijgt. Zijn moeder heeft er een goed gevoel over en heeft aan ons gedacht of deze behandeling niet ook wat voor Elynn is.

In de middag gaat Elynn toch even slapen. Ze heeft afgesproken met de verpleegster dat als ze even gaat slapen en ze wakker is. We eerst prikje hoofdje gaan doen en dat ze dan los mag.Ze vind het een goed idee.

Mijn zus gaat erweer vandoor en ik dut ook een beetje in.
We worden door de verpleegster wakker gemaakt, omdat we de prik gingen vervroegen dus dan moeten we niet de hele middag slapen.

Het is dan nog wachten op een arts. Uiteindelijk doet Charlotte het die daar ook bevoegd voor is. Daarna is Elynn lekker de rest van de middag en avond los.


Elynn vult samen met PM Annemieke de kralenketting aan.

Rob komt na zijn werk langs en gaat tegen half 6 weer weg naar Aimée. Hij heeft op de gang nog even onze oncoloog aangesproken. Hij is nog druk in overleg. Ik hoor het woord bestralen. Later zegt hij dat we het de 15e allemaal zullen horen. Ik ben er niet gerustgesteld op.

Na het eten komen 2 vrijwilligers die met de kinderen gaan sporten. Er zijn weinig kinderen. Elynn speelt wat met een bal en een paar keer kegels omgooien.
Een zuster deelt nog een lekker ijsje uit en na het ijsje gaan we naar de kamer.
De pyama aan en lekker slapen. Laatste nachtje in het zkhs. Morgenmiddag weer lekker naar huis.

3 opmerkingen:

  1. Onzekerheid. Dat het binnenstappen van de wereld van kinderkanker een achtbaan van emoties is is duidelijk maar bij een achtbaan weet je in ieder geval het begin en het einde. Ik zou gek worden van de onzekerheid. Duim voor jullie dat jullie snel weten hoe en wat verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. bah wat vervelend dat die nieuwe kuur niet gepland is. Ik zou me ook van alles in mijn hoofd halen, terwijl dat waarschijnlijk helemaal ongegrond is. Ik duim ook voor jullie dat snel duidelijk is welke behandeling er nu gaat komen. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeetje wat vervelend dat jullie niet weten wanneer de volgende kuur is.Hoe moeilijk het ook is probeer positief te blijven. Ik duim voor jullie dat er snel duidelijkheid komt.Heel veel sterkte.

    Els

    BeantwoordenVerwijderen